על פתרונות הלמידה ההיברידית של IVS כבר סיפרנו כאן לא מעט. מאז פרוץ הקורונה יותר ויותר מוסדות אקדמאים מבינים את החשיבות הגבוהה שבהעברת חוויית השיעור הן בכיתה והן עבור אותם משתתפים מרוחקים. אם יש משהו שבהחלט שייך למטבע הלשון 'ניו-נורמל', הוא אופן הלמידה שהשתנה ואין מכללה או כל מרכז לימוד שלא מבין היום שהעולם שם. מרחוקרוב. 

במרוצת החודשים האחרונים בוצעה הטמעה של פתרון הלמידה ההיברדית מבית IVS בכ 17 אולמות וכיתות במרכז הבינתחומי בהרצליה, וכיאה למוסד לימודי מוביל בתחומו, ניצלנו את ההזדמנות לקבל פידבק ממי שלקח חלק בפתרון לכל אורכו ותפסנו את אמיר שיינפלד, המכהן כראש צוות פרויקטים ו-BI באגף מערכות מידע במרכז הבינתחומי, לראיון קצר אודות התהליך, החוויה והתוצאה. 

שיינפלד: "עוד טרם מגפת הקורונה, הקמנו והטמענו במרכז הבינתחומי כיתות מצולמות. הניסיון הראשון היה פחות מוצלח, הן בממד הפתרון והן בממד השירות. כך הגענו ל IVS שהציעו להתקין כיתה אחת בתצורה מתקדמת ומותאמת יותר לצרכים שלנו. האפיון שלהם התגלה כנכון עבור הצרכים שלנו ובהמשך IVS החליפה את הפתרון בכיתות נוספות בקמפוס. 

"היציאה לפרויקט הכיתות ההיברידיות נעשה בשילוב אגף מערכות מידע ואגף הלוגיסטיקה, כאשר מר לב מנדלבלט, אחראי המוליטימדיה במרכז, ווידא ואישר כי הפתרון המוצלח שהוצע ע"י IVS עומד בסטנדרטים המחמירים של המרכז.

האתגר

שיינפלד: "היו לא מעט כאלה. תקופת הקורונה הציבה לנו מציאות חדשה ואיתה אתגרים חדשים ולא מוכרים. בשונה ממוסדות אחרים, המרכז הבינתחומי לא עסק בהוראה מקוונת מלאה בעבר פרט למס' מיזמים נקודתיים. המעבר המהיר ללימוד מרחוק היה חדש מבחינתנו. פרשנו זום ללימוד מרחוק ומאחר ואנו תמיד עם הפנים קדימה, פינינו זמן למחשבה על 'היום שאחרי'- מה יקרה כשיחזרו התלמידים לכיתות?

"חוויית הקמפוס עבור הסטודנטים הינה בעלת חשיבות גבוהה מאוד במרכז הבינתחומי, הדבר נכון במיוחד עבור סטודנטים בשנה הראשונה, אשר פוגשים את המרכז ואת ההווי בקמפוס לראשונה. מדובר בחוויה יוצאת דופן בה משקיע המרכז מחשבה ומשאבים רבים. במטרה להתאים את הכיתות לפעילות שוטפת ונורמלית על כמה שניתן, תוך עמידה בהנחיות משרד הבריאות והמל"ג, ולאור הדאגה לבריאות המרצים והסטודנטים, למדנו והגדרנו את מגבלת כמות הסטודנטים בכל כיתה. זו עלולה להישמע כמשימה פשוטה, אולם ארכיטקטורת הכיתות שונה, לעיתים באופן מהותי, בין בניין לבניין בקמפוס ואף בין הכיתות והאולמות באותו בנין, מה שמצריך תכנון שאינו ניתן לשכפול."

אמיר שיינפלד (תמונה - AVM)

מה כל כך מסובך להעביר שיעור 'מרחוקרוב' ?

שיינפלד: "הדרישה המקורית שלנו הייתה שהמרצה יעמוד במרכז הכיתה מול מצלמה, כאשר באזור הלוח יותקנו שני מיקרופונים בכדי שישמעו אותו גם הלומדים מהבית. מיד הבנו שפתרון זה לא מאפשר לאותם לומדים מהבית לשמוע את חבריהם הנמצאים בכיתה ומדברים עם המרצה, ולכן הרחבנו את הדרישה למיקרופונים נוספים שיפוזרו בחלל הכיתות כך שהן הלומדים בכיתה והן מהבית חווים חוויית למידה שלמה.

"אולם זה לא הסתיים שם – כאשר מרצה וסטודנט מדברים יחד, איך יתר המשתתפים בשיעור יכולים לדעת את מי הם שומעים? הפתרון הפנטסטי של IVS היה איזון פשוט של המיקרופונים באמצעות מיקסר, פתרון שמקנה חוויית לימוד היברידית מושלמת בכיתות המרכז". 

 

היום שאחרי

שיינפלד: "חברת IVS התקינה את הפתרון ב-17 אולמות וכיתות שונות במרכז הבינתחומי. הניסיון המוצלח במספר קורסים לתארים מתקדמים במהלך סמסטר הקיץ, מהם קיבלנו משוב נהדר מצד המשתמשים, סטודנטים ומרצים כאחד, אפשר לנו לדייק את הצרכים ולאפיין דרישות משלימות. מדובר בתקופה המאופיינת בשינויים תכופים, מה שגרם לנו להבין שעלינו להשיג גמישות ומודולאריות מרביות.  מצאנו את הצוות של IVS גמיש, רתום וסובלני לדרישות ולשאלות הרבות שעלו בתהליך. הפתרונות שהוטמעו מספקים את האיכות הגבוהה ביותר מבחינת שמיעת הדוברים בכיתה (סטודנט / מרצה) ואחרי שתורני אגף הלוגיסטיקה עברו הדרכה מסודרת על המערכות ולמדו את הכוונונים העדינים במיקסר, תפעול הכיתות הללו עובד בצורה חלקה."  

(תמונה - AVM)

מה מייחד את IVS לדעתך?

שיינפלד: "ללא ספק האנשים. ירון וחיים מ-IVS הם הכוכבים מבחינתי. דייקו ועמדו בזמנים, ומכסת העבודה שהוגדרה לאותו יום הושלמה תמיד. היה ברור שהם לא באו "לדפוק שעון" וללכת אלא לתת עבודה ולהתקדם כמה שיותר. בנוסף, בסיום כל יום עבודה, הכיתות נותרו מבריקות מניקיון וזה לא מובן מאליו. החבורה של IVS הפגינה רגישות שיא לצרכי המקום והיתה קשובה גם לדגשים שהתקבלו מאב הבית בכל כיתה תוך מציאת פתרונות יצירתיים ואסתטיים מחוץ לקופסה.

"תאריך הסיום של הפרויקט 'התגלגל' מספר פעמים כתוצאה מהמציאות המשתנה. בלא מעט מקרים בעבר, כשדבר דומה קרה, נתקלתי בספקים שהתייחסו לפרויקט באופן שונה לחלוטין. חוויית השירות שלנו מירון וחיים הייתה מעולה וכמו תמיד – האנשים, הם שעושים את ההבדל."

 
(תמונה - AVM)

מייק ריי, ראש אגף מערכות המידע בבינתחומי:

"ערב משבר הקורונה אגף מערכות מידע היה בעיצומו של פרויקט להטמעת מערכת לניהול הקלטות שיעורים. המציאות החדשה אילצה אותנו לעצור רגע ולחשוב, הלכה למעשה, מהו הפתרון הטוב ביותר שנוכל להציע לסטודנטים שלנו לא רק בהיבט הטכנולוגי אלא גם בהיבט פדגוגי, כלומר לנסות ולהבין כיצד תראה האקדמיה של המחר.

חברת IVS היתה שותפה אמיתית לשלב המאתגר והביאה ניסיון, ידע וקור רוח שתרמו להצלחת הפרויקט."  

(תמונה - AVM)

ירון קרן ברלינר, IVS : "האתגר במרכז הבינתחומי היה גדול ומתמשך. המציאות לא הפסיקה להשתנות ואיתה גם הדרישות. מדובר במרכז אשר מחוייב לתת את החוויה המקסימלית ללקוחותיו הסטודנטים במטרה לשמור על המותג החזק, תהה המציאות אשר תהה. הצלחנו לתת מענה מקצועי ויחד עם זאת פשוט לתפעול כאשר המרצה הוא הלקוח האמיתי שלנו. היכולת שלו להעביר את התוכן במהלך השיעור תוך שימוש בפיצ'רים שונים כמו שיתוף מסך במידת הצורך ושליטה על האודיו באופן הפשוט ביותר, היתה אחת המטרות המרכזיות.  

"מאחורי הקלעים הוגדרה ארכיטקטורה שתתמוך בכל זה. פתרון האודיו היה מאתגר שכן הציוד שלנו התממשק למערכת ההגברה קיימת. האתגר היה למנוע פידבקים ממערכת הגברה שבאודיטוריום למיקרופונים הפזורים באולם. ברגע שיש כמות גדולה של מיקרופונים באולם ביחד עם מערכת הגברה נוצר "אפקט הלופ" של אודיו שעלול להחריש אוזניים. כדי לפתור את הסוגיה חיווטנו את ההגברה ל-AUX שבמיקסר וכך למעשה הפרדנו בין ההגברה למיקרופונים שנתלו בתקרה כדי לשמוע את שאלות הסטודנטים ובמקביל גם לשמוע את התלמידים שבבית בהגברה שבאולם ללא הפרעות של פידבקים. כמו כן הותקנו מצלמות PTZ רובוטיות מקצועיות של חברת iSamrt בשילוב כרטיס לכידה של Magewell שאנו היבואן הבלעדי שלהם.  בנוסף, הותקנה מצלמת מעקב PTZ אוטומטית העוקבת אחר המרצה והלוח, יכולת שהיתה חשובה לצוות הפרויקט בבינתחומי היות והיא מאפשרת לתלמידים בבית לראות היטב נוסחאות מתמטיות שנכתבו על הלוח. 

"תליית והתקנת המצלמות והמיקרופונים בדיוק כה רב, דרשה ציוד ומיומנות רבה היות והתקרות הגבוהות בקמפוסים מאתגרות ביותר. אנחנו שמחים לשמוע שהלקוח שבע רצון מהתוצאה, זהו התגמול הטוב ביותר עבורנו." 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG