• הטכנולוגיה שפותחה על ידי שארפ מצמצמת משמעותית את צריכת החשמל ושומרת על בהירות אופטימלית

אהרון לאוטמן, תמונה - יוהנס פלטן

במסע, הלעתים מתיש, שמבצעים אנשי עסקים בחיפוש אחר הלפטופ האולטימטיבי, מחפשים הקונים לעתיד מספר תכונות בסיס: משקל קליל, אבטחה מתוגברת, ביצועים מהירים, מסך איכותי ובעיקר – כמה שיותר שעות עבודה בין טעינה לטעינה. אחת הטכנולוגיות החדשות יחסית בזירה, שהטמעתה במחשבים הניידים של דיינבוק, שפותחה במיוחד עבורם על ידי חברת האם שארפ (Sharp), הולכת ומשלמת בימים אלה. ה-IGZO, מביאה דחיפה משמעותית של הרף כלפי מעלה והיא מאפשרת להם להפגין עד *18.5 שעות עבודה בין טעינה לטעינה. 

המסכים מבוססים על טכנולוגיה במסגרתה מוחלף החומר המוליך את החשמל במסך מסיליקון לתחמוצת אבץ-גליום-אינדיום ( (Indium Gallium Zinc Oxide -IGZO . החומר מאפשר להקטין את הנקודות במסך, להאיץ את מהירות התגובה ותדירות עדכון תמונה דינמית – מה שמאפשר חיסכון של עשרות אחוזים בצריכת החשמל. המסכים הראשונים בהם הוטמעה הטכנולוגיה היו במסכי סמארטפונים וטלויזיות גדולות. עם רכישתה של חטיבת המחשבים טושיבה לפני כשנתיים והפיכתה לדיינבוק, הוחלט על מהלך להעברת הטכנולוגיה גם ללפטופים. 

 
תמונה - דיינבוק

בבדיקות שערכה שארפ, התגלה כי מסכי ה-IGZO יעילים ב-80% עד 90% בצריכת האנרגיה ממסכים מתחרים מבוססי a-Si. בנוסף, הם מאפשרים רזולוציה גבוהה יותר, תגובתיות מהירה ומדוייקת יותר למגע ומהירות וצפיפות פיקסלים גבוהות יותר. 

״במשך שנים מחשבי טושיבה היו ידועים בביצועים העוצמתיים ובמגוון הכלים בהם צויידו להפחתת צריכת חשמל״, אומר אהרון לאוטמן, נציג מכירות בכיר מ-Dynabook ישראל. ״השימוש כעת במסכים החדשים נותנת לנו אפשרות לבנות מחשב כמו ה- Portégé X30L-G ששוקל 870 גרם ומפגין 14.5 שעות שימוש רציפות. מחשבים אחרים, דוגמת Tecra X50 משיגים תוצאות דומות״. 

 
Share.

פורטל הידע AVmaster הוקם בשנת 2015 בשת"פ עם אנשים ומחשבים במטרה לקדם את תעשיית ה-AV המקצועי בארץ, האתר הוא זירת התוכן המובילה לעולם ה-Pro AV הארגוני מסחרי בישראל, בין לקוחותינו יצרנים, אינטגרטורים, יועצים ולקוחות קצה בתחומי ה-AV ובתחומים משיקים.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG