חודש בדיוק לאחר שאירח את תחרות האירוויזיון, מחר יארח ביתן 2 בגני התערוכה בתל אביב אירוע מעט שונה, אך לא פחות מרשים – כמעט 100 חברות, מסטארטאפים צעירים ועד תאגידי ענק בינלאומיים כמיקרוסופט, סיסקו וסמסונג, וכ-5,000 משתתפים יגיעו לתערוכת בינת אקספו, שתתקיים זו השנה ה-16

חיים כהן - בינת
חיים כהן, מנהל צוות המכירות בחטיבת המולטימדיה בבינת תקשורת (תמונה - יח"צ)

"יש קרוב ל-50 מיליון דולר על רצפת הייצור בלייב דמו", מספר ל-AVMaster חיים כהן, מנהל צוות המכירות בחטיבת המולטימדיה של בינת תקשורת. הוא מציין כי זה כנס ה-ICT הגדול בישראל, ומוסיף כי "אפילו בקנה מידה עולמי, נראה לי שאין אינטגרטור שמרים כזה אירוע".

חידוש אחד בתערוכה השנה אינו טכנולוגי, כי אם חידוש בהיבט התוכן. מלבד התערוכה עצמה, נאומים ופגישות בין חברות, תתקיים השנה לראשונה סדרת פאנלים בהשתתפות נציגי יצרנים, יועצים ולקוחות בתחומי העיסוק של בינת, בהם כמובן תחום ה-AV, שבו נראה פאנל בנושא פתרונות תצוגה ופאנל בנושא פתרונות ועידת וידאו.

בראיון מציין כהן כי בעולם המולטימדיה קיימים כיום מספר אתגרים, וציין שלושה עיקריים על ציר הזמן "לפני כ 15 שנה האתגר היה המעבר מתקשורת מבוססת קווי ISDN לעולם ה IP ורשת האינטרנט, מיד אחרי התחיל אתגר שהתמקד בנוחיות וקלות התפעול של המערכות ואילו היום יש מגמה של Bring your own Codec – יש סקייפ, וובקס, זום, גוגל הנגאאוטס. המשתמש רוצה להגיע עם המחשב שלו ולעשות שימוש פעם עם או מול סקייפ, פעם  וובקס ופעם פלטפורמה שלישית. כל יצרן מייצר לעצמו את ה'אי' שלו, ולא בהכרח יש תאימות בין האיים הללו. זהו האתגר הנוכחי של השוק – איך לחבר את ה'איים' הללו לפלטפורמה אחת שקופה למשתמש. בעבר זה לא היה – כמו שאתה מחייג מטלפון של אפל לסמסונג או LG ואתה לא שואל 'רגע, איזה טלפון יש לך?'. היום אני לא יכול לחבר בין וובקס לוואצטאפ, לפחות בינתיים, אבל אני מבקש: תן לי את כל עולמות התוכן הללו ונגישות מלאה אליהם יחד."

כהן דיבר על המחויבות של הארגונים לאפשר למשתמשים שימוש ארגוני מאובטח ביישומים השונים: "המשתמש יימצא את הדרך לעשות שימוש ביישומים שונים שאינם דרך הארגון ולייצר תופעה הנקראת Shadow IT, אשר מסכנת את כלל הארגון." 

יהודה דביר, בינת
יהודה דביר, מנהל חטיבת המולטימדיה בבינת תקשורת(תמונה - יח"צ)

יהודה דביר, מנהל חטיבת המולטימדיה בבינת תקשורת, מוסיף כי למרות המגמה הגוברת להטמעת פתרונות מבוססי IP, "אני לא הייתי קונה אותו בכל מחיר – הוא פתרון טוב, גמיש, מאפשר להפיץ וידאו ממקור אחד למקומות רבים, אבל לא תמיד נכון ליישם IP, כיוון שלא תמיד זה הצורך. לפעמים העלות לא מצדיקה את זה. למשל, מה ההיגיון לשים IP בחדר ישיבות קטן כדי להגיע מהשולחן למסך? אם אני צריך להעביר לעוד מקומות בתוך הארגון – אז נשתמש בתשתית הזו, שהיא הרבה יותר פשוטה ונוחה."

מגמה נוספת שמזכיר דביר היא ה'פלישה' של חברות מתחומי פתרונות התקשורת והתצוגה, אחת לתוך התחום של השנייה. "יש טרנד שיצרני ה-VC פולשים ובולעים את תכולת עולם ה-AV. דברים שהיית קונה עד עכשיו מיצרנים אחרים כעת כלולים בפתרון. ב-AV זה הפוך – פתאום נותנים מענה ל-UC. אני קורא לזה קרבות של פלישה הדדית בין שתי הקטגוריות הללו, ומעניין לעקוב איך נערכים לתופעה".

 

בסל הפתרונות של בינת ניתן למצוא גם את הוידאו אנליטיקס. דביר: "כחלק מהדרישות המגיעות מהארגונים ניתן למצוא גם את הוידאו אנליטיקס, המאפשר זיהוי אירועים שונים מהם אפשר להפיק תובנות ולייצר מידע/סטטיסטיקות בעלי ערך רב. בינת ערוכה לתת פתרון מלא גם בתחום זה וניתן יהיה לבחון יישומים בביתן ה Customer Experience בתערוכה."  

אנשי בינת מדגישים כי החברה נמצאת במיקום ייחודי בתעשייה, שמאפשר לה להתמודד היטב עם השינויים: מצד אחד, היא מקפידה על היותה "בלתי תלויה" – כלומר בעלת נגישות למספר פתרונות מתחרים בכל תחום שהוא, כך שהיא יכולה להציע לכל לקוח את מה שמתאים לו. בנוסף, תחומי המומחיות הרבים המצויים בקבוצת רד-בינת, כמו גם עצם גודלה של בינת תקשורת, משמעותם שיש לחברה אנשים שמסוגלים לפתור את כל האתגרים והבעיות שההתפתחויות בתחום מציבות – החל מאבטחת מידע וכלה בתוכנות וממשקי משתמש. כך, למשל, הם מתגאים בפרויקט עיר הבה"דים, אותו נבחרה בינת להקים ולתפעל למשך 25 שנה – ומצד שני הם מדגישים כי הם מבצעים במהירות פרויקטים קטנים יותר של כמה עשרות אלפי דולרים, וגם שם הם מספקים ללקוחות מענה מהיר לכל פנייה.

נפגשים מחר באירוע הגדול של 2019 Customer Experience 

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG