שת"פ חדש ומסקרן בין גוגל לענקית המזוודות הבינלאומית סמסונייט, גרם לנו להרים גבה. מדוע לצאת דווקא עכשיו בהשקת מוצר טכנולוגי שכל מטרתו היא לשמש כאביזר עזר לנסיעות? אין לנו תשובה טובה. אבל מצד שני, ברור לנו כי גוגל מקדימים את זמנם בכל מה שקשור לזיהוי טרנדים ומי אנחנו שנתווכח עם ענקית החיפוש? רוצים טכנולוגיה לבישה?קיבלתם. 

למעשה, כבר ב-2017 השיקה גוגל, הפעם בשיתוף פעולה עם ענקית האופנה Levis ג'קט אופנתי שהכיל חיישנים מיוחדים כבר בסיבי הבד. הג'קט, שהתהדר בשם JACQGUARD ידע לאפשר למשתמש שלבש אותו, שליטה מרחוק במכשיר הסמארטפון באמצעות מחוות החלקה על שרוול הג'קט וללא מגע ישיר בסמארטפון. 

בצורה שכזו, יכולתם להחליף שיר שהתנגן בזמן ריצה, להשתמש בעוזרת האישית הוירטואלית במכשירכם על מנת לחייג או לקבוע תזכורות, שירות הקראת הודעות SMS ועוד. למעשה?  אם מתעלמים לשניה וחצי ממגניבות הג'קט כגאדג'ט טכנולוגי, הוא לא עשה הרבה יותר מאשר כל סמארטפון או זוג אוזניות מתקדמות שניתן למצוא כיום בשוק. חיסרון משמעותי נוסף לג'קט היה נעוץ בעובדה כי מדובר באביזר אופנה עונתי. אתם מכירים הרבה אנשים שמסתובבים עם ג'קט כשבחוץ 40 מעלות? גם אנחנו לא.

וזה מה שמביא אותנו לשאלה האמיתית, בתחילת החודש, השיקה גוגל את הגרסה החדשה ל-Jacquard והפעם מדובר כאמור, בשת"פ עם סמסונייט, ענקית המזוודות שייצרה עבורם את ה-Konnect-I תיק גב לנסיעות אשר לוקח את טכנולוגיית ה-Jacquard לשלב הבא, רק שהשלב הבא, כבר מזמן כאן. 

התיק יודע לעשות כל מה שהשעון החכם שלכם מסוגל לעשות: חיוג וקבלת שיחה, סיוע בניווט, הפעלת מצלמה לצילום סלפי ושליטה במדיה. הבונוס? כל זה נעשה באמצעות מחוות על רצועת הצד של התיק, בה משולבים חיישני מגע מתקדמים. קול? מאוד! מיותר? לגמרי. 

תמונה - channelnews.com

שוק התיירות העולמי ספג פגיעה אנושה ב-2020 וכעת כשמגיפה עולמית משתוללת ומרבית האנשים אינם מתכוונים לטוס ממקום למקום, לא ברור מדוע בער לגוגל להשיק את התיק החדש דווקא עכשיו. בנוסף, עם תג מחיר של כ-200 דולרים לגרסה הרזה וכ-220 לגרסה היוקרתית יותר, התיק אינו מחדש דבר ולטעמנו, בטיימינג הנוכחי, לא יצליח להתרומם. 

ברור לגמרי שטכנולוגיה לבישה היא העתיד ובהמשך יהיו לה שימושים רבים. גוגל מיישמים הלכה למעשה את הטכנולוגיה אך עושה רושם שאיפשהו בתהליך, הם שכחו את הדבר החשוב ביותר כשיוצרים מוצר חדש: הצרכנים. דוגמא חיה לכך, ניתן לראות בדוגמא נוספת לטכנולוגיית ה- Jacquard בשת"פ נוסף של גוגל, הפעם מ-2019 עם ענקית האופנה איב סאן לוריין, כאשר השתיים יצרו יחד את Cit-e גם כאן, מדובר בתיק גב, אופנתי במיוחד, יש לציין וכיאה למותג מבית איב סאן לוריין, נושא תג מחיר שערורייתי במיוחד של 878 דולרים ומסוגל לבצע בדיוק את אותן פעולות כמו התיק של סמסונייט, רק בתוספת חור יפה בארנק שלכם.

 לסיכום, נשמח לראות עוד טכנולוגיה לבישה בעתיד, ניתן רק לקוות שהשימושים בה גם יהיו כאלו שיחדשו לנו ויהפכו את חיינו לנוחים במיוחד, בינתיים זה עוד לא קרה, אבל שוב – זה רק עניין של טיימינג. 

צפו בסרטון ההשקה:

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG