השם Dante הפך לשם נרדף כאשר מדברים על Audio over IP. חברת Audinate יצרה אקו-סיסטם ובו מאות יצרנים עם אלפי מוצרים כשבכולם מוטמע אותו פרוטוקול Dante המאפשר להעביר אותות אודיו באיכות גבוהה על גבי מתגי תקשורת במהירות 1Gbps ובשיהוי נמוך.

ולא רק להעביר אלא גם לנתב בצורה פשוטה וחכמה. מי שלא מכיר את הפתרון או רוצה ללמוד יותר, מוזמן להגיע לביתן של Audinate בתערוכת ISE 2022 או לחילופין לשאול כל יצרן ‘Dante spoken here’ – סימן ההיכר של יצרן שהטמיע את הפרוטוקול במוצריו. 

לפני שנתיים לערך יצאה החברה בהצהרה כי תאפשר העברת אותות ווידאו (AVoIP) במסגרת האקו-סיסטם שלה. המהלך נראה הגיוני ונכון שירחיב בצורה ניכרת את יכולות הפרוטוקול שהפך כל כך נפוץ בשנים האחרונות, כעת ב-ISE 2022 בברצלונה, תציג חברת Audinate את ה-Dante Studio, תוכנה שנועדה לפשט את ניהול אותות ה-AV על גבי הרשת.

על מנת להמחיש, דמיינו מגבר תוצרת Yamaha שהאודיו המושמע ממנו מוזרם מנגן תוצרת Kramer ובמקביל מסך המשדר וידאו המחובר למפענח תוצרת Bolin… כמעט כל תרחיש ניתן ליישם בין יצרניות שונות ולקבל את מיטב האודיו ווידאו מכל העולמות. 

החברה צפויה להכריז על חידושים נוספים בתחום זה במהלך התערוכה, אני באופן אישי סקרן לראות מהן ההשלכות של יצרן כמו Audinate על תחום ה-AVoIP שמצד אחד מתאושש במהירות ומצד שני מכיל ריבוי יצרניות שהפרוטוקולים בינן אינם מתואמים.


תמונה ראשית – יוטיוב Audinate

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG