נראה כי למרות שתחום ה-LED קיים כבר יותר מעשור, הוא מורגש בעיקר בחמש השנים האחרונות. אותן לוחיות המחוברות להן יחד עם דיודות קטנות, משנות את הדרך בה אנחנו צורכים מידע, נחשפים לתכנים משלל סוגים ומסתבר שאנחנו יודעים עליהן מעט מאוד.

תמונה ראשית - מקסים גולובנוב

דני פיכמן מחברת AVD הצטרף אליי לסלון לאחד הדיונים המהנים שהועבר כולו בליווי מצגת שתפיל אסימונים רבים. 

על מה הפעם בסלון הדיגיטלי שלנו ? פיכמן מתחיל מסקירת עולם ה-LED, ומשם אנחנו עוברים דרך ההבדלים בין הסוגים השונים, טיפים לפני ש'קופצים' לפרויקט כזה ועוד.

מה נשתנה בתחום התצוגות ?

לפני שנכנסים ל'מה זה LED', פיכמן סוקר במהירות את שלושת הפתרונות הרווחים כיום בשוק לתחום התצוגה: המקרנים, מסכי ה-LCD וגם ה-LED. בסופו של יום שלושתם מציגים תמונה, השאלה היא לאיזה צורך, אילו יישומים, היכן הם מותקנים ומי קהל היעד?. אנחנו לא יכולים להספיד את המקרנים, וגם לא את מסכי ה-LCD, אנחנו כן יכולים להגיד בגדול שזו מגמה שתישאר איתנו. 

גודל, בהירות ורזולוציה

שלושת הפרמטרים המבדילים בין מקרנים, מסכי LCD ו-LED באופן כללי, וגם בתחום ה-LED הם מקבלים משמעות שכן LED מאפשר לנו 'לשחק' עם אותם פרמטרים ולשלוט בהם בצורה מדויקת ביותר, בעוד במקרנים וב-LCD הם קבועים, שוב – אין בזה רע, בהינתן היישום אליו אתם מתכווננים.

בחרנו ב-LED, עכשיו מה ?

פיכמן מתאר את ההבדלים השונים בתחום ה-LED, החל מהשימוש לתחום ההשכרות (rentals) וכלה במסכי LED למשרדים. באופן כללי, כדאי להבין היכן אנחנו רוצים למקם את המסך, כמה רחוק נשב ממנו, איך שומרים על פיזור חום נכון ואיך מקררים את המסך הזה ובעיקר- כמה נוכל להשקיע בו. לעיתים הנטייה היא לחפש את הפתרון לפי גודל התקציב לפני שמתחילים לעשות מחקר ולהזמין ספקים לקבלת הצעות מחיר.

מה זה Pitch, RGB ו-SMD ?

לא מעט מונחים מושמעים כשמתחילים לבחון פתרונות LED – מה זה LED RGB ולמה הוא מתאים לשילוט חוץ כמו אלו שאנחנו רואים על בניינים? למה SMD נראה טוב יותר בחללים סגורים אבל יקר בהרבה? נכון שקצת נמאס לשמוע את המלה Pitch ולא להבין מה זה? על כל אלו מרחיב פיכמן בצורה פשוטה והכי ברורה שיש – ויש גם תמונה במצגת שמציגה את ההבדלים.

קוריאני, סיני ודירוג

לוחיות LED מיוצרות כיום בשני מקומות עיקריים בעולם – סין וקוריאה, בקוריאה פיכמן מדבר על שתי ענקיות בולטות והן סמסונג ו-LG ואילו בסין יצרניות רבות. פיכמן מסביר על ההבדלים בין היצרניות ולמה לא כדאי לפסול יצרן סיני רק בגלל הסטיגמות שאנחנו מכירים. מסתבר שיש יצרניות סיניות מעולות בשוק. למדנו גם על דירוג LED ויכולת הצרכן לבחור כמה ישקיע ומה יקבל, כלומר – עלות לפי דירוג ה-LED.

שיקולים לבחירת מסך LED למשרד

פיכמן מתמקד בנושא ה-LED ליישומי Indoor והדקויות שיש לשים אליהן לב, החל ממיקום המסך וההכנות שיש לבצע עבורו, חשיבות כיול המסך והמשטח עליו יותקן והכל כולל דוגמאות שכדאי לשים לב אליהן, לטוב ולרע. התעכבנו לא מעט על נושא ההתקנות: בתום המסלול הארוך של דיוק הבחירה, איתור היצרן/ספק המתאים וההתאמה ליישום בדרך לפרויקט מושלם – ישנו המתקין וההתקנה. בסופו של יום – לוחיות/אריחי LED הם כמו פאזל בעל שלושה ממדים שחייבים לחברם בצורה מושלמת; גובה, רוחב ועומק. כל סטייה קלה מהתקנה מושלמת תהיה ניכרת לעין בתמונה בהירה ותשאיר רושם וטעם רע ללקוח.

רגע לפני שנפרדנו פיכמן נותן מספר טיפים חשובים לבחירת פתרון LED. מעין קווים מנחים. הוספתי ג'וקר שאני תמיד משתמש בו: או שתחקרו את הנושא לעומק או שתיוועצו עם איש מקצוע שיוכל לחסוך לכם זמן ועגמת נפש. טכנולוגיית ה-LED היא מגמה שתישאר איתנו, תכננו אותה נכון. 
נפרדתי מדני פיכמן עד לסשן הבא, שיהיה מרתק לא פחות.


Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG