בשנים האחרונות נמצאת הכנסת במגמה של הנגשה ושקיפות מרבית של שפע הפעילויות והאירועים המתרחשים בה. בין אם מדובר במערכת Video conference בין אישים ודיפלומטים רבי דרג או הנגשה של הפעילות הפרלמנטרית, לכל הצרכים האלו יודעת תעשיית ה-AV המקצועית לספק פתרונות

כנסת ישראל
תמונה - AVM

אם כן מה יותר סמלי מהטמעה של פתרונות אודיו וידאו "כחול לבן" במבצר הפוליטיקה הישראלית? ומה יותר סמלי מהטמעה של פתרונות Kramer, ספקית פתרונות ה-AV הגלובלית מירושלים, בבית המחוקקים הישראלי בבירה, בשיתוף פעולה עם חברת אינטגרציה הגדולה בשוק האודיו-וידאו המקצועי, ד.מ הנדסה ?!

לצורך בחינת פתרונות ה-Pro AV האחרונים אשר הוטמעו במשכן הכנסת ערך צוות AVMaster ביקור בבניין הפרלמנט הישראלי ונפגש עם האחראים לפרויקט האודיו וידאו הגדול ביותר, ואולי החשוב ביותר, שבוצע בכנסת בעת האחרונה וביניהם מר שמעון בלוך, מנהל תחום האודיו וידאו בכנסת, מר עופר מואב מנהל מכירות בד.מ הנדסה- חברת הניהול והאינטגרציה שזכתה בפרויקט, וכן נציגי חברת Kramer אשר סיפקה את המוצרים והפתרונות מתוצרתה.

כיצד באה לידי ביטוי עבודתם של אנשי ה-AV בפרלמנט הישראלי?

שמעון בלוך: 70% מעיסוקינו בכנסת הם בטקסים לא מתוקשרים, בין אם כאלה הנוגעים לניצולי שואה, נפגעי תאונות דרכים, עמותות ואירועים בהם אין יותר מדי "צהוב". רבים לא יודעים כי הכנסת מעניקה אכסניה, אמצעים ותשתיות ללא מעט אירועים חשובים, עושים כאן הרבה מאוד דברים טובים למען הקהילה ולצערנו רובם לא מצולמים ולא מסוקרים מספיק. מדובר באירועים איכותיים אשר לעיתים אפילו הצלמים של ערוץ הכנסת לא מגיעים לסקר. איך אמר חכם סיני פעם: כנראה שחדשות טובות הן לא חדשות.

תמונה - AVM

מדוע מעניקה הכנסת חשיבות כה רבה לנושא ה-AV המקצועי?

שמעון בלוך: יושב ראש הכנסת מייחס חשיבות גבוהה ביותר לנושא השקיפות והנגישות של התוצרים שיוצאים מהכנסת, בין אם מדובר בדיוני המליאה, דיונים בוועדות, שידורים מערוץ הכנסת, אולפן, צוותים וכו'. בהתאם למגמה זו בלט הצורך באמצעים טכנולוגיים מתחום ה-AV המקצועי אשר מספקים פתרונות איכותיים להנגשת התכנים. בין אם מדובר בפעילות המתקיימת במליאה, בוועדות הכנסת ובמגוון אירועים, המטרה הראשית הייתה לפתוח את הכנסת לקהל הרחב באמצעות שידורי Live של דיוני הוועדות (למעט דיונים מסווגים או אסורים לשידור) וכן ארכיון VOD של כלל הפעילויות המצולמות. אנחנו מייחסים חשיבות רבה לעובדה שכל המידע נשמר כאשר הרעיון הוא שהצרכנים של הוועדות; אנשי מקצוע, משפטנים, עיתונאים או אפילו פריקים של פוליטיקה, יזכו לקבל את כל המידע בכל זמן ומכל מקום. 

פרויקט הטרקלין הבינלאומי

עופר מואב: כשנה לאחר שחברת ד.מ הנדסה (DM) זכתה במכרז חשכ"ל כספק יחיד לכל משרדי הממשלה בנושא האינטגרציה של חדרי ישיבות, יצרנו קשר עם הכנסת והתחלנו לעבוד על פרויקט "הטרקלין הבינלאומי".

שמעון בלוך: אנחנו מצידנו חיפשנו מערכת Video conference עבור "הטרקלין הבינלאומי" אשר הוקם למטרת אירוח אורחים רמי דרג וכן במטרה לחסוך לחברי הכנסת נסיעות לחו"ל. הצרכים בחדר היו אירוח מכובד, בין היתר הצגת הדגלים המתנופפים על שני המסכים, אפשרות לקיום דיאלוג או דיון עם שגרירות, קונסוליה או אורח רם מעלה אחר שמבקש להצטרף לדיון וכן אפשרות שליטה על החדר באמצעות אייפד או לוח בקרה קבוע על הקיר. החדר כולל שני מסכי 55 אינטש ו-12 רמקולי תקרה מפוזרים של Soundtube, מולטימדיית Video conference, יכולת לניהול מצגות ושליחת מצגות לצד שני, סקייפ, זום, מטריצה וציוד וידאו ואודיו של Kramer ומיקרופונים של שור.

פרויקט שדרוג חדרי הישיבות בכנסת

עופר מואב: בכנסת היו שבעי רצון מהפרוייקט, אשר היה לכרטיס הביקור שלנו באתר. לפני כשנה וחצי פנו אלינו עם פרוייקט נוסף לשדרוג כלל חדרי הוועדות, אשר עבדו עד כה עם מטריצה ומצלמות בשיטה אנלוגית, וזאת במטרה לעלות מדרגה לטובת תוכן ברמת הפקה יותר גבוהה. פרוייקט שדרוג חדרי הישיבות של הכנסת עמד על סדר גודל של כ-3 מיליון שקלים וכלל 15 חדרי ועידות. 

טרם השדרוג עשה הלקוח שימוש במוצר ישן בעל רזולוציה נמוכה, אשר סיפק חווית משתמש לא איכותית. אנשי הכנסת ביקשו לשלב את השידורים באפליקציית הכנסת ולכן הוקדשה תשומת לב רבה לאיכות השידורים. לאחר מכן התבצע תכנון קפדני ומפורט של הפרויקט במימוש מתוך מכרז החשכ"ל. התכנון של ציוד המיתוג נעשה תוך התיעצות עם חברת Kramer.

הסיבות בגינן בחרנו בפתרונות של חברת Kramer, מעבר לניסיון הטוב שלנו עם הפתרונות שהם מייצרים, האמינות והידידותיות למשתמש, הוא עניין הזמינות והשירות. העובדה כי היא ממוקמת בירושלים וגם כי מדובר בפתרון של חברה ישראלית בכנסת ישראל, היוו נדבך בהחלטה לבחור בהם כשותף לתחום המיתוג. מדובר בקרביים של הכנסת- הכל צריך להיות מושלם תוך תכנון עתידי והכנה לכל אפשרות. משום כך, הגיעו אנשי DM, אשר עברו השתלמויות רבות בציוד של חברת Kramer, ביחד עם צוותי המהנדסים של המותג, ועבדו בסנכרון ותיאום בכדי להתאים את הפתרונות לכלל ההתרחשויות האפשרויות, תוך התייחסות מעמיקה לכלל הדרישות הייחודיות הנובעות מאופי המקום. 

בתחילה עשינו פיילוט בחדר ועידות אחד אותו הפעלנו למספר שבועות לצרכי בקרה. בנוסף הקמנו במשרדי Kramer בירושלים סביבת POC בתנאי מעבדה. תוך כדי התכנון אף ביקר ד"ר קרמר, מנכ"ל החברה, בעצמו במספר פרויקטים הכוללים ציוד של המותג במשכן. בכדי לא לפגוע בפעילות השוטפת של הוועדות, התבקשנו לבצע את הפרויקט בתקופה קצרה יחסית של 3 – 4 שבועות בזמן פגרת חג הפסח. לוח הזמנים הצפוף הצריך עבודה של ארבעה צוותים במקביל, אשר פעלו במאמץ מרוכז כאשר זמן ההקמה הממוצע של כל חדר עמד על שבוע עד למסירה של  15 חדרי הוועידות מוכנים לפעילות על פי לוח הזמנים האמור.

 

שמעון בלוך : השדרוג כלל הרבה מעבר להחלפת צג המגע והמטריצות, מדובר ב-60 מצלמות ו-15 מטריצות מודולריות של 16 על 16, חלקן מורחקות באמצעות HDBT, עם עשרות רמקולי תקרה מפוזרים בכל חדר, ומקרן FHD 5,000 אנסי. בשל העובדה שאנחנו משדרים ומצלמים בענן היו דרישות גבוהות של אבטחת מידע, נהלי צילום ועוד, בעיקר של ועדות המוגדרות חסויות. אם טרם הפרויקט היה ניתן לעשות 'זומים' באיכות רזולוציה נמוכה, הרי שכעת לאחר השדרוג נמצא בכל חדר נציג אשר מביים, הלכה למעשה, את הועידה באמצעות ג'ויסטיק ידני. השידור עצמו יוצא מתוך הארון בחדר הוועידה ישירות לערוץ הכנסת ולסטרימינג ולעשרות אלפי ישראלים אשר יכולים להנות מגישה נוחה ואיכותית אל קודש הקודשים של הדמוקרטיה הישראלית.  

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG