הטכנולוגיה פורצת הדרך שמשווקת החברה, מאפשרת לשלב בין מציאות רבודה למציאות מדומה ומעניקה למנתחים את היכולת לראות את פנים גופו של המנותח מבלי לבצע אפילו חתך אחד בעור.

אם נזקקתם לשתלים דנטליים לאחרונה, יתכן שהשם "זימר ביומט" מוכר לכם כאחד מהגדולים בתחום בעולם, אך לא בטוח שידעתם שזימר היא גם אחת מיצרניות השתלים הגדולה בעולם בתחום האורתופדיה.

הפיתוח החדש הנקרא HipInsight מיועד לניתוחי החלפת ירך (ובעתיד גם ברכיים) ועושה שימוש ב"מציאות מעורבת" (Mixed Reality) שהיא למעשה שילוב בין מציאות רבודה ובין מציאות מדומה.

 HipInsight הוא פרי שיתוף פעולה מתבקש בין "זימר ביומט" לבין חברת הביומד Surgical Planning Associates, Inc. מדובר בפיתוח הראשון מסוגו שזכה לאישור מלא ממנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA. השימוש ב"היפאינסייט" תוכנן להיות נוח במיוחד, בין אם מדובר בבית חולים קטן ובין אם מדובר במרכז רפואי בסדר גודל אקדמאי.

 
הרבה פחות 'דיוק על פי העין'

בזכות HipInsight ומשקפי HoloLens 2 של מיקרוסופט, האורטופד המנתח יכול לראות את האנטומיה של אגן המנותח באמצעות על גבי הולוגרמה תלת ממדית עוד לפני שביצע חתך אחד ולמקם את השתל במרחב התלת ממדי באופן אופטימלי. 
מכיוון שלכל אדם ישנה אנטומיה מעט שונה וישנן דרכים רבות למקם שתלים שכאלו במרחב, הרי שדיוק גבוה בניתוחים מסוג זה הוא חשוב מאוד לא רק להצלחת הניתוח כשלעצמה, אלא גם בצמצום הסיבוכים האפשריים שלאחריו והפחתת הכאב בתקופת ההחלמה.

על פי ד"ר ניטין גויאל, מנהל הטכנולוגיה הראשי של זימר ומנתח בעל וותק של 12 שנים בעצמו, עבור המנתחים עצמם מדובר במהפכה של ממש וחלקם רואים בכך לא פחות ממדע בדיוני. גויאל מאמין שבסופו של דבר הדרך המסורתית של "דיוק על פי העין" תפנה את מקומה לטכנולוגיה מסוג זה ומנתחים העוברים את תקופת ההתמחות שלהם כיום כבר פתוחים לשינויים מסוג זה.

 

תמונות – freepik

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG