זוכרים שסיפרנו לכם כאן על פרויקט למידה היברידית מרתק של IVS עבור ג'ון ברייס? אז מסתבר שהחברים הטובים ב-IVS חזו את העתיד וכעת כבר נערכים בעולם ללמידה היברידית כפתרון מקיף להתמודדות מוסדות ההשכלה הגבוהים עם משבר הקורונה. 

אל תטעו, וירוס הקורונה גרם לשינויים מרחיקי לכת במוסדות ההשכלה הגבוהה שכבר לא ישובו לתפקד באופן זהה. אז נכון, גם בישראל ישנם חיים סטודנטיאלים מרתקים ללומדים במוסדות מרוחקים כמו אוניברסיטת בן גוריון בב"ש ובכל זאת, בישראל הקטנטנה יכול כל סטודנט, תוך שעות בודדות- להגיע מביתו לכל מוסד שיחפוץ. 

Photo credit:Unsplash.com

בעולם לעומת זאת, המצב שונה משמעותית. נסו לדמיין את סרטי הקולג'ים המוכרים תוצרת הוליווד: המכללות והאוניברסיטאות היוקרתיות, מתהדרות בחיים סטודנטיאלים שוקקים ובנוסף למגורי סטודנטים מתפקעים מתלמידים, ישנם החיים הסטודנטיאלים: אחוות סטודנטים, אירועי ספורט ואירועים ששמורים רק לסטודנטים שחושבים בגדול. כל אלו התבטלו כאשר הבינו בעולם שהקורונה כאן כדי להישאר עד הודעה חדשה ובדיוק כמו התפרצות הוירוס הנוכחי, עלול להגיע בעתיד הלא רחוק משבר נוסף – משהו חייב להשתנות. 

Photo credit:Unsplash.com

מוסדות הלימוד השונים נפגעו אנושות מבחינה כלכלית. אלו שלא השכילו לאמץ מעבר לשיעורים דיגיטליים, נותרו סגורים ונאלצים, גם בזמן כתיבת שורות אלו להתמודד עם סטודנטים שמבקשים ובצדק, החזר על שנת לימוד אוניברסיטאית שלא מתקיימת כסדרה מאז חודש מרץ 2020 או גרוע יותר, כאלו שמבקשים לעזוב באופן מוחלט את מוסד הלימודים מבלי כוונה לשוב בעתיד. 

לא הכל שלילי. התפרצות הוירוס הביאה לזינוק ביכולות הטכנולוגיות וכפי שהצגנו בראיון עם אנשי IVS וג'ון ברייס, בימינו, למידה היברידית מאפשרת לימוד המשלב לימוד מרחוק עם חוויית שימוש ברמה גבוהה במיוחד הן מצד המרצה והן מצד התלמידים שחווים את השיעור ממש כאילו היו בכיתה. הלמידה ההיברידית מאפשרת לשלב בין לימוד בקפסולות ללימוד מרוחק ללא הפרעות ובכך להיערך לכל תרחיש או משבר נוסף, אשר עלול להגיע בעתיד. 

Photo credit:Unsplash.com

העתיד, כך נראה, צועד לקראת זינוק בשוק ה-AV אשר צפוי להמציא יותר ויותר פתרונות מתקדמים ללכידת וידאו ושידור הרצאות בתשתיות מבוססות ענן, לצד זינוק בכלי ההרצאות הדיגיטליות.

מוסדות ההשכלה השונים, מנסים להמשיך להוריד את אותם חסמים טכנולוגיים על מנת לאפשר לסטודנט ולמרצה להגיע לחוויה הקרובה ביותר להימצאות בכיתת הלימוד.  סקר שנערך בקרב מוסדות השכלה גבוהה בארה"ב, הראה כי למעלה מ-50 אחוז ממוסדות הלימוד בצפון אמריקה, משתמשים בשירותי אחסון בענן והרצאות מוקלטות לסטודנטים והמספר עוד צפוי לזנק. 

Photo credit:Unsplash.com

לסיכום, השינוי שהביאה התפרצות וירוס הקורונה בתחום החינוך הגבוה, אינו שלילי. זו הייתה מהפכה שהייתה מתרחשת בלאו הכי וההתפרצות רק האצה את התהליך. אם מוסדות הלימוד השונים בעולם, ישכילו להבין שלמידה היברידית היא העתיד ויאמצו שיטות ומודלים חכמים התומכים ומאפשרים להשמיש אותה בקלות, אין להם מה לחשוש, גם לא מהמשבר הבא. 

Photo credit:Unsplash.com
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG