השנה החולפת הייתה איומה במונחים אבסולוטיים. זהו. זה הפאנצ'. ברצינות. כבר שנים שלא הייתה כאן שנה כל כך מזעזעת. התחלנו עם שריפות ענק ואחריהן ברד בגודל כדורי טניס באוסטרליה, המשכנו למכת צרעות בארה"ב ולמותו של קובי בריאנט, אגדת הכדורסל שנהרג יחד עם ביתו בתאונת מסוק נוראית ואז, מישהו שם בסין אמר לעצמו 'כן, לאכול עטלף או פנגולין נשמע כמו רעיון טוב' והופ – קורונה. עולם שלם משותק לחלוטין, הרוגים, סגר ראשון, סגר שני, אחוזי אבטלה מטורפים ולימודים בזום. זוועה. 

photo credit: Unsplash.com

אם קראתם דבר אחד או שלושים שכתבנו כאן במהלך השנה החולפת אתם בטח יודעים שאנחנו לא כאן כדי להוסיף לדכדוך ולמורל הירוד, כי לקחנו על עצמנו שליחות אמיתית לנסות ולשפר את מצב הרוח הקולקטיבי ולכן, בניגוד גמור לפסקה שנכתבה למעלה, נזכיר שלמרות הזוועות, היו גם לא מעט הזדמנויות חדשות שנפתחו לאלו שהשכילו לגלות אותן בזמן: מעסיקים למדו שניתן לקיים עסק גם מרחוק, זו הייתה שעתן היפה של יצרניות ה-AV לזרוח ולהמציא פתרונות מחוץ לקופסה. בין אם מדובר בלמידה היברידית ובין אם בפיתוחים כל כך מתקדמים עד שהם מאפשרים לכל אחד להקרין את עצמו כהולוגרמה תוך שמירה על ריחוק חברתי: היום כבר ברור, התפרצות הקורונה הצליחה להאיץ תהליכים טכנולוגיים ולהביא אותם לידי ישימות בזמן אפס וזה גבירותיי ורבותיי- מרשים. מרשים מאוד אפילו. אז רגע לפני שאנחנו סוגרים את 2020 ומייחלים בלב שלם כי 2021 תהיה שנה מושלמת ונטולת וירוס כזה או אחר (היי, מישהו אמר חיסון?), בחרנו להביא בפניכם את הטרנדים שסומנו על ידי מנהלים בכירים בחברות מפתח ביניהן, ברקו, לנובו ושארפ – כאלו שהולכים לככב כחמים ביותר לאורך 2021. 

photo credit: Unsplash.com

על פי כריס פארקר, מנהל מוצר בכיר בחברת שארפ, ב-2021 הכוכבים האמיתיים תהיינה טכנולוגיות המשלבות בין מערכות AI ל-IOT. כלומר, בינה מלאכותית המסוגלת לתקשר עם מכשירים חכמים באמצעות רשת האינטרנט. דווקא בעידן הקורונה, ישנן אפשרויות רבות ליישום טכנולוגיות שכאלה וכדוגמא, הוא מתייחס לבקרת חדרי ישיבות. דמיינו חדר ישיבות מצויד בבקרי נוכחות, מצלמות, בקרת אקלים וכו', כאשר כולם יודעים לתקשר זה עם זה ולבצע אינטגרציה של מכלול הנתונים כדי לקבל החלטה אובייקטיבית ומלומדת בנוגע למצבו של החדר והאם הוא עומד בהנחיות המאפשרות שימוש בו. לדבריו, טכנולוגיות ושירותים מבוססי ענן שיודעים לתקשר זה עם זה ימשיכו לככב לאורך השנה הקרובה בדגש על מערכות המסוגלות ללמוד ולהפיק מידע נקי מהנתונים. 

photo credit: Unsplash.com

אם תשאלו את נטלי ליינל אנדרסן, סמנכ"ל מכירות EMEA בברקו, ב-2021 אנו צפויים לראות סוגים חדשים של חללי ישיבות משותפים. כן, דווקא בעידן קורונה.  לדבריה, דווקא כשיותר ויותר מעסיקים מאמצים עבודה מרוחקת, יש מקום למודל היברידי, המשלב בתוכו שבוע עבודה המבוסס על שהות משרדית לצד עבודה מהבית. הדבר נכון במיוחד כשמסתכלים על צוותי חשיבה שזקוקים למקום בו יוכלו להפרות רעיונית אלו את אלו והשהות המבודדת בבית, אינה תורמת לפן היצירתי. מבחינתה, שבוע עבודה אידיאלי ב-2021 יכלול יומיים של עבודה מהבית לצד 3 ימים במשרד. אבל איך מגיעים למשרד בעידן הנוכחי מבלי להסתכן? ובכן – גם כאן, נראה שינוי של ממש. עסקים עוברים למודל בו הם מנסים להגביל את השהות בחללי ישיבות כדי שיהיו אפקטיביים וקצרים ככל הניתן על מנת למזער סיכונים. טכנולוגיות חכמות שיספקו פתרונות ראויים לצורך הזה בדיוק, תהיינה אלו שעומדות לככב בשנה הקרובה ובגדול.

photo credit: Unsplash.com

אנדראה רקופרו, אחראית שיתופי פעולה עסקיים ב-EMEA בחברת לנובו, חוזה כי השינוי המרכזי ב-2021 יחול בעמדת העבודה המשרדית, שתמשיך את מגמת השינוי שהחל ב-2020 מעמדה נייחת במשרד, לעמדה מרוחקת בבית העובד, תוך הסתמכות משמעותית יותר על שירותי ענן ואמצעים טכנולוגיים להגברת התפוקה גם בעת עבודה מרוחקת. כשיום העבודה שלנו עמוס בפגישות דיגיטליות, שלעיתים נמשכות זמן ממושך, מרבית האנשים שקועים בשיחה עצמה ולא מסוגלים לעבוד במקביל מאחר ואין ברשותם מסך נוסף או מקום למסך נוסף. התפוקה מן הסתם, נפגעת. פתרונות כמו thinksmart View מאפשרים שיחות ועידה באמצעות קול ווידאו במכשירי ייעודי, מבלי להפריע למשתמש לעבוד במקביל על מחשבו. 

photo credit: Unsplash.com

גלן וואסטין, סמנכ"ל EMEA באבוקור, מדבר על זינוק בשימוש בפתרונות VC, כהמשך ישיר למגמה שהחלה ב-2020. פתרונות VC הפכו לחלק משמעותי מחיינו מאז פרוץ הוירוס. בין אם מדובר במערכות למידה מרוחקות או פגישות עסקים, כבר ברור לכל שה-VC כאן כדי להישאר. ככל שחברות וצוותים ימשיכו לנסות ולפתח דרכים יעילות יותר לקיום שיחות וידאו מקצה לקצה, אנחנו נראה איך פתרונות ה-VC הולכים והופכים לנפוצים יותר. אחת הסיבות לכך, הוא שפתאום נסיעות עסקים למיקומים מרוחקים או פגישות מכירה, הלכו והתבטלו לפתע בעידן של שמיים סגורים ומדינות אדומות. לחלופין, כפועל יוצא, התחזקו שיחות המכירה ב-VC ומנהלים רבים הבינו שתקציב נסיעות לחו"ל כבר אינו רלוונטי באותה המידה. פתרונות יעילים לשיחות וידאו מספקים חיסכון אדיר בזמן ובאיכות החיים של אותם אנשי מכירות שנחסכה מהם ההגעה הפיזית לשטח. בהחלט יש למה לצפות ב-2021

photo credit: Unsplash.com
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG