לפני כעשור בערך, נכנסו לחיינו מסכי האמבילייט הראשונים של PHILIPS וכולם דיברו על היכולת לחוות יותר ממסך הטלוויזיה באמצעות תאורת האווירה שידע המסך להציג במהלך ההקרנה. כעת, מחקר חדש שיוצא מאוניברסיטת אריזונה בארה"ב, מספר על ממצאים חדשים שאולי, רק אולי, יחזירו את האמבילייט לחיינו והפעם, ככלי טיפולי לכל דבר, כזה שמסוגל למנוע מיגרנות.

Image: The University of Arizona

אמרת מיגרנה? כן, בהחלט. אבל בואו ונבהיר רגע משהו: יש כאב ראש ויש מיגרנה. אלו שני דברים שונים בתכלית ואנשים שלא חוו מיגרנה מימיהם נוטים להקל ראש (כן, זה משחק מילים מכוון) באלו בינינו וכותב שורות אלה ביניהם, אשר סובלים ממיגרנות כרוניות. 

למען הסר ספק, התפרצות מיגרנה יכולה להגיע יש מאין ויכולה לנבוע משלל סיבות כמו תזונה לא נכונה, לחץ נפשי או סטרס, וכמובן גם חוסר שינה תורם למצב. מיגרנה יכולה להופיע בשלל דרגות וסוגים וכל אחד מהם נע על הסקאלה שבין מזעזע למאוד לא נעים.  אבל באנו לפה להרים ולא לבאס ולכן זה הזמן לספר כי המדענים מאוניברסיטת אריזונה, גילו כי תאורה ירוקה יכולה להקל על תסמיני מיגרנה פעילה ואף למנוע התפרצויות עתידיות. 

pixabay.com

במהלך המחקר, נבדקים נחשפו במהלך 10 שבועות לתאורה לבנה בפרקי זמן שנעו בין שעה לשעתיים. כעבור שבועיים של הפסקה, הניסוי התחדש כאשר במהלך 10 שבועות נוספים, נחשפו הנסיינים לתאורה ירוקה. בתום כל חשיפה, נתבקשו הנבדקים למלא שאלון רלוונטי ולציין כמה מיגרנות הם חוו במהלך אותו חודש ומה הייתה עוצמת הכאב והשפעתו על תפקודם היומיומי. למשל, כיצד הושפעה יכולתם לתפקד בעבודה אחרי התקף מיגרנה וכיצד הושפעה שנת הלילה שלהם כתוצאה מהחשיפות לסוגי התאורה השונים. 

Image: The University of Arizona

"זו הפעם הראשונה שאנו יוצאים בניסוי קליני שבודק חשיפה לאור ירוק כטיפול מונע למיגרנה ותסמיניה" אומר פרופסור מוהב איברהים, אשר משמש כשותף מוביל במחקר מטעם האוניברסיטה. 

אז מה היו המסקנות הרשמיות? החוקרים גילו כי חשיפה לתאורה הירוקה הפחיתה את מס' כאבי הראש החודשיים ב-60%. כ-86% מהנבדקים, אשר סובלים ממיגרנות מזדמנות וכ-63% מהנבדקים אשר סובלים מיגרנות כרוניות, ציינו כי כאבי הראש פחתו ב-50% במהלך חודש הניסוי, כאשר אלו הסובלים ממיגרנות מזדמנות דיווחו על 14 מיגרנות בחודש מול אלו הסובלים ממיגרנות כרוניות, אשר ציינו כי סבלו רק מ-15 מיגרנות לאורך כל החודש.

pixabay.com

האם זה אומר שנראה בקרוב תאורת אמבילייט המציגה את כלל הספקטרום הירוק? ייתכן מאוד, כעת ניתן רק להמתין לייצור המוני שיסייע לאינספור אנשים לשפר את איכות חייהם באופן מובהק. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG