פתרונות וידאו קונפרנס, מערכות צילום והקלטה, ציוד ויישומים רבים הוטמעו בשנה החולפת במרכזים רפואיים ובבתי החולים השונים, ככלים להרחבת שירותי הבריאות במהלך מגיפת הקורונה. יש לזה שם – טלה-רפואה, וחברת טכום אלקטרוניקה הובילה פרויקטים רבים בתחום. 

תמונה - טכום אלקטרוניקה

בשנה החולפת, כאשר נגיף הקורונה הלך והתפשט בישראל וברחבי העולם, מקומות העבודה נאלצו לעבוד תחת מגבלות הסגר עם אי יכולת לקיים מפגשים פרונטאליים. חברות, ארגונים ומוסדות חינוך והשכלה גבוהה ניסו למצוא תחלופה הולמת ולהסתגל לעבודה מרחוק וללימודים מרחוק.

בין מוסדות אלו נמנים גם מרכזים רפואיים, אשר בעקבות התקופה המאתגרת, החלו לאמץ את השיטה במהרה, לשלב את הטכנולוגיה החדישה ביתר שאת ולערוך אבחונים ובדיקות מרחוק. 

העבודה מרחוק שינתה כמעט כל היבט בעולם כפי שהיה מוכר לנו. חברות עברו למודל "עבודה מהבית", בתי ספר ומוסדות להשכלה גבוהה עברו לכיתות היברידיות וללמידה בקפסולות ופעילויות בידור עברו לזום. 

גם מרכזים רפואיים ובתי חולים נכנסים לעולמות העבודה מרחוק, באמצעות פתרונות הוידאו קונפרנס ובכך מרחיבים את טווח שירותי הבריאות שהם מעניקים, על מנת לכלול פלחים שלא ניתן להשיגם באוכלוסייה הכללית עם מה שמכונה כ"טלה-רפואה". 

למרות שבוודאי שמעתם את המונח "טלה-רפואה" בעבר, יש מקום לעשות סדר על מנת להבין באמת במה מדובר ומה זה בדיוק.

אפרת אליצור, טכום אלקטרוניקה (תמונה - טכום אלקטרוניקה)

מהי טלה-רפואה?

חיפוש מהיר בגוגל יניב הגדרות רבות למונח טלה-רפואה. על פי "ארגון הבריאות העולמי" פירוש המונח: "אספקת שירותי בריאות ורפואה כאשר המרחק הינו גורם קריטי, על ידי כל אנשי המקצוע בתחום הבריאות, אשר משתמשים בטכנולוגיות מידע ותקשורת להחלפת מידע תקף לאבחון, טיפול ומניעה של מחלות ופציעות, מחקר והערכה ולהמשכיות מצד נותני שירותי הבריאות. הכול למען קידום בריאותם של אנשים פרטיים וקהילותיהם".

במילים פשוטות – טלה-רפואה מתרחשת כאשר רופאים מאבחנים ומטפלים בחולים שאינם יכולים לנכוח פיזית או שיש ביניהם מרחק פיזי רב או כאשר משתמשים בטכנולוגיה לקידום הידע הרפואי.

 

דרישות טכנולוגיות למימוש טלה-רפואה

הטלה-רפואה יכולה להיות פשוטה כמו רופא הדן בתסמינים של הפציינט וצופה בתצלומי רנטגן של מטופל בשיחת זום. כמו כן, כאשר לבית החולים משאבים מוגבלים, רופאים יכולים לאסוף נתונים ולשלוח צילומי רנטגן למומחה בבית חולים אחר לצורך הערכה. במקרים מסוימים מטופלים משתמשים בטכנולוגיה רפואית בסיסית בבית על מנת לספק נתונים המסייעים לרופאים לאבחן אותם. 

טלה-רפואה כוללת גם פתרונות המשמשים לשידור והקלטת ניתוחים להערכה על ידי סטודנטים לרפואה, או על מנת להדריך ניתוח מורכב מרחוק על ידי מומחים עולמיים. בשנה החולפת הובילה טכום אלקטרוניקה את נושא הטלה-רפואה, סיפקה והתקינה אמצעים ופתרונות טכנולוגיים במרכזים רפואיים, בתי חולים, קופות חולים ובתי ספר לסיעוד. 

תמונה - טכום אלקטרוניקה

מערכת הקלטת ניתוחים ובדיקות רפואיות

מערכת הקלטה בעלת הפעלה פשוטה וקלה, אשר אינה דורשת הסברים, כוללת ממשקי וידיאו רבים וכוללת הגדרת מצבי צילום מוגדרים מראש  PRESETועוד. בעזרת מערכת הצילום וההקלטה ניתן לערוך ניתוחים והתייעצויות מרחוק, שיתוף מידע ואבחונים עם מומחים בעלי שם עולמי ועוד.

תמונה - טכום אלקטרוניקה

מצלמות PTZ רובוטיות איכותיות המתאימות לטלה-רפואה

מצלמות באיכות מדהימה FULL HD או 4K, עם זווית ראייה ועדשה רחבות, המכסות שטח נרחב מהחדר ומעניקות הן לפציינט והן לצוות הרפואי את הבהירות הנחוצה לאבחון תסמינים גלויים באמצעות הדמיית K4. בנוסף, טכום מציעה מגוון מצלמות המתאימות לוידאו קונפרנס – בחדרי ישיבות בבתי חולים, לכיתות היברידיות בהן המצלמה מצלמת את הפרופסורים בבתי הספר לרפואה ובחדרי ניתוח. 

טכום מספקת בארץ ובעולם מזה כעשור, מצלמות מסמכים איכותיות אשר באמצעותן ניתן להציג דגימות רפואיות במיקרוסקופ, להעריך צילום רנטגן ולבחון תסמינים שונים, מצלמות המסמכים יודעות גם להקליט קטעי וידאו ולצלם תמונות מתהליך הבדיקה. 

 

מיקרופונים ומערכות קול

בכדי לאפשר שמע איכותי, מותקנים מיקרופונים מיוחדים איכותיים, המאפשרים למשתתפים המרוחקים לשמוע את הצוות הרפואי בצורה ברורה ומיטבית.

מסכי LED מקצועיים

בחדרים השונים במרכזים הרפואיים, מותקנים מסכים מיוחדים המאפשרים לפציינטים ולצוות הרפואי, אשר מרוחק פיזית זה מזה, לתקשר ביעילות ולהעניק הרגשה של פגישה פנים מול פנים. 

תמונה - טכום אלקטרוניקה

עגלות רפואיות ניידות - Carts Medical

עמדות המולטימדיה הניידות מאפשרות שימוש בציוד טכנולוגי רפואי מתקדם, כולל בדיקות ואבחון מרחוק ומעבר של הצוותים הרפואיים בין חדרי בתי החולים והפציינטים בצורה פשוטה ונוחה. העמדה ארגונומית וניתנת לכוונון בגובה, מצוידת בגלגלים מסיביים ואיכותיים המאפשרים מעבר ושימוש מיידי.

כאמור, ישנם מספר אמצעים טכנולוגיים שאיתם ניתן ליישם, הלכה למעשה, את האבחון וביצוע הבדיקות מרחוק. הדגש לעת עתה, הינו על ציוד טכנולוגי המאפשר לספקי שירותי הבריאות ולמטופליהם לתקשר זה עם זה מרחוק. 

חשוב להשתמש בציוד טכנולוגי איכותי ואמין, במיוחד בתחום הטלה-רפואה, כך שתישמר המקצועיות בנושא ועל מנת לספק את התוצאות המדויקות ביותר. 

יתרונות הציוד הטכנולוגי של טכום אלקטרוניקה במרכזים רפואיים:

  • צילום חדרי טיפול ושמירתם בארכיב מאובטח, כולל הקלטת מכשור רפואי
  • הקלטה של ישיבות הנהלה ודיונים מקצועיים
  • אפשרות לשידור חי
  • הקמת פורטל מאובטח המאפשר העלאת תכנים מוקלטים ופרסומם ושמירתם בארכיב הארגון
  • המערכות והציוד הטכנולוגי האיכותי והמתקדם פשוטים להפעלה, בעלי אמינות גבוהה, גמישים ומותאמים אישית
תמונה - טכום אלקטרוניקה

אפרת אליצור, מנהלת שיווק, טכום אלקטרוניקה"בשנה החולפת אנו רואים דרישה הולכת וגוברת, מצד מרכזים רפואיים, המבקשים לשנות את סדרי עבודתם, להחיל ולאמץ על ארגונם שגרת עבודה חדשה ולהגדיל את המענה באספקת שירותי הבריאות גם למרחוק. 

"כחלק מאימוץ שגרה זו, מוסדות אלו מצטיידים בציוד טכנולוגי אמין ואיכותי, אשר יכול לשרתם על הצד הטוב ביותר וכך לספק בצורה מיטבית שירותים רפואיים מתקדמים לכלל האוכלוסייה.

"בשנה החולפת, הובלנו את נושא הטלה-רפואה, סיפקנו והתקנו במרכזים רפואיים ציוד טכנולוגי מתקדם, אשר משמש את הצוותים הרפואיים בשגרת העבודה החדשה. 

"נראה כי בתחום הטלה-רפואה מסתמנת מגמה של אימוץ שגרת אבחונים ובדיקות מרחוק, גם לנוכח העובדה שהעתיד טומן בחובו בדיקות והתייעצות עם מומחים מרחבי העולם, איסוף נתונים וניתוחם והגעה לאוכלוסיות שאינן יכולות לנכוח פיזית. 

"טכום אלקטרוניקה משווקת בארץ ובעולם ציוד אודיו וידאו טכנולוגי המתאים במיוחד לתחום הטלה-רפואה כגון מערכות הצילום וההקלטה, שכבר מיושמות במספר רב של יישומים רפואיים החל משלבי ההדרכה, טיפול, תרגול ואף חדרי ניתוח, טיפול נמרץ, בידוד ועוד.  המערכות מאפשרות מעקב ותיעוד גם לצרכי ביטוח ויכולה לתרום רבות לשיפור מתן השירות לפציינטים".

 
תמונה - טכום אלקטרוניקה

אודות טכום אלקטרוניקה

טכום אלקטרוניקה הינה החברה המובילה לפיתוח וייצור עמדות מרצה ומערכות אודיו-וידאו מקצועיות לאולמות הרצאה, כיתות לימוד, חדרי ישיבות ועוד, במשך למעלה מ-25 שנים.

החברה מתמחה בייעוץ ובפתרונות מולטימדיה, פתרונות אינטגרציה למערכות אודיו וידאו, ייצור עמדות מרצה אור-קוליות "טקפודיום", מחשוב, שליטה ובקרה, התקנת כיתות היברידיות ללמידה מרחוק, התקנת ציוד ומערכות מתקדמות לתחום הטלה-רפואה, התקנה ומתן פתרונות טכנולוגיים מתקדמים בפרויקטים עתירי ידע וטכנולוגיה לארגונים המובילים בארץ.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG