היום, בעת ביקור אצל רופא או שימוש בשירותי הרפואה, אפשר עדיין לראות שימוש בדף נייר, מודפס או בכתב יד, אשר משמש אנשי רפואה להעביר תוצאות בדיקה למטופל או הנחיות לגורם רפואה אחר להמשך טיפול. אנחנו מזמינים אתכם לצפות בראיון עם רביד סגל, ה CTO של מסר (המרכז הארצי לסימולציה רפואית)

גם כשהרופא משתמש במחשב בכדי לבדוק את תוצאות הבדיקה במכון אחד, עדיין תוצאות אלה לא יגיעו לרופא אחר בצורה דיגיטלית מסיבה לא ברורה. לא מזמן יצאתי מבדיקה באחד ממכוני הרפואה המתקדמים בעולם, ובידי מעטפה שמנה שהכילה דפים רבים עתירי מילים שמיד מצאו מקום על מדף עם עתודות אבק מכובדות. כל זה קורה אחרי שנים בהן מדברים על כך שלכל מטופל צריך להיות תיק רפואי דיגיטלי המכיל את המידע הרפואי שלנו בצורה חסויה וזמין לכל גורם רפואה אשר מעניק טיפול. זה מרגיש שזו הדרך הנכונה, אבל לפנינו כברת דרך.

נפגשתי עם רביד סגל  ממסר המרכז הארצי לסימולציה רפואית שבשיבא תל השומר כדי לשוחח על הכלים הטכנולוגיים המשמשים היום לקשר בין רופא למטופל. עולם שהציץ עלינו לאחרונה בעיקר לאחר דחיפה משמעותית בתקופת הקורונה, אבל למעשה היה שם מזמן וסוף סוף מקבל הזדמנות ראויה.

עולם הטלמדיסין כולל סט כלים המאפשר לקיים מגוון בדיקות, ניטור וטיפול מרחוק באמצעות טכנולוגיות מוכרות כגון אינטרנט, מחשב אישי ובעיקר המכשיר הסלולרי שלנו. בשילוב עם מכשירי מדידה וצילום מותאמים, יכול מטפל לעשות בדיקות בבית כגון: חום, דופק, לחץ דם, סטורציה ועוד. זה חוסך למטופל את הטרחה להגיע ולהמתין בתור, במיוחד כאשר קיימת מגבלת תנועה או בתקופת הקורונה, הנחיות ריחוק חברתי.

סגל מפתיע בכמה עובדות על שירותים שכבר זמינים ופעילים לחלק מקופות החולים, באילו כלים משתמשים אבל במיוחד מה צפוי בעתיד. כפי הנראה אנו רק מגלים את קצה הקרחון. יש כלים רבים אשר ייכנסו לשימוש ככל שעובר הזמן וככל שתאפשר הרגולציה. בנוסף, מעלה סגל נקודה חשובה והיא הדרכה מבוססת סימולציה של  צוותי הרפואה לשימוש ושירות בסיוע כלי רפואה מרחוק, מפני שצורת הטיפול והבדיקה של חולה מרחוק שונה ממה שרגילים צוותי הרפואה ליישם כאשר המטופל נמצא איתם באותו חדר, כאשר הם יכולים להתרשם ממצבו באופן ישיר ובלתי אמצעי, המתבסס על פרוצדורות של שנים רבות. ראיון מרתק על עתיד מזהיר.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG