גופי בטחון ואכיפה משתמשים במיטב העזרים הטכנולוגיים כיום, כגון רחפנים ומצלמות מיוחדות, וכאשר מדובר במקרי חרום, עזרים אלה הם לא פחות ממצילי חיים

נהג באנגליה שמכוניתו התהפכה, מצא את עצמו בתוך תעלה עמוקה ליד כביש מבודד כאשר הוא סובל מהיפותרמיה. המשטרה הצליחה למצוא אותו באמצעות רחפן שסרק את השטח דרך מצלמה תרמית וכיוון את צוות החיפוש הרגלי למיקומו המדויק.

מחלקה משטרתית נוספת בדרום המדינה, החלה אף היא להשתמש ברחפנים שפועלים 24 שעות ביממה. הרחפנים, שמתבססים על טכנולוגיה של ההחברה הסינית DJI,  משמשים לא רק לחיפוש אנשים נעדרים, אלא גם לצורך צילום זירות פשע, סיוע בזמן שמתרחשות תאונות דרכים בתנועה צפופה ואפילו למניעה של פשעים באזורי החוף והיער.

גם בחלק הדרום מערבי של צרפת, השוטרים משתמשים ברחפנים על מנת לתפוס נהגים מסוכנים, וביפן הם משמשים על מנת לעקוב אחרי רחפנים פרטיים שחודרים למרחב אווירי לא מורשה.

בארה"ב טכנולוגיית הרחפנים נמצאת בשימוש נרחב יותר, בלא פחות מ-350 גופי משטרה. הרחפנים משמשים בין היתר למניעת מקרי ירי ומעקב אחרי קהל במקומות רגישים.

יש ללחוץ על כפתור העריכה כדי לשנות את הטקסט הזה. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי צש בליא, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק.

ובישראל: רחפנים נגד דיבור בסלולרי בזמן נהיגה

גם המשטרה בארץ עושה שימוש ברחפנים, ובאמצע 2017 הוקם מערך חדש של כ-20 רחפנים כאשר החזון הוא שכל תחנת משטרה בישראל תצויד לפחות ברחפן אחד בעתיד הקרוב. הרחפנים מופעלים על ידי שוטרים שעברו הכשרה מיוחדת ברשות התעופה האזרחית, והם עוזרים לאנשי השטח בפעילות השוטפת.

לאחרונה אף הוצג בפני המשטרה אבטיפוס ראשוני של רחפן שיאפשר לזהות פעולות מסוכנות בתוך הרכבים, אשר עלולות להסיח את דעתו של הנהג, כמו למשל דיבור בסלולרי ללא דיבורית. אם כי סביר להניח שיעבור עוד זמן רב עד שרחפנים כאלו יכנסו לפעילות בשל מגבלות חוקיות וטכנולוגיות.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG