אין כל  ספק כי שימוש הוידאו הנוכחי כאן להישאר. ההשקעות בפתרונות וידאו שונים בארגונים גדולות משהיו בשנים עברו, המבחר עצום וניתן לראות שחקניות ותיקות ומובילות מתאימות עצמן לנוף הנוכחי, ולצידן אחרות, חדשות וחדשניות, אשר מחזקות את מגמות הפתרונות העתידיים.

חברה ישראלית אשר החלה בכיוון קצת שונה בתחום ה-Pro AV, היא MSolutions המציגה פתרון הרחקה בעל חיבור Type C  USB לאותם חדרים חדשים בתצורת BYOC -Bring Your Own Codec. פגשנו את אריאל מרקוס ה CTO בחברה על מנת להבין קצת יותר ואפילו לחוות את הפתרון.

השינוי

רעיון ה-BYOC אינו חדש אולם בהחלט תפס תאוצה בשנתיים האחרונות ובמיוחד בתקופת המשבר הנוכחי. השינוי שחל בשנתיים האחרונות בא לידי ביטוי באופי החיבורים שהופך להיות אחוד, לכיוון ה-Type C: חיבור אחד עליו ניתן להעביר תקשורת נתונים, וידאו ואודיו, USB3.0 ומתח. היתרון הבולט שלו הוא התאימות בין יצרנים שונים ופשטות החיבור עבור המשתמש. תחנות עגינה ואף מסכים בעלי תחנות עגינה מובנות הופכים נפוצים יותר כשלכולם חיבור ה-Type C הוא החיבור המועדף לכיוון המחשב הנייח או הנייד. אפשר להמר כי זהו החיבור שיהפוך לסטנדרטי והמקובל, באותה מידה שה-HDMI התקבע בשנים האחרונות לחיבור הוידאו.

האתגר

כשמשלבים את כל היכולות הללו על גבי חיבור אחד, מבינים כי רוחב הפס הנדרש להעביר כאן הוא עצום, ולכן היישום שלו בחדרי ישיבות בהם המרחק בין המחשב לבין המצלמה/מיקרופון גדול – הופך למאתגר. כמות הפתרונות להרחקת Type C הייתה קטנה ולכן לרוב הוסבו חיבורים אלה ל-USB2 בין היחידות, דבר שגרם לאובדן חלק מהיכולות, או שפשוט ייעדו פתרונות מסוג זה לחדרי האדל בלבד, בהם המרחק קצר ואינו מצריך הרחקה.

הפתרון מבית MSolutions

אריאל מרקוס מציין כי MSolutions בחרה לייצר מענה איכותי מתוצרתה: MS6U41 – מרחיק ה- Type C USB על גבי שני גידים בלבד. הפתרון נותן מענה להרחקת מצלמות בעלות חיבור USB3 (במהירות 320 Mbps) ומאפשר חיבור נוסף 4 רכיבי USB2.0 במקביל. אלו מחוברים על גבי כבל רשת כאשר רק שני גידים בפועל נדרשים להעברת המידע ומגיעים ליחידת המקלט ובה יציאת Type C אל מחשב החדר המרוחק, וכל זאת בזמן התקנה שנאמד בדקות בודדות, כ  מתאר מרקוס. 

יישומים ויכולות

חדרי האדל בהם משתמשים בפתרונות All In One המשלבים מצלמה, מיקרופון ורמקולים באחד (בעלי חיבור Type C/USB3.0) יכולים לעשות שימוש פשוט במרחיק החדש, וגם בחדרים בגודל בינוני בהם מוטמע פתרון BYOC ניתן להטמיע את המרחיק החדש ולקבל חווית משתמש פשוטה. 

בנוסף להרחקת USB, הוסיפה MSolutions יכולת העברת אות שליטה בחיבור RS232 ו-אודיו אנלוגי דו כיווני וגם יכולת בקרה מרחוק של יחידת ההרחקה. באופן זה ניתן לפזר מספר יחידות בארגון ולנהל אותן מרחוק ללא צורך להגיע לחדר. השיחה עצמה נערכה בחדר בו הותקן המוצר ה-MS6U41 ולמעשה קיבלנו הדגמה אמיתית בזמן שיחת ווידאו עם מצלמת USB של יצרן מוביל.

העתיד לאן ?

מרקוס מציין כי היחידה כבר זמינה והיא מוצעת בשתי חלופות: יחידת הרחקה בלבד או בבאנדל עם מצלמת PTZ ברזולוצית 1080P30, שתי החלופות, הוא מוסיף, נועדו לתת פתרון לאותם חדרים עליהם דיברנו, בעלויות המתאימות לתקציבים הנוכחיים.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG