בספטמבר 22 יצאה סוני בהכרזה על מצלמת קולנוע חדשנית בעלת ממשק עוצמתי לעולם הצילום כשמאחוריה הבטחה ענקית ליוצרי התוכן: שילוב של הטוב מכל העולמות שיאפשר מקסימום גמישות במקסימום איכות.

מבטיחים ומקיימים

כמו שאומרים- הבטחות צריך לקיים, וברגע שהגיעה היחידה הראשונה, AVCOM עמדה מאחורי ההבטחה הציגה והדגימה את ה-FR7 בסטודיו של דודו חוג'ה, המהווה בית פתוח לטכנולוגיות ואקוסטיקה. יואב גן מור, מנהל תחום המולטימדיה ב-AVCOM הזמין אותנו לסקר את הבשורה והסביר מדוע היא כל כך משמעותית לחופש היצירה וכיצד היא משתלבת עם האקו-סיסטם והחזון שסוני רוצה להביא לעולם.

שינוי כ(ל)לי המשחק 

מבחינת גן-מור מדובר בשינוי חוקי המשחק; גוף מצלמה ממונע בעל שפע של יכולות מובנות ושליטה באמצעות חיישן מתקדם ומדויק. כל הטוב הזה משולב עם קונסולת שליטה מלאה על פרמטרים ותנועת המצלמה כאשר ניתן אף להשתמש באפליקציה על גבי אייפד לאותה מטרה. אל גוף המצלמה ניתן להצמיד מבחר גדול של עדשות Alpha וכך יכול הצלם לבחור עדשות רחבות, עדשות תקריב, מאקרו וכן הלאה. 

גן-מור מסביר כי השינוי המהותי נובע מהעובדה כי בעבר היה על הצלם לבחור בין מצלמות באיכות גבוהה מאוד לבין מצלמות PTZ שיצרו פשרה מובנית בסוג העדשה, וכעת סוני מספקת חוויה אופטימלית עבור הצלמים ומספקת להם את היכולת ליהנות משני העולמות מבלי להתפשר כלל. 

 
תמונות בכתבה - SONY

שינוי זווית ותפישות

גן-מור מוסיף כי הפתרון מיועד למספר תחומים בראשם עולמות הברודקאסט והפקות השידורים בהם ניתן יהיה להקים אולפנים ללא צורך בצלמים, היות והמצלמה מאפשרת מעקב אוטומטי אחר הדובר באולפן ללא מגע אדם.
תחומים נוספים שיוכלו ליהנות מהבשורה הם התיאטראות וכמובן יוצרי התוכן המבקשים להשיג את האיכות הטובה ביותר באמצעות מערכת תפעולית פשוטה ולשדר את עבודותיהם בלחיצת כפתור.

מעצימים את היוצרים

כבר כיום מספקת סוני אקו-סיסטם מלא לעולמות התוכן: מהמצלמות ועד לאמצעי התצוגה השונים- שרשרת אספקה מלאה שנועדה להעצים את חופש יצירה ולהביא אותו כמו שתוכנן אל הצופים. ה-FR7 מהווה אבן דרך משמעותית שאת השפעותיה על עולם הפקת התכנים נוכל לראות כבר בזמן הקרוב. גן-מור מסכם כי מרגע שהפכה ה-FR7 זמינה, נמכרו עשרות יחידות בישראל. יהיה מעניין לראות אילו הפתעות נוספות ימתינו לנו עם סוני ב-2023 וכיצד ישפיע האקו-סיסטם שלה בהמשך.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG