המודל החדשני של "תוכנה כשירות" מאפשר למשתמשים בפלטפורמת זום לשכור פתרונות משולבים של חומרה ותוכנה המבוססים על שותפותיה העסקיים של זום כגון פולי, Neat ו-Yealink

תמונה - אתר ZOOM

הגרסה המסחרית של זום, אשר מיועדת לחדרי ישיבות ולחברות שזקוקות לשירותי תקשורת בענן באיכות גבוהה במיוחד, נחשבת עדיין לאחד מן המוצרים הפופולאריים ביותר בקטגוריה. אך כעת נראה כי חברת זום נאלצת לערוך חשיבה מחדש על מנת להפוך את השירותים האלו לזמינים גם עבור עסקים קטנים ובינוניים שלא בהכרח מאובזרים בשיא הטכנולוגיה.

אבל עם כל הכבוד למודל HaaS, נראה שהחידוש האמיתי כאן הוא שהתוכנית של זום  כוללת שיתופי פעולה עם מספר חברות מובילות בתחום ה-AV שעושות שימוש בפלטפורמה של Zoom Room  ו-Zoom Phones. השם הבולט ביותר הוא "פולי" (לשעבר פוליקום), אך ניתן גם לשכור גם פתרונות של DTEN,neat ו-Yealink.

נכון להיום התוכנית זמינה בארה"ב בלבד ומיועדת בעיקר לארגונים וחברות שאינם מעסיקים צוותי IT והטמעה (אינטגרציה) על בסיס קבוע. זאת הודות לתפעול פשוט במיוחד "Plug and Play" המתאים הן למתחמים גדולים והן למתחמים קטנים ופינות עבודה אינטימיות (Huddle Rooms). זום עצמה מספקת את מעטפת התמיכה לכלל השירות והתשלום נעשה באופן אחיד הן עבור הפלטפורמה של זום והן עבור שכירת החומרה, כאשר ניתן לבצע שדרוג ו"רענון" טכנולוגי מדי שלוש שנים.

המחיר נקבע על פי מספר המכשירים. כך למשל, שכירת טלפון שולחני מסדרת VVX 250 תעלה כ-5.99$ לחודש לכל מכשיר. מודל מתקדם יותר כגון ה-Yealink CP960 כבר יעלה כ-50$ לחודש לכל עמדה. רק לשם ההשוואה מחירו הרשמי בארץ הוא כ-2,999 ₪, אך עם שנה אחת של אחריות בלבד.

כאשר אנחנו מדברים על Zoom Rooms, המחירים כבר יקרים יותר. לדוגמה, חדר חכם של Poly Studio X30  יעלה כ-75$ לחודש עבור פאנל הבקרה המרכזי בלבד, כאשר תוספת של בקר TC8 כבר תעלה את מחיר השכירות ל-100$.

בנוסף לזאת, גרסאות מסוימות של זום עשויות לדרוש גם רישיונות שימוש שלא נכללות במודל של HaaS.

לסיכום, בהחלט מדובר במודל מעניין שהופך מוצרי AV מהסדרות היותר יוקרתיות לזמינים עבור פלח שוק נרחב יותר, אבל רק ימים יגידו עד כמה התוכנית באמת תספק את הסחורה והאם זום תוכל להרחיב אותו גם למדינות נוספות.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG