בכל מה שקשור לאנרגיה ירוקה, יש לנו הרבה מה ללמוד ממדינות אחרות בעולם המערבי. נכון, הראש היהודי מעולם לא הפסיק להמציא פטנטים, אבל עושה רושם שקיימות ותכנון אקולוגי ארוך טווח, הוא משהו שנופל אצלנו בין הכיסאות לא מעט פעמים. 

תמונה מתוך: pixabay.com

מי שלקחו את נושא הקיימות לשלב הבא, היו תושבי אל.איי שכבר ב-2013 סיימו לרשת את העיר בתאורת רחוב מבוססת LED, שהחליפה את תאורת הרחוב המיושנת והבזבזנית שהייתה פרושה ברחבי העיר במשך עשורים רבים.  

תמונה מתוך: pixabay.com

החלפת התאורה, שהתבצעה על פני שטח של כ- 7242 קילומטרים (4500 מייל), נמשכה 4 שנים במסגרתן הוחלפו 222 אלף פנסי רחוב, ועלתה כ-57 מליון דולר. התוצאה? חיסכון של כ-9 מליון דולרים מידי שנה בתצרוכת החשמל של העיר והפחתה של כ-60 אלף טון בפליטת הפחמן הדו חמצני.  

תמונה מתוך: pixabay.com

תוצר נלווה נוסף של המעבר לשימוש בתאורת רחוב מבוססת LED הגיע כאשר נותרה תצרוכת עודפת במאגרי החשמל של תחנות הכח המספקות אנרגיה לעיר. שוב, אנחנו מדברים על לוס אנג'לס, שטח עצום בגודלו, שנותר עם תצרוכת חשמל עודפת כתוצאה מחסכון אמיתי. 

תמונה מתוך: pixabay.com

אז מה עושים עם כל החשמל שנחסך? ובכן, מתניעים! אלפי תחנות טעינה חשמליות הותקנו ברחבי אל.איי מאז 2016. ב-2019 הכריזה אל.איי כי היא עומדת להפוך לירוקה לחלוטין, כאשר התכנון המקורי שואף להגיע לכך ש-25 אחוזים מהרכבים הנכנסים לאל.איי עד 2025 יהיו חשמליים ו-100% מהם יהיו חשמליים עד שנת 2050. זה מה שנקרא, תכנון אחראי וארוך טווח ולנו נותר רק לקנא, כי אם לסבתא היו גלגלים, היא כנראה הייתה מטעינה אותם באל.איי

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG