המשפט הבנאלי "יש לי רק שתי עיניים" השתנה ללא היכר בעקבות הטמעת הפתרון הטכנולוגי החדשני של חברת סילורה פיתוח, אשר שמה לה למטרה לאפשר למרכזי השליטה והבקרה לקבל תמונה רחבה במבט אחד ומאין ספור מוקדים מצולמים ומרוחקים. 

תמונה - אייל ברכה

המוקד העירוני בכל עיר הוא הלב הפועם אשר מחבר את העירייה אל מרחבי העיר הרבים ותושביה. מלבד מענה לבעיות שוטפות שמעלים התושבים, העירייה מפעילה את המוקד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, והוא אוסף בזמן אמת את כל המידע המצולם ממאות מצלמות המרשתות את העיר כולה. 

בדומה לגופים ביטחוניים או שדות תעופה, גם רשויות עירוניות נדרשות לתת מענה יעיל ואיכותי למתרחש ברחבי העיר. על מנת להתמודד עם האתגר, מפזרת הרשות מצלמות באזורים נבחרים אשר מזרימות את המידע הרב דרך 'משפך' ליעד אחד – קיר הוידאו הממוקם במוקד העירוני. בשביל שזה יקרה, חייב להיות כלי חזק ואיכותי מספיק שיאפשר את ניתוב כל המקורות לכדי מבט חטוף אחד. עיריית רמת גן, אחת הרשויות המובילות בישראל, בחרה את הפתרון של סילורה פיתוח הישראלית. 

אייל ברכה (תמונה - AVM)

פגשנו את אייל ברכה, סגן מנהל מערכות מידע ומחשוב בעיריית רמת גן, בארבע השנים האחרונות, אשר היה בין מקבלי ההחלטה, על מנת להבין כיצד ניתן לשלוט על כל כך הרבה מצלמות, ואיך שומרת מחלקת מערכות המידע העירונית על שגרת פעילות בה הצוות פועל ביעילות לאורך המשמרת. 

ברכה: "עיריית רמת גן מפעילה 'מוקד צופה' אשר מרכז את כל מצלמות העיר לצד מידע כמותי על שיחות ופעילות המוקדן, לקיר ורסטילי אחד. זהו מימוש אשר מצריך מענה יציב ואיכותי חסר פשרות והוא חלק ממה שהיה קרוי 'עיר בטוחה' שמוכר בשנים האחרונות יותר כ'עיר חכמה'". 

 

תצוגה משתנה לצרכים משתנים

"לצד ריכוז נתונים כמותיים של הפעילות אשר מוצגים במוקד, אופיינו צרכים אשר יתנו מענה תפעולי לביטחון תושבי רמת גן. המוקדן חייב לראות את התמונה הברורה והמדויקת ביותר ולהיות מסוגל 'לנוע' בין מקורות הצילום השונים ברחבי העיר במהירות וביעילות. עלינו לאפשר לו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר בזמן הקצר ביותר, ולכן נדרשה היכולת לבחור איזה מקור צילום יוצג בכל רגע נתון, באיזה מיקום ובאיזה גודל על גבי קיר הוידאו ולעיתים את הזווית ממנה הוא מתבונן על האירוע, וכל זה עם Latency אפסי ובאמצעות מקלדת, עכבר ומסך מגע". 

משלימים התקנה.(תמונה - אייל ברכה)

הכל קל

"הפתרון של סילורה פיתוח מאפשר לנו מודולריות מקסימלית וקריטית לביטחון ובטיחות העיר. המוקד מתנהל בצורה פשוטה והמערכת מתופעלת בקלות לרבות הוספה או הורדת מקורות וידאו ושינויים שונים הנדרשים בהתאם לצרכים המשתנים. מדובר בפתרון 'צומח' אשר יאפשר לעיריית רמת גן לגדול ולהרחיב את היישום בהמשך הדרך. הכל קל ופשוט." 

זה לא רק המה, זה גם האיך

הפתרונות של סילורה פיתוח מוטמעים כחלק ממערך המחשוב של גופים ביטחוניים ופיננסיים בארץ ובעולם. היצרנית הישראלית מפתחת מערכות מתקדמות ופורצות דרך אשר נמצאות בחוד החנית של תעשיית ה PRO-AV ואת המוניטין הזה משלים שירות מעולה. ברכה: "כאשר מדובר בהכנסת מערכות חדשות לארגונים בינוניים וגדולים, ההטמעה חייבת להיות מהירה ויעילה. חווינו חוויית שירות מקצועית ביותר כאשר צוות מקצועי של סילורה נכח אצלנו באתר והתאים את הפתרון בצורה מושלמת לצרכים לצד הדרכת המשתמשים. הן במהלך ההתקנה וההטמעה והן 'מרחוק' בשלב ה Post Sale, הזמינות שקיבלה עיריית רמת גן מצוות סילורה ראוי לציון". 

תמונה - AVM

משנים כלים משנים תודעה

ברכה מסכם: "תפישת המוקד כולה השתנתה והשתפרה פלאים. האינטגרציה האיכותית והמיתוג המהיר סייעו לנו להשיג את הפתרון האולטימטיבי ל'מוקד הצופה' העירוני שעובד ללא הפסקה". 

אלדד תורג'מן, סילורה (צילום עצמי)

חזון החדשנות בכף ידכם- אלדד תוג'מן, סילורה:

"מוצר הדגל החדשני הוא פיתוח של המטריצה הווירטואלית שלנו, אחרי שנים של הובלת שוק מטריצות "הברזל". המערכת מתממשקת בעזרת API פתוח ומאפשרת ניהול מגוון רחב של אתגרים ברמה גבוהה ובהתאמה לארגון בצורה מושלמת. 

"הגמישות הייחודית לסילורה SRD מאפשרת למערכת לחסוך משאבים וכסף רב לארגון על ידי ניתוב המידע מכל כמות של מסכים ללא צורך להגדיל או להקטין את מספר העמדות.

"המערכת שנקראת Virtual Matrix AV Over-IP מאפשרת גם בניית קירות וידאו וניתוב מקורות אליהם ו – “Free Flow Keyboard & Mouse” בין המסכים בעמדות העבודה של הבקרים, והיא פותחה במטרה לתת מענה תפעולי קל במיוחד.

"תקלות תפעוליות שוטפות מזוהות על ידי צבעים שונים במערכת הניהול הייחודית שפיתחנו מה שמאפשר ניטור יעיל ביותר ברמת הפורסים, דוחסים והנתב". 

אנדרו מוריס (תמונה - AVM)

אנדרו מוריס, סמנכ"ל השיווק והמכירות בסילורה:

"לצורך המענה המיטבי, פיתחה סילורה פיתוח טכנולוגיה מתקדמת וגמישה אשר נותנת פתרון לאתגרי ארגונים הזקוקים לאמצעי שליטה ללא נוכחות פיזית בכל מקום. הפתרונות שלנו מוטמעים באתרים כמו משטרת ישראל, כבאות והצלה לישראל, שרות בתי הסוהר, בנקים, חברות ביטוח, צה"ל, אוניברסיטאות ועוד, ועלותו נמוכה משמעותית ממערכות KVM מקבילות מבלי לפגוע באיכות הפתרון. 

"הראייה של סילורה בראש ובראשונה את הארגון המיישם, מה שבא לידי ביטוי בתמיכה ברמות גישה שונות למפעילים, מפקחים ובכירים ומאפשר לנהל תרחישים ולקבל החלטות מהירות ובטוחות, ממשיכה להיות חלק ממיקוד צוות הפיתוח שלנו. אני שמח על שביעות הרצון הרבה מהשינוי שהתחולל בעיריית רמת גן" ומזמין מנמ"רים מכל הארץ לבקר אותנו בקיבוץ כפר מסריק ולהבין איך אנחנו יכולים לפתור גם להם את אתגרי ההווה והעתיד בכל הקשור למעבר של עולמות השליטה והבקרה ל: Video Wall & KVM "Over-IP. (גם ב LAN וגם ב PWAN)

דורון משה
דורון משה (תמונה - רוני פוקס)

דורון משה, מנכ"ל ד.מ הנדסה:

"בשנה וחצי האחרונות בעקבות משבר הקורונה, חברת ד.מ נדרשה להטמיע פתרונות IP בכמויות חסרות תקדים, דבר ששיפר עוד יותר את רמת המומחיות שהיתה קיימת אצל צוותי העבודה שלנו עוד לפני העידן הנוכחי.

"כוח האדם בד.מ הנדסה כולל מאות עובדים כאשר 80 מהם מועסקים ישירות והיתר ספקים שעובדים רק איתנו. אנחנו מעסיקים מחלקה של כעשרה תכנתים אשר מוכנים לכל אתגר מתוך תפישה שמיומנויות העובדים הגבוהות הן המפתח למענה המדויק למוקדים עירוניים כדוגמת מוקד "צופה" של עיריית רמת גן. אני מסופק מאוד משביעות הרצון הגבוהה של מחלקת מערכות המידע בעירייה ומהידיעה שהפתרון קל ונוח לתפעול עבור צוותי הפעולה".

יש עוד קירות עמוסי פרסים. עיריית רמת גן. תמונה - AVM
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG