טכנולוגיות מציאות רבודה נכנסות לעוד ועוד מימושים ותעשיות מפתיעות. הכירו את VALO – חברת משחקי AR שלקחה אטרקציות מוכרות צעד אחד קדימה.

axtion technology - picredit - VALO

כשנחשפתי לראשונה לטכנולוגיות ה AR או ה VR, חשבתי כמו כולם שזה מגניב אבל זה יישאר שם, באזורי המשחקים. אחרי הכל, איפה עוד אפשר לממש טכנולוגיות כאלה ?!
כמובן שטעיתי כשבחרתי להיות תבניתי ולא העזתי לדמיין, וזאת למרות האהבה הגדולה שלי לטיפוס קירות וצוקים. מדובר בספורט שהופך פופולרי מאוד לאחר שקיבל דחיפה משמעותית עם שילובו כענף אולימפי. גם האוסקר לסרט הדוקומנטרי אשר עוסק בתחום, חשף את הספורט היחידני והמאתגר אשר דורש מהמתחרה שילוב של טכניקה וכוח. 

בחברת VALO הפינית זיהו את הפוטנציאל בשילוב הנחשק של טכנולוגיות מציאות רבודה (AR) וטיפוס קירות. מפתיע משהו, מכיוון שהייתי די משוכנע שכל מה שיכול להסיט את תשומת ליבו של המטפס, עלול לפגוע בביצועיו. וטרמפולינות? איך?? זה הרי בלאגן אחד גדול.
כמובן שגם כאן טעיתי ומסתבר שמדובר בכלי שעשוי לפתוח ליצירתיים בינינו מגוון אפשרויות חדשות בהמשך. 

 

איך זה עובד?

VALO מייצרת משחקי AR מותאמים לקירות טיפוס וטרמפולינות. המוצר שלה מגיע עם מחשב עליו מותקנת תוכנת השליטה ומקרן המותאם בצורה מושלמת למתקן הטיפוס.
במידה ומדובר בקיר טיפוס, המערכת תזהה את מיקום המטפס בזמן שמכשולים יוקרנו על הקיר, ותאיר את נקודות האחיזה. כאשר מדובר בטרמפולינות, תקרין המערכת מכשולים מעליהם צריך לקפוץ או מהם צריך לחמוק.

תוכנת השליטה מאפשרת למשתמש לבחור מבין מגוון משחקים ודרגות קושי, כך שהטכנולוגיה יכולה להתאים גם למשחקי ילדים וגם לנוער או מבוגרים המעוניינים ליצור לעצמם אימון מעט יותר מאתגר.

הפתרון כולל טכנולוגיית ענן לטובת שמירת נתונים, מעקב, סטטיסטיקות ועוד מצד המשתמש. המקרנים מצוידים בטכנולוגיות זיהוי תנועה וכן זיהוי חפצים או שינויים במרחב. בגלל העבודה בסביבות מאובקות (קירות טיפוס), יצרה VALO מעין 'מגן' אבק איכותי למקרנים, על מנת להימנע מבלאי מואץ ושחיקה מהירה.

 

אז טעיתי, לגמרי

המוצרים של VALO מאפשרים הצצה ראשונית ליצירתיות ולהשפעה של טכנולוגיות שונות ענםי ספורט שונים, הדרך בה יתאמנו קהילות החובבנים והמקצוענים בהמשך. הפתרון של VALO מותקן כבר בכ-300 מיקומים ברחבי העולם ואף זכו בפרסים רבים. אחד מהמקומות אגב, הוא קיר טיפוס ממש כאן בישראל. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG