חושבים שצליל יכול להשפיע על חוויית הקניה שלנו? וודאי שכן. מחקרים הראו לאורך השנים שבדיוק כמו ריחות, המתקשרים לאזורים מסוימים במוח ומעלים זכרונות ותחושות מסוימות, כך גם צלילים מסוגלים לגרות אותנו ולהשפיע על מצב הרוח ועל החוויה. פלא שאנחנו עדים לעליה בכמות סרטוני ה-ASMR ברשתות החברתיות? אותם צלילים שמשפיעים באופן ישיר על התחושות שלנו, מגיעים גם למרכולים ורשתות השיווק. 

photo credit: pro.bose.com

בשבוע האחרון, נתבשרנו על פתיחת הקניונים ובתי המסחר פה בארץ, אחרי תקופה של חוסר וודאות. בחו"ל לעומת זאת, המצב קצת שונה והפעם נרצה להתמקד בזירה קצת אחרת: אוסלו, שבנורווגיה. צאו עימנו למסע בזמן אל תקופה בה איש לא חשב על מגיפות, מסיכות או סגרים, אי שם ב-2018, אחרי יותר מ-52 שנות פעילות, הקימה רשת חנויות האופנה H&M את חנות הדגל שלה בבניין היסטורי במרכז אוסלו.

 

חנות דגל אמרנו? יותר נכון בניין. על שטח שנע בין 4500-5000 מ"ר החנות נעה על פני כל הבניין ובה מחלקות הלבשה לגברים, נשים, ילדים ואפילו ריהוט ביתי.  אבל רגע, כאן אתם וודאי שואלים כיצד כל זה קשור ל-AV והתשובה? פשוטה. בשיתוף פעולה בין חברת האודיו המובילה BOSE PRO לחברת AVC, אשר יושבת באוסלו ומתמחה כבר למעלה מ-15 שנים בפתרונות AV מתקדמים ויחד תפרו נציגי החברות פתרון בהתאמה אישית לצורכי רשת האופנה. 

photo credit: pro.bose.com

הפתרון שהוצע, כלל רמקולים עוצמתיים מבית BOSE בפרישה על פני כל 5 הקומות בבניין בתצורה ששילבה בין רמקולים מסוג FreeSpace DS 100F ו-DS 16F ורמקולים מתקדמים מסוג EdgeMax  בכל מחלקות הלבוש. במקביל, על מנת לשמור על מראה אסתטי ונקי, AVC התקינו משטח יעודי, אשר אליו הוצמד רמקול FreeSpace DS 100SE עצמתי. 

photo credit: pro.bose.com

"זו הפעם הראשונה שאנחנו עוסקים בהתקנת רמקולים מסוג EdgeMax  והחוויה יוצאת מן הכלל. הרמקולים מסוגלים לכסות חללים פתוחים באופן איכותי ביותר כך שבמרכז החנות, למרות שאין תקרה לאור העובדה שיש שם דרגנועים, עדיין שומעים היטב את סאונד נקי וחלק. אחד הצרכים המרכזים שהועלו על ידי H&M היה גמישות מירבית באופן שבו הסאונד נחלק בין החללים השונים בחנות, כששומרים על סימטריה ואסתטיות לאורך כל הדרך, תוך הקפדה על הרמוניה נקיה בחנות כולה. אני סבור שהצלחנו לעשות בדיוק את זה", מעיד רון הני מ-AVC

photo credit: pro.bose.com

יתר הרכיבים שהותקנו בחנות הם: אמפליפייר מדגם – PowerMatch PM8500N המיועד לתת כיסוי הגברה רחב לאודיטוריומים, הופעות, תיאטראות וארנות.  מערכת עיבוד סאונד ושליטה מדגם ControlSpace ESP-1240A engineered sound processor וכמובן הרמקול המדובר EdgeMax™ EM180 כולם מבית BOSE PRO המספק כיסוי מושלם לחללים גדולים.

 

למרות הקייסטאדי המוצלח, אי אפשר שלא לתהות, האם בתקופה שכזו, יש מהות בהשקעה בבתי כלבו גדולים, שכן, עושה רושם שהמבקרים הולכים ונמנעים מלהגיע אליהם ועוברים לטרנד הזמנה מרחוק. מי יודע, ניתן רק לקוות שנדע ימים טובים ונורמליים יותר, כדי שנוכל לטוס בעצמנו ולחוות שוב את הפלא הזה שנקרא שופינג בחו"ל וכמה שיותר מהר, יותר טוב.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG