כתבה שניה בסדרה

מאת: גידי רחמים, יועץ טכנולוגי תחום רשתות תקשורת ומחשוב 

gidir@barak.net.il

 

במאמר הראשון בסדרה, עסקנו בהרחבה במרכיבי הפתרון והדגשים הנדרשים לתכנון רשת אלחוטית חדשה. הפעם, נציג בהרחבה את מגוון המוצרים והפתרונות של יצרנים מובילים בעולם המותקנים במאות משרדים, מפעלים, בתי מלון, רשתות מזון וכדומה. בישראל ישנם מספר ספקים מובילים בתחום ציוד התקשורת האלחוטי.

נקודות גישה אלחוטיות

חברת גטר מייצגת בישראל את  חברת  Ruckus. החברה מספקת מגוון גדול של נקודות גישה אלחוטיות בתקן 802.11ac Wave 2, בעלת כיסוי רחב ויכולת עבודה מול כמות גדולה של מאות משתמשים, תמיכה ברוחב פס עד 2.4GHz – 300 Mbps ו- 5GHz- 867 Mbps עם אפשרות לעבודה עם בקר (Controller) מקומי או בענן.

מוצרי Ruckus מצטיינים במענה לריבוי משתמשים על נקודת גישה אחת, מהירות גבוהה במיוחד, יציבות וחיבוריות בזכות טכנולוגיית BeamFlex הייחודית והמהפכנית. בקר הניהול מקנה אפשרות לניהול תדרים חכם, פורטל ניהול אישי לרשת, בקרה וניטור ציוד קצה, תמיכה בניידות משתמשים ב- VoIP וב- Roaming, כך שמשתמש קצה שעובר משטח כיסוי של יחידה אחת לאחרת לא יאבד את הקשר, גלישה מאובטחת ומוצפנת ועוד.

יתרונותיה של Ruckus :

א.  טכנולוגיית Beam Flex+ המוצרים האלחוטיים מדברים על Beam Forming ברמת השבב באלחוטי, Ruckus נהנית מטכנולוגיה זו ובנוסף מ- Beam forming באנטנות. שיטת השידור שונה ומבוססת על אלומות שידור – תבניות אנטנה ממערך של אנטנות אומני-כיווניות. בנקודות הגישה המתקדמות מערך של אנטנות אומני-כיווניות וככל שיש יותר אלמנטים כך נקודת הגישה יכולה לייצר יותר תבניות שידור. המטרה היא להגיע אל המשתמש באמצעות האלומה האולטימטיבית, עם מינימום הפרעות רדיו וזאת כדי לאפשר יציבות ב- Latency הנמוך ביותר וכדי להגיע למהירויות הגבוהות ביותר תוך מתן חיבוריות לכמות משתמשים גדולה ככל הניתן. כל אלו מתאפשרות בנקודות הגישה של Ruckus.

ב.  בחירת ערוצים חכמה Channel Fly המאפשרת בחירת ערוצים ללא הפסקה בשידור (ללא Background Scanning) תוך בחירת הערוץ המהיר ביותר.

ג.   גמישות בניהול. Ruckus מציגה את המגוון הרב ביותר מבין כל החברות במשק מבחינת ניהול הרשת האלחוטית. אותה נקודת גישה יכולה לעבוד בשיטת ניהול עצמי Stand Alone או יכולה לכלול בתוכה בקר מובנה Unleashed לניהול עד 25 נקודות גישה בסך הכל ו-500 משתמשים. לחילופין, ניתן לחבר את אותה נקודת גישה גם לבקר הוירטואלי או הפיזי בדגמיו השונים ולאחרונה השיקה Ruckus את פתרון הענן הציבורי Ruckus Cloud.

חברה נוספת מהמובילות בארץ הינה SMBIT המייבאת, מתקינה ומספקת תמיכה ושירות לציוד של חברת Ubiquity Networks – חברת תקשורת אמריקאית מקליפורניה, מהמובילות בעולם ומספקת מגוון רחב של פתרונות לרשת האלחוטית.

מוצרי החברה מנוהלים בבקר בענן (Controller) פרטי או ציבורי , כאשר כל תפעול המערכת מתבצע גם מאפליקציה בטלפון הנייד. מערכת הבקרה של Ubiquity Networks היא מערכת בקרה של הדור החדש SDN, המספקת מגוון כלי שליטה וניהול פשוטים וחכמים. ניתן לנהל מספר אתרים, ללא הגבלה, על פני מפות גוגל דינאמיות.

משפחת נקודות הגלישה של Ubiquity Networks העונה לשם UNIFI היא בעלת מודל עסקי חדשני ופורץ דרך –  לא מתבצע תשלום על כלי התוכנה, שדרוגי תוכנה ורישיונות. הכול בלתי מוגבל והכול כלול במחיר הקניה.

Elegant businessman in modern office interior and social connection concept. Mixed media

למשפחת UNIFI מגוון פתרונות לכל משימה:

  • נקודת הגלישה LITE מתאימה במיוחד לפריסה רוויה במוסדות חינוך ובתי מלון, תוך שימת דגש על ערכי קרינה נמוכים במיוחד בתעשייה. פריסה רוויה מאפשרת כיסוי מלא ע"י מספר נקודות גישה בעלות ערכי קרינה נמוכים במיוחד. מחירה הנמוך של יחידת LITE מאפשר פריסה איכותית במחיר משתלם.
  • נקודת גלישה PRO הינה יחידה עוצמתית ואסתטית לסביבות משרדים וחללים פתוחים, היחידה תומכת ביותר מ- 250 משתמשים בו זמנית. ליחידה מערך MIMO 3X3 והיא מתאימה להתקנות פנים וחוץ כאחד.
  • נקודת הגלישה Long Range מצטיינת במגבר אותות, המגיעים מיחידת קצה חלשה כדוגמת מסופונים במכרזים לוגיסטיים. פריסת יחידות  LR מאפשרת כיסוי מלא של מרכזי לוגיסטיקה בפריסה חסכונית הודות למערכת ההגבר הייחודית בקולטת משתמש קצה ומגבירה את הסיגנל שלו.
  • נקודת גלישה EDU היא יחידת Wi-Fi משולבת רמקול SIP, על גבי תשתית ה- Wi-Fi ניתן לכרוז ולהשמיע מוזיקה ע"י מערכת תזמון או אפליקציית נייד. היחידה מתאימה להתקנות על תקרה אקוסטית. כל אביזרי ההרכבה כלולים במארז המוצר.
  • נקודת HD היא יחידת Wi-Fi של הדור השני לתקן AC, הקרוי .WAVE2 יחידה זו חזקה פי 4 מכל נקודת גישה רגילה תודות ליכולת לשדר ל- 4 מכשירים בו זמנית. יחידת HD של Ubiquity Networks היא יחידת הגל השני המשתלמת ביותר בשוק. מערך אנטנות 4X4 מאפשר לשרת מעל 500 משתמשים בו זמנית בקצב גלישה של מעל 2,500 מגה ביט לשנייה.
  • נקודת SDH היא יחידת HD בעלת אנטנה חמישית הסורקת את המרחב אחר נקודות גישה לא מורשות המנסות לחדור לרשת התקשורת. נקודת SDH היא ראשונה בסדרת מוצרי האבטחה של Ubiquity Networks.
  • יחידות M ו- M PRO מיועדות להתקנה חיצונית, בעלות יכולות MESH שעיקרן אפשרות חיבור גם ללא נקודות תקשורת. ניתן לרשת מרחבים ציבוריים בעלות משתלמת ביותר, ע"י התקנת אנטנות כיווניות ייעודיות, ניתן לכסות אצטדיונים וקמפוסים המתאפיינים בצפיפות משתמשים גבוהה ביותר.

כל משפחת UNIFI בעלת אישורי סוג ממשרד התקשורת והמשרד להגנת הסביבה. לציוד אחריות מורחבת של 36 חודשים המסופק בלעדית ע"י חברת SMBIT,  בנוסף מספקת החברה שרותי סקר אתר ואפיון מערכת, התקנה ושרות 24/7 לנקודות הגלישה.

רשת אלחוטית מלאה ומאובטחת ללא כבילה

חברה נוספת המשווקת פתרונות אלחוטיים הינה חברת סיסקו (Cisco) המשווקת סדרת מוצרים מתקדמים לרשת האלחוטית. היחידות האלחוטיות מגוונות ומשתלבות היטב בניהול המשרד המודרני הכוללות קישור למערכות טלפוניה מתקדמות, ממשקים לחיבור למכשירים סלולריים, מערכות ניהול ושליטה, פתרונות מיטבי לאזורים בהם נדרש כיסוי מיטבי כגון : מוזיאונים, בתי חולים, מרפאות, מרכזי קניות וכדומה.

החברה מצהירה כבר על דור העתיד של המשרד המודרני, אשר יושתת כולו על רשת אלחוטית מלאה ומאובטחת ללא כבילה!המשמעות הינה יכולת פריסת מהירה של ציודים נתמכים בטכנולוגיית Wi-Fi מלאה, ניידות ויכולת שינוי מהיר של הוספת נקודת עבודה זמינות וכמובן ניהול ושליטה מלאים מכל מקום בעולם. פתרון זה מביא לחסכון ניכר בהשקעה בתשתיות תקשורת יקרות ויאפשר לארגון הקמת סביבת תקשורת ומחשוב ארגוני תוך התייעלות עצומה בכסף ובזמן.

 

החברה משווקת גם את פתרונות חברת Meraki, מובילה עולמית, הכוללים בין השאר,  מתגי תקשורת (PEO) מתקדמים, יחידות אלחוטיות AP במגוון תצורות, יחידת אבטחת מידע ייעודית (Firewall) וכמובן ניהול ושליטה מלאה באמצעות Controller בענן המאפשר לארגון מסונף ניהול עשרות ומאות יחידות AP בניהול מרכזי אחד.

חברת Hewlett Packard Enterprise היא ספקית מובילה של פתרונות לרשת נתונים עבור ארגונים ועסקים ברחבי העולם. חברת Aruba Networks הממוקדת בתחום  פתרונות ניידות LAN אלחוטית לרשתות ארגוניות, נרכשה ע"י Hewlett Packard Enterprise, מוצרי הליבה שלה הם נקודות גישה אלחוטיות (APs), מתגים, בקרי ניידות ותוכנת ניהול רשת. חשוב להדגיש כי הפתרונות של חברת  Aruba Networks מתאימים לעסקים מתחום SMB (Small Medium Business) ועד חברות מסוג Enterprise . מגוון המוצרים מאפשר הקמת סביבת עבודה מלאה הכוללת מתגים, AP מערכת ניהול בקרה ושליטה.

 

חברה נוספת המספקת פתרונות חדשניים בתחום היה חברת Fortinet המציעה פתרונות אבטחת מידע והחלה לשווק יחידות APחדשניות המתאימות למפעלים או מרכזים לוגיסטיים, אשר רמת הצפיפות וגובה המדפים בהם מחייבים רכישת יחידות AP בעלות יכולת לספק קישוריות ללא הפרעה או ניתוק לטווחים גדולים.

  

סיכום

בכתבה זו ריכזנו עבורכם את מגוון הפתרונות הקיים היום ומאפשר לבחון בצורה יסודית את היתרונות של כל אחד מהפתרונות בהתאמה ישירה לצרכים האמתיים של הארגון. אנו ממליצים לוודא שהפתרון שבחרתם אכן מספק מענה יעיל, חסכוני ובעל יכולות ניהול, שליטה ובקרה נוחות לתפעול.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG