שילוט דיגיטלי הוא חלק בלתי נפרד מהנוף המודרני בעוד ועוד מקומות. השילוש המיוחד של LG מציע גם מסכים עם תצוגה מרהיבה, גם מערכת הפעלה מתקדמת וגם תוכנה ידידותית במיוחד לתפעול שוטף של הפתרון. קבוצת ח.י. מנגישה את כל המרכיבים הנ"ל לחברות וארגונים בארץ, ומבטיחה מענה מושלם לכל צורך

מיקה רובינשטין (תמונה - AVM)

עסקים רוצים, ואפילו חייבים, למשוך תשומת לב וליצור רושם חיובי. חברות מבקשות לייצר סביבת עבודה מתקדמת ויעילה. ארגונים מעוניינים להעביר מסרים שונים באופן בולט ונגיש. המכנה המשותף לכל הצרכים הנ"ל הוא הפתרון – מסכי תצוגה. בהתאם אין פלא שתחום השילוט הדיגיטלי (Digital Signage) מתפתח בקצב מואץ בשנים האחרונות, ומי שתורם רבות להשתכללות המסכים והדרכים לשלוט בהם היא היצרנית הקוריאנית LG. 

איך באה לידי ביטוי החדשנות המתמדת של התאגיד הדרום קוריאני המוכר והמוערך בעולם מרתק זה? מה יודעת לעשות ה-SuperSign, מערכת ניהול התוכן של LG? מהן המגמות המשמעותיות ביותר לגבי שילוט דיגיטלי? מיקה רובינשטיין, מנהל פרויקטים ומנהל טכני במחלקת המסכים המקצועיים של קבוצת ח.י. המשווקת את מוצרי LG בישראל עם התשובות.

תמונה AVM

לתפעל מרחוק ובנוחות כל מסך, ולהעלות את כל התכנים הרלוונטיים

מסכי התצוגה המקצועיים של LG מגיעים עם נגן מובנה. כדי להפעיל את אותו נגן בקלות וביעילות, מכל מקום, מציעה החברה את מערכת ה-SuperSign. למי כדאי במיוחד להתוודע ליכולות של הסופרסיין? למוזיאונים, למכללות, משרדי ממשלה, חברות (גדולות וגם קטנות), בנקים, מסעדות, חדרי בקרה ובקיצור: לכל מי שמשתמש בשילוט דיגיטלי לכל מטרה שהיא.

כדי להבין טוב יותר את מהות הפתרון שמקבל הלקוח הסופי, ואת היתרונות המשמעותיים שלו, כדאי להתעמק מעט בהתנהלות של LG בעולם ה-Digital Signage באופן כללי. הבסיס הוא כמובן המסכים המשובחים של החברה (פירוט לגבי הסוגים השונים בהמשך הכתבה). השכבה הבאה בפתרון המקיף שמוצע לחברות ולארגונים היא webOS, מערכת ההפעלה של LG (שאותה רכשה לפני מספר שנים מ-HP). מערכת הפעלה חכמה זו כבר מותקנת ביותר מ-120 מיליון מכשירים וקצב הגידול של התפוצה שלה גבוה מאוד.

כבר היום יש לקונצרן הדרום קוריאני יש יותר מ-300 שותפים – גופים שמשתמשים ב-API של ה-webOS כדי לפתח פתרונות ייחודיים ואיכותיים מאוד לתפעול מכשירים חכמים שונים. בזכות ה-webOS אפשר ליהנות גם מה-SuperSign – שמאפשר להדליק מסך כשמגיע הזמן להשתמש בו, לכבות מסכים, לקבל Screenshots, לשנות הגדרות ובעיקר להעלות כל תוכן שתרצו, כולל למשל סטרימינג ממצלמות רשת ועוד שפע אפשרויות.

יתרונות נוספים של ניהול התוכן בעזרת SuperSign

בזכות העובדה שהנגן ומערכת הניהול שלו הם למעשה חלק מהמסך ואין צורך במחשב חיצוני שיחובר אל התקן התצוגה נחסכת נקודת כשל אפשרית – גם בהיבט הכל כך חשוב בימינו של אבטחת מידע, וגם בהיבט הפיזי, בזכות היעדר הצורך בכבלים מסורבלים ובמציאת מקום למחשב בקרבת המסך.

השליטה בתכנים מתבצעת כאמור מרחוק, כשמנקודה אחת ניתן לשלוט באינספור מסכים. כמו כן ניתן לקבוע תזמונים מראש, וכך להבטיח תצוגה מתאימה בכל מסך בכל נקודת זמן גם בלי להיות נוכחים פיזית בעמדת השליטה (וכמובן שאין צורך להימצא ליד המסך).

יתרון נוסף הינו שהמערכת מתומחרת לפי תשלום חד פעמי לרישיון פר מסך, ולא עפ"י ריטיינר חודשי, מה שמהווה חיסכון משמעותי לאורך זמן.

תמונה - AVM

הערך המוסף של קבוצת ח.י.

אם השכבה הבסיסית היא מסך מתקדם, אמין ובעל תצוגה חדה, ושתי השכבות הבאות הן מערכת ההפעלה webOs ומערכת ניהול התוכן SuperSign שפועלת על ה-webOS, השכבה האחרונה בפתרון שמותאם באופן מושלם לצרכי כל לקוח ספציפי היא הידע רחב ההיקף שהצטבר בקבוצת ח.י.

הקבוצה שהוקמה ב-1986 מונה כיום 9 חברות אשר מעסיקות למעלה מ-500 עובדים. קבוצת ח.י. משווקת בישראל את מוצרי LG, גם לקהל הביתי וגם לחברות וארגונים, ובאופן טבעי ככל שנדרש מענה מדויק יותר לצורך ספציפי יותר, כך באה לידי ביטוי מוחשי יותר העובדה שהיא לא רק מוכרת מוצרים אלא מייצרת פתרונות.

בהקשר זה חשוב להדגיש שרוב הלקוחות לא יכולים לדעת באמת מהו הפתרון האופטימלי עבורם. עולם ה-Digital Signage השתכלל כאמור באופן דרמטי בשנים האחרונות, ולכן גם אנשי מקצוע מנוסים בתחומם שמבינים היטב מדוע מסך תצוגה נחוץ להם זקוקים לגורם שיעזור להם להתגבר על פערי המידע – וכאן נכנסים לתמונה נשות ואנשי המקצוע של ח.י. ובהם כמובן מיקה רובינשטיין.

 
תמונה - AVM

תהליך מסודר ואפיון מדוקדק

רובינשטיין מספר שהתהליך מול הלקוח כולל קודם כל הבנה לעומק של המטרה שלשמה הוא מעוניין באמצעי שילוט דיגיטלי. בנוסף, יתבצע אפיון של האנשים שצפויים לצפות במסכים, ועוד מרכיב בהגעה לפתרון הנכון ביותר הוא התאמה לסביבה הפיזית ולעיצוב של החלל שבו יותקן כל מסך.

יתרון נוסף של קבוצת ח.י. נובע מכך שכל השירותים שלה הם In House. בהתאם אם לקוח זקוק למענה מידי – למשל של מתקין או טכנאי – ניתן לספק את מבוקשו.

 
תמונה - AVM

המגמות הבולטות בעולם ה-Digital Signage

מגמה מובהקת אחת בתחום השילוט הדיגיטלי היא כאמור השתכללות המסכים. LG, שהוקמה ב-1958 ומיומה הראשון התאפיינה בשאיפה להיות תמיד בחזית הטכנולוגיה, מציעה קשת רחבה של מוצרים, מאלה הבסיסיים יחסית ועד למספר אופציות מרשימות במיוחד – למשל מסך ה-OLED השקוף, ה-OLED הגמיש וגם מסך כל כך דק עד שהוא נראה כמו טפט. דוגמה נוספת לחדשנות בעלת ערך היא מסכים שעובי המסגרת שלהם הוא 0.88 מ"מ בלבד – ושבזכותם קבוצת ח.י. יכולה להרכיב קירות וידאו עם מינימום הפרדה בין מסך למסך כך שהתוצאה שמתקבלת אחידה, יפה וללא הפסד מידע.

מיקה רובינשטיין (תמונה - AVM)

המכנה המשותף לכל מסכי LG הוא האמינות, אריכות הימים והיכולת שלהם למשוך את העין ואת תשומת הלב הרצויה בכל מקום – וכך להבטיח יחס עלות תועלת משתלם מאוד.  

עוד מגמה מעניינת ניתן לזהות בחדרי בקרה: עוד ועוד חדרי בקרה עוברים למסכי LED, גם בזכות האיכות העודפת שלהם וגם בזכות ירידת המחירים. במלונות הביקוש הוא לפתרונות מקיפים, כולל מוקד שידורים שיודע לקלוט את שידורי HOT ו-YES ולהמיר אותם לשידורי IP או שידורי RF וכך להעביר אותם לכל המסכים בחדרים.

מגמה אחרת היא הרצון של חברות, קטנות וגדולות, להתקין מסכים לטובת הניהול השוטף של העסק, כחלק מהתקשורת המשתנה בעידן הקורונה / פוסט קורונה. כך למשל השלימה לאחרונה קבוצת ח.י. פרויקט גדול שכלל התקנה של קרוב ל-700 מסכים בחברת מאנדיי, כשכל מסך כולל דשבורד שעליו מוצג מידע רלוונטי ב-Live (אגב, מאנדיי פיתחה בעצמה מערכת לתפעול הדשבורדים על גבי פלטפורמת ה-webOS). מגמה נוספת בתחום ה-Digital Signage בחברות היא ביקוש הולך וגדל למסכי טאץ'.

המגמה הבולטת ביותר היא הגידול בביקוש למסכי תצוגה, ובהתאם גם לפתרונות יעילים לשליטה בהם. עוד ועוד עסקים ומקומות – ממוזיאונים ועד קניונים, מלובי של חברה שרוצה ליצור מיד רושם ראשוני חיובי במיוחד ועד מעלית שיש בה קהל "שבוי" – כולם מבינים שכדאי לייצר את תחושת ה"וואו!". השילוב בין החדשנות של LG לבין ההבנה המעמיקה של קבוצת ח.י. והשירות המוקפד והמחויב שלה מאפשרים לממש את הרצון באופן אופטימלי.

 
תמונה - AVM
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG