בעולם גלובאלי ומהיר, כזה שמוצר או פתרון טכנולוגי נמכר במומחיות רבה בצד השני של הגלובוס, לעיתים שעות אחרי שהוא 'מפורק' מהמכולה, יש ערך עצום לנוכחות של היצרנית באזור. היצרנית העולמית המובילה LG, מפעילה משרד מקומי בישראל המנוהל בצורה ייחודית, תוך גישור על פערי שפה, שעה, תרבות עבודה, תרבות צריכה ואתגרים רבים נוספים. מפגש מרתק עם נבחרת של מקצוענים שהחוויה הנפלאה שלנו כצרכנים היא הוכחת ההצלחה במשימה שלהם. 

גיא בן יהודה, סמנכ"ל השיווק ב LG ישראל

למה ישראל בעצם ?

גיא בן יהודה, סמנכ"ל השיווק, LG ישראל: "השוק הישראלי נתפס כשוק אסטרטגי עבור LG, מכיוון שהוא חדשני מאוד ומאמץ פתרונות וטכנולוגיות חדשות באהבה. הצרכן הישראלי הוא Early Adaptor, אוהב לאמץ טכנולוגיות חדשות, מוכן לנסות דברים חדשים ומאוד אוהב מוצרי פרימיום. בנוסף לכך, LG מבינה את הייחודיות של השוק המקומי ומבצעת את ההתאמות הנדרשות על מנת להדק ולהעמיק את הנוכחות. 

בישראל ישנם מגזרים רבים וכל אחד מהם זקוק לפתרונות ומוצרים ייחודיים, כאשר המילה 'פתרון' מתכללת בתוכה גם את האופן בו כל מגזר מעדיף לקבל שירות. זוהי מציאות שדורשת מהשיווק ורסטיליות ויצירתיות רבה ו LG מתאימה את עצמה ויודעת לספק את הצרכים השיווקיים והטכנולוגיים לכל מגזר בשפה המתאימה לו."

 

אתגרים יחודיים

קצרה היריעה מלשתף את כל האתגרים בניהול חברה רב תרבותית אולם בחרנו להתמקד בשניים מרכזיים – השיווקי ואתגר ניהול כוח האדם (HR) 

גיא בן יהודה: "הצוות שמולו אנחנו עובדים בחו"ל הוא בין האיכותיים והמקצועיים שיצא לי לעבוד מולו עד כה. ההיכרות עם הנושאים הטכנולוגיים, הבנת השוק והחדשנות היא מהטובות בעולם. זאת אחת מהסיבות ש-LG נחשבת מובילת שוק בכל כך הרבה תחומים. 

האתגרים איתם אנו מתמודדים הם בעיקר אתגרי השפה והזמן. הבדלי השפה בין דרום קוריאה לישראל דורשים מאיתנו לתשומת לב מרבית לכל פרט ופרט על מנת ששום דבר לא ייפול בין הכיסאות, ושלקוחותינו ייהנו מהמוצרים הטובים ביותר של החברה. בנוסף, ההבדלים בין התרבות הדרום קוריאנית לזאת הישראלית דורשים מאיתנו לבצע התאמות במסרים השיווקיים המגיעים אלינו ולהתאימם לקהל הישראלי." 

טטיאנה קורנבליט, מנהלת HR ב LG ישראל

טטיאנה קורנבליט, מנהלת HR ב LG ישראל : "אתגרי השפה מתחברים לאתגרים תרבותיים ויחד מתעצמים כאשר נוגעים בסוגיות הפרט של העובדים, עליהן אני אחראית. לשמחתי, הצלחתי להפוך את אתגר רב-התרבותיות בחברה להזדמנות, ובשילוב המרקם האנושי הייחודי יצרנו שיח מפרה ומגוון אשר מסייע הן בצד העסקי והו בצד החברתי.

אתגר מובנה נוסף המצוי במילוי תפקיד מנהלת HR הוא האיזון העדין שבין ה'ביזנס' של החברה לבין ה-Welfare של העובדים – שני תחומים בהם לא פעם עלול להתקיים קונפליקט. עם זאת, התרבות הארגונית המפותחת של חברת LG ובפרט בסניף הישראלי, היא זו שמאפשרת את השילוב בין השניים. זאת מתוך ההבנה שאחד הגורמים המשפיעים ביותר על ההצלחה העסקית של החברה, לצד סל מוצרים רחב ואיכותי, הינו צוות עובדים מקצועי, רתום ובעל מוטיבציה רבה להצלחה תוך הנאה מסביבת העבודה שלו."

 

Together We Can - תפישת זהות בעלת משמעות כפולה

טטיאנה קורנבליט: "אני חושבת שכל מנהל/ת HR מנוסה יעיד שבתפקיד הזה חייבים להיות מאוד מחוברים לצד העסקי של החברה. זה המנוע, זו המטרה. עם זאת, כולם גם יגידו שלא משנה כמה המוצר טוב (ואצלנו הוא מעולה! ) בסוף כולנו אנשים עם רצונות, שאיפות, מחשבות, אתגרים אישיים ומקצועיים – ורק יצירת המעטפת החמה וה"דבק" שגורם לאנשים לתפקד היטב, תוך הנאה מהדרך, מאפשרת את ההצלחה ושימור היתרון שלנו. זו המהות של ה-HR אותו זכיתי לעצב ולהוביל ב LG ישראל ואני קמה כל בוקר למשימה האישית שלי בתחושה ש Together we Can.

תמונה - LG

הממדים החשובים באמת לעובד LG בישראל

טטיאנה קורנבליט: "קיים מנעד רחב של תכונות ומיומנויות לצד הידע והניסיון הנדרשים בגיוס וניהול של כוח האדם, אולם עבורי קיימים שלושה ממדים עיקריים. הראשון והחשוב ביותר הוא היכולת לעבוד בצוות רב תרבותי בחברה גלובלית. כאחראית על תהליכי הגיוס בחברה, אני שמה דגש רב לבחינת הניסיון של המועמדים בנושא זה וכמובן מלווה את העובד החל מגיוסו בייעוץ והכוונה. השני הוא יכולת התמודדות עם אתגרים ותחרות. כחברה מובילה בתחומים רבים, חברת LG צריכה תמיד לשמר ולהגדיל את יתרונה היחסי בשוק, והדבר מתאפשר תודות לצוות העובדים המסור והמקצועי אשר יודע "לקרוא את השוק" וביצירתיות רבה תמיד להיות מספר צעדים לפני כולם.

הממד השלישי הוא ה"מנוע הפנימי" שגורם לעובד כל הזמן לרצות ללמוד ולהתפתח. לחברת LG מתודולוגיה שלמה של פיתוח עובדים והוקרה עבור עשייתם. כמי שמובילה את התהליך בחברה בצמוד למנכ"ל ויחד עם ה-Regional HR אני יכולה להעיד כי מושקעת מחשבה רבה בזיהוי העובדים הבולטים (High Potential) וטיפוחם וכן בבנייה ויישום, לרבות באמצעות מנטורינג צמוד שלי, של עובדים שצריכים ו/או מבקשים חיזוק בתחום מסוים."

 
תמונה - LG

שגרת פעילות בין יצרנית למפיצה

כולנו מכירים את המושג 'חברה משפחתית', אולם אם חושבים על המורכבות שמאפיינת פעילות משולבת כמו זו לצד עבודה עם חברות הפצה בלעדיות, עימן חייב להישמר קשר פתוח ומניב, מדברים כבר על 'פעילות משפחתית'- שגרת ניהול בין ארגונית בעלת שקיפות, ערבות הדדית וסינכרון מלא במטרה להמשיך לצמוח ולהשיג את היעדים העסקיים. סוג של שרשרת אספקה עם אילוצים, ולעיתים אינטרסים שונים אולם עם יעדים דומים. ניצוח נכון על הפעילות הזו עם האנשים הנכונים עושה את ההבדל. 

טטיאנה קורנבליט: "מכיוון שליבת תפקיד מנהלת ה-HR הוא העיסוק באנשים, שהינם שונים ומגוונים וכל אחד הוא עולם ומלואו, גם שגרת הפעילות שלי מגוונת מאוד – זאת ודאי על-רקע הרב-גוניות התרבותית של החברה ופריסתה העולמית.

יום טיפוסי כולל שיחות אישיות עם המנכ"ל, לו אני מהווה יד-ימין בכל הקשור לניהול החברה, שיחות עבודה של הנהלת החברה בהן נידונים כלל הנושאים העסקיים, שיחות ועידה עם ה-Regional HR למטרות תכנון ובקרה של תהליכי HR עולמיים שהחברה מובילה, שיחות עבודה רבות עם מעטפת מקצועית ש"עוטפת" את חברת LG בארץ, והמון, אבל המון, שיחות אישיות עם עובדי החברה להם אני מהווה כתובת שתמיד ניתן יהיה 'להכניס ראש ולסגור לשניה את הדלת'.

תחושת הסיפוק מתפקיד כה מגוון ומאתגר היא עצומה, אבל ההרגשה הטובה ביותר מגיעה לעיתים דווקא מהאירועים הקטנים אולי ה"נצחונות הקטנים", כמו סיוע לעובד קוריאני שהבן שלו זקוק לטיפול רפואי אותו הוא מתקשה לקבל מסיבות כמו פערי שפה ומתווה ביטוח רפואי ייחודי. בעיניי זהו לב ליבו של התפקיד, להיות שם במצבים מורכבים הן ברמת הארגון והן ברמת הפרט." 

 

רועי דרוין, מהנדס מכירות ומנהל הפיתוח העסקי בחטיבת המסכים המקצועית של LG בישראל

ואם בממשק בין יצרנית להפצה עסקינן, ירדנו קצת "לשטח" לשמוע מה קורה ברצפת המכירות

רועי דרוין, מהנדס מכירות ומנהל הפיתוח העסקי בחטיבת המסכים המקצועית של LG בישראל: "מטרת התפקיד הרוחבי אותו אני ממלא היא לספק תמיכה ומענה מהיר בכל התחומים הנדרשים לשותפים שלנו בח.י. –  החל מתמיכה טכנית ועד תמיכה שיווקית וכל מה שנדרש על מנת לאפשר לקבוצת המכירות שלהם לקדם את המוצרים של LG בישראל בצורה מקסימלית. 

אמנם כניסתי לתפקיד התרחשה בתקופה מאתגרת בה חלק ניכר מהמשימות מבוצעות 'מרחוק', אולם חווית השהות האישית שלי במשרד, למרות היותה חלקית, היא מקצועית ולבבית כאחד. הצוותים המאכלסים את המשרד מורכבים ממבעלי תפקידים מקוריאה ומישראל והתחושה היא של שיתוף פעולה מלא, רצון טוב, מוטיבציה ובעיקר 'משחק צוות' אמיתי להתגברות על כל מכשול. 

הפעילות המשותפת עם ח.י. במסגרת גבולות הגזרה שלי, בנויה גם היא על שיתוף פעולה מלא. אני נדרש לקיים סנכרון שוטף לגבי ההזדמנויות בשוק, האתגרים הטכניים והטכנולוגיים, תוכניות שיווקיות, עדכונים על מוצרים חדשים וקבלת והתקנת דוגמאות של מוצרים בחדר התצוגה של ח.י בכפר סבא. 'סנסור' פרואקטיבי בתקשורת בין חברת ההפצה ל HQ של LG."

 

שלומי ברוך, סמנכ"ל פעילות LG בקבוצת ח.י

שלומי ברוך, סמנכ"ל פעילות LG בקבוצת ח.י: "קבוצת ח.י. הינה אחת הקבוצות המובילות בישראל ליבוא ושיווק של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, ולתכנון וביצוע של פרויקטים בתחום מוצרי החשמל, האלקטרוניקה, תאורת הלד, התקשורת והאנרגיה הסולארית. אנחנו מייצגים מגוון יצרניות מובילות בתחומים שונים כאשר הבולטת ביניהן היא LG שעם פתרונותיה אנחנו מעניקים שירותים ללקוחות עסקיים, מוסדיים ופרטיים. 

בעולם ה ID אנחנו שותפים לאלפי פרויקטים מובילים במגוון ורטיקלים; בתחום הריטייל אשמח להדגיש את רשת מקדונלדס אשר בחרה בנו כבר בשנת 2010 לביצוע פרויקט ראשון מסוגו בעולם של תפריטים דיגיטליים, או משרדי הממשלה והצבא להם אנחנו מספקים עשרות אלפי מסכים בשנים האחרונות. כמובן שראוי להזכיר את אולמות הקולנוע כדוגמת יס פלנט וסינמה סיטי, פתרונות לחדרי ישיבות חברת כמו אפל, אמדוקס ,פריון ועוד. 

לפני 'תקופת הקורונה', עשינו שימוש נרחב בחדר התצוגה המושקע שלנו בכפר סבא, בו אנחנו מציגים מגוון פתרונות ייחודיים של LG. מאחר ובאופן זמני הפגישות הפיזיות מתקיימות הרבה פחות, אנחנו שומרים על קשר 'דיגיטלי' עם הלקוחות והשותפים שלנו, מדוורים מידע, מפיקים סרטונים דוגמת המוצר החדש שהושק לאחרונה בישראל – LED 130, ואף יישמנו בעזרת LG את Showroom וירטואלי להצגת מגוון פתרונות עם הדמיות מיוחדות לורטיקלים שונים.

גם פעילות ה F2F שירדה זמנית מהפרק, כמו האירוח בתערוכות ISE או Infocomm, בהן פגשנו לקוחות, יועצים ומקבלי החלטות שהגיעו מישראל לביתן שלנו, מוחלפת כעת בפעילות המותאמת למציאות החדשה.

קבוצת ח.י אינה מתייחסת לצוות LG המקומי בשום סוג של הפרדה. מבחינתנו מדובר באינטרס משותף ואנחנו עובדים כצוות אחד עם היצרן מול המשרד הקוריאני במטרה להמשיך ולהגדיל את פעילות המותג בישראל ולהביא לידי ביטוי את היתרונות הטכנולוגיים הייחודיים שלנו כמו OLED וכניסה לתחומים חדשים כמו ה LED." 

 
תמונה - LG

גיא בן יהודה מסכם: "במסגרת עבודתי עם המותג המוביל והחזק ביותר בעולם בתחומו, אני נדהם בכל פעם מהוורסטיליות של החברה. ל-LG יש כל כך הרבה מוצרים שונים הפונים לקהלים רחבים במיוחד; טלפונים סלולריים, מוצרים לשוק העסקי, סאונד ברים, מסכי טלוויזיה, מסכי מחשב, מוצרים לבנים ועוד, והיא לא מפסיקה להמציא את עצמה מחדש ולספק מוצרים שוברי שוק וחדשניים כמו טכנולוגיית ה-OLED שלנו, או ה-LG Wing שהוכרז לאחרונה- LG לא מפסיקה לחדש. 

בעברי עבדתי עם חברות ישראליות רבות בתפקידי שיווק שונים, ודווקא כאן אני נתקל ברמת הבנת השוק המקומי שלא ראיתי עד כה, ירידה לפרטים ומקצועיות מנצחת. ישנה השקעה מתמדת מצד כל הגורמים להמשיך ללמוד ולהכיר את השוק המקומי על מנת לספק את הפתרונות המתאימים והאיכותיים ביותר עבור קהלי המטרה וזה מצליח תודות לשילוב הנפלא של נוכחות היצרנית בישראל, ניהול מדויק ומערכות יחסים מצוינות עם חברות ההפצה כמו קבוצת ח.י." 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG