כך אמר יו״ר ענקית התעופה Airbus ליזמים הישראלים בכנס Europe Days 2023, שהתקיים בתל אביב, הפגיש 70 נציגי תעשייה אירופאים – ביניהם משקיעים עם 600 מיליון יורו להשקעה – עם למעלה מ-200 סטארטאפים ישראלים שקיבלו הזדמנות להציג את החידושים וגם לשמוע טיפים מהאלה שכבר ״עשו זאת״

יורופדייס 23 - מימין אוברמן וצגלה צלם - מקסים גולובנוב

״יש חיים מחוץ לאמריקה. אירופה מאמינה בהייטק הישראלי, היא צריכה אתכם ותקבל אתכם בזרועות פתוחות״, אמר רנה אוברמן, יו”ר Airbus ומנכ”ל  Warburg Pincus Germany למעל 200 נציגי סטארטאפים ישראלים שהגיעו לכנס Europe Days שנערך בתל אביב. ״החברות אצלנו בגרמניה ׳רדומות׳. יש צורך ברוח היזמים הישראלית ובחדשנות הטכנולוגית שאתם מביאים איתכם״, אמר אוברמן. ״עזבו את ארה״ב ובואו לאירופה. אנו צריכים אתכם בתחומי טכנולוגיות חינוך, בינה מלאכותית, סייבר, קיימות וכמובן – בריאות דיגיטלית״.  

כנס Europe Days הפגיש את היזמים והיזמיות הישראליים ממגוון תחומי פעילות עם 72 משקיעים, נציגי חברות, אקסלרטורים ונציגי ערים ומחוזות מאירופה במטרה למנף את הפוטנציאל העסקי העצום שבין ישראל לאירופה ובעיקר לגרמניה, שוויצריה ואוסטריה. האורחים מחו״ל ייצגו אפשרויות עסקיות ומימון לחברות הישראליות בהיקפים של למעלה מ- 600 מיליון אירו.

במהלך המפגש היזמים שמעו ממקור ראשון על ההזדמנויות שמציבה בפניהם אירופה, אך גם קיבלו כמה טיפים חשובים. ״אתם חייבים להיערך לימים הקשים שקדימה – והם בטוח יגיעו. נצלו את הימים הטובים להכין לעצמכם תוכנית פעולה תזרימית מקיפה לימי משבר״, המליץ להם אוברמן, ״תבדקו את ההסכמים עם הספקים שלכם, טפלו בשרשראות האספקה, תבדקו היכן ניתן לחתוך ותעשו הכל כדי לשמור על האנשים הטובים בתוך המערכת. המרווחים בין משבר למשבר הולכים ומצטמצמים ואתם צריכים להיות ערוכים לכך״.

בין הרצאות הפתיחה היו אלה של  אולאף קוך, מנהל קרן ההשקעות Zintinus שמשקיעה בפודטק וקמעונאות שהדגיש את החשיבות של החדשנות שמגיעה מלמטה, מהשטח ואת אוליבר הולה, מנהל קרן ההשקעות SpeedInvest  שהשלימה לאחרונה גיוס של 500 מיליון אירו להשקעות בסטארטאפים בשלבים מוקדמים.

לדברי גילי צגלה, מנכ״ל Novawind ויזם Europe Days, מגמת ההשקעות והעניין בשוק הישראלי מצד גופי השקעה אירופאיים, כמו גם חברות ענק, רק ילך ויגבר בשנה הקרובה. ״על פי נתוני IVC לשנת 2022  ההשקעות מאירופה בתעשיית ההייטק הישראלית כבר עומדות על 10%. החברות והמשקיעים מאירופה נמצאים כיום בנקודה בה הם חייבים להסתכל החוצה למקומות כמו ישראל, שתספק להם מה את שעסקים בכל העולם מחפשים: חדשנות, מוצרים חדשים ומודלים עסקיים מנצחים ואלה לא הולכים להיעלם מכאן”, אומר צגלה.

בין נותני החסות והשותפים העסקיים של האירוע ניתן למנות את Lufthansa Group, Berlin Partner, לשכת המסחר והתעשייה ישראל-גרמניה, REWE Digital, HELMHOLTZ, רשות החדשנות, Greater Zurich Area, גיקטיים, KoelnBusiness, משרד הכלכלה, Bw-i, דוניצה תקשורת, Lilo, Advantage Austria, משרד הכלכלה, GTAI, Vienna Business, , NRW.Global Business , Kickstart  ו-IVC.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG