מסכים בכל זווית ובכל פינה עם שליטה בתוכן (תמונה: The Boston Globe Newsroom)

 

בוסטון גלוב, אחד מוותיקי העיתונים בעיר ומהידועים בארצות הברית, עבר לפני כשנה וחצי למשרדים חדשים. במסגרת פרויקט העברת המערכת לבניין החדש, החליטה החברה להתקין מערכת חלוצית להפצת וידאו ואודיו מבוססת רשת, פרויקט שהושלם לאחרונה.

המטרה הייתה לאפשר לחברי המערכת גישה לכמה שיותר מקורות חדשותיים באופן מהיר. לשם כך, ברחבי שתי הקומות של המערכת פוזרו יותר מ-80 מסכים, ששואבים וידאו מ-16 מקלטי טלוויזיה, מחשב מק מיני, בקר שלטים דיגיטליים של ברייטסיין (BrightSign) ו-20 יחידות Solsice מבית מרסיב (Mersive) לשיתוף תכנים במסכי חדרי הישיבות מכל מחשב או טלפון חכם באמצעות חיבור WiFi. בנוסף, בכל מחלקה הותקנה מערכת השליטה Xpanel של קרסטרון (Crestron) המאפשרת לעובדי אותה מחלקה להחליט בכל רגע אילו מקורות וידאו ואודיו להעלות על המסכים והרמקולים הזמינים להם.

גולת הכותרת של המערכת היא ה-'ג'מבוטרון' – מבנה ריבועי המחובר לתקרה, שעל שלושה מצדדיו קירות וידאו שכל אחד מהם מורכב מ-4 מסכים בגודל 55 אינץ'. הכתבים יכולים לבחור לצפות בכל אחד מ-4 המסכים בערוץ או תוכן אחר, או להשתמש במצב קיר הווידאו כדי ליהנות מהקרנה גדולה של תוכן מעניין במיוחד. סביב הג'מבוטרון ארבעה מסכים אנכיים המציגים ניתוחי מידע פנימיים, ועוד 9 מסכי 49 אינץ' אופקיים להצגת תכנים אחרים.

המערכת מבוססת על פתרון Ultra HD Over IP של Just Add Power, המאפשר העברת תכני HDMI באמצעות כבלי רשת. המערכת תוכננה בידי המהנדס מארק האפס מחברת הייעוץ ACT והוטמעה בידי מאווריק אינטגריישן (Maverick Integration).

מתכנני המערכת האפס וג'ון בריי מחברת האינטגרציה ציינו כי הפתרון של J+P נבחר, בין היתר, בשל המודולריות שלה המאפשרת שימוש בחלקים ברמות שונות לחלקים שונים של המערכת ולשדרג בעתיד רק את אלה שבאמת צריך. בריי הוסיף כי הטיל ספק בבשלות של מערכת הפצת וידאו ואודיו באמצעות רשת בלבד, אך הופתע לטובה מהביצועים שלה.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG