חברת האינטגרציה הוותיקה ברקאי, השלימה לאחרונה את חידוש אולם הסנאט באוניברסיטת באר שבע. מדובר על אולם רב תכליתי אשר מתפקד ביציבות כבר שנים רבות עם פתרונות אותם הטמיעה ברקאי גם בפרויקט המקורי. שי קדמון, ה CTO של ברקאי אז והיום, מספר על פרויקט ההתחדשות ועל אתגר לגמרי לא צפוי, עבורו נמצא פתרון ייחודי כתוצאה מחשיבה מחוץ לקופסה

שי קדמון-חברת ברקאי תפיץ פתרונות TELEVIC

הזמן שחלף מאותו יום עת השלימה ברקאי את הפרויקט הראשון הביא איתו שינויים רבים בתפישות ושיטות העבודה, באמצעים הטכנולוגיים המיושמים באולמות דומים ואפילו בקהל שמעריך מאד את החוויה והחדשנות. 

קדמון: "תכונות האולם המקוריות שהוגדרו לפני שנים רבות, עבדו ביציבות הן בהיבט השליטה הן בהיבט השמע באולם ובמערכת התומכת בניהול הדיונים. חשוב להבין שכאשר אנחנו מתכננים פתרון לאולם דיונים בסדר גודל כזה מדובר במערכת מיקרופונים המנוהלת מרכזית ממקום אחד- פתיחה או השתקה, אפשרויות שונות להקלטת הדיונים ותכונות נוספות שלעיתים עשויות להיות 'מקומיות' ומותאמות לאופי הפעילות הייחודי של אותו אולם".  

צילום - מיכאל תקווה

לדבריו של קדמון, הלקוח ידע להגדיר את צרכיו היטב. הגדרת צרכים מדויקת היא אירוע משמעותי בכל פרויקט כזה והיא מעידה על הבנתו ומעורבותו של הלקוח הסופי בפרויקט. 

את ליבת המערכת ואופי הפעילות הקיימת, ביקש צוות האוניברסיטה לשמר. השינויים והשיפורים הגיעו מכיוונים אחרים כדוגמת מערכת השליטה, אותה היה צורך להחליף היות והיא אינה נתמכת יותר. קדמון מציין בגאווה שאותה מערכת שליטה שהוטמעה לפני שנים רבות, המשיכה לתפקד בצורה מושלמת. זהו סיפוק אדיר לדעת שפתרון שהוצע ללקוח משרת אותו לשביעות רצונו המלאה לאורך תקופה ארוכה כל כך. 

אחת שתיים אחת שתיים. שומעים? גם בבית?

פתרון האודיו שודרג לטובת המציאות ה"היברידית" בה המרצה מתקשר הן עם הנוכחים באולם והן עם משתתפים מרוחקים. לטובת העניין הוחלפו מעבדי שמע (DSP) והותאמו, יחד עם שאר הציוד, לשימור שולחן הדיונים הקיים.      

צילום - מיכאל תקווה

לא נוגעים בשולחן הדיונים!

טכנולוגיה מטבעה מתקדמת עם השנים, מיקרופונים ומערכות דיונים בפרט, משנים צורה, ואיתם שאר הציוד התומך. כאשר בונים פתרון מאפס, ממשקי העבודה עם המעצב או הנגר, מאפשרים תיאום של הציוד לריהוט. כשמשדרגים פרויקט קיים זה כבר סיפור מורכב יותר אשר מצריך פיצוח ובעיקר יצירתיות. 

והיא הגיעה בענק!. חברת Televic – יצרנית מערכות דיונים עולמית המיוצגת בישראל על ידי ברקאי, הסכימה לייצר סט ייעודי של מיקרופון דיונים ותושבת תואמת לדרישות שמירה על שולחן הדיונים הקיים, אשר עומד בדרישות הטכנולוגיות שהוגדרו. 

הדגם הודפס במדפסת תלת ממדית ונשלח לישראל לאימות. רק לאחר אישור יוצר הפתרון במיוחד עבור אולם הסנאט. 

צילום - מיכאל תקווה

כמו בכל פרויקט, שי קדמון אוסף תובנות להמשך הדרך. ולמרות שמאחוריו קילומטראג' עצום, ממשיך קדמון ללמוד ולהתחדש ברעיונות וניסיון. אולם הסנאט חיזק לדבריו את ההבנה שחברת ברקאי מסוגלת לתת מענה לכל אתגר: "החיפוש אחרי מה כן אפשר לעשות, הוא הפתרון". רק כך, לדעתנו, נשארים חדשניים ומעודכנים לאורך עשרות שנים. 

יעל טל ברוקשטיין

יעל טל ברוקשטיין, מנכ"לית ברקאי הוסיפה: "את המוניטין שלנו בברקאי רכשנו בזכות המקצוענות חסרת הפשרות עליה אנחנו מקפידים ותפיסת השירות הייחודית שלנו בה אנו רואים בלקוחותינו שותפים אסטרטגיים לתהליך. 
שיתוף הפעולה הצמוד, מענה זמין ואיכותי והיענות לכל אתגר מתוך התחייבות לעשות כל מה שאפשר כדי לומר ללקוח "כן", מייצרים את שביעות הרצון הגבוהה ומאפשרים לנו לרוץ עם לקוחותינו למרחקים ארוכים במשך שנים רבות". 

צילום - מיכאל תקווה

הראל טביבי, היועץ אשר ליווה את הפרויקט באונ' באר שבע שיתף ש"מדובר באולם שזכה בפרס האדריכלות ואחד האתגרים המשמעותיים בתור מתכנן היה לשמור על הנראות הקיימת להשלים את צרכי המולטימדיה מבלי לפגום בחוויה האדריכלית. התאמנו את כל הפתרונות לאולם במטרה להימנע מפתיחת קירות או שיפוצים. 

"אתגר נוסף היה למצוא פתרון לשולחן הדיונים, אתגר שהשאיר אותנו מדויקים עוד יותר מהנורמל. תודות לטלוויק הבלגית שראויה לתשבוחות על הזמינות והמהירות, מדדנו את הפתחים לאחר פירוק מערכת פיליפס הקודמת והזמנו מערכת שיוצרה Custom made בטכנולוגיה מתקדמת עבור אולם הסנאט באוניברסיטת באר שבע". 

 

הפתרונות שהוטמעו בפרויקט

  • מערכת ועידה TELEVIC CONFIDEA
  • מערכת DSP מתוצרת BIAMP TESIRA
  • מיתוג והפצת וידאו, שליטה ובקרה מתוצרת CRESTRON
צילום - מיכאל תקווה
צילום - מיכאל תקווה
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG