שינויים הם חלק בלתי נפרד מהעולם המודרני. לעיתים זו הטכנולוגיה שמקדמת שינוי, כדוגמת מהפכת הבינה המלאכותית המתחוללת לנגד עינינו, ולעיתים אלו אירועים בסדר גודל מקומי או גלובאלי, כדוגמת מגפת הקורונה.

freepik premium

ארגונים נדרשים להתאים את עצמם באופן דינאמי תוך כדי תנועה. מדובר על מאמץ שלא ניתן להימלט ממנו היות והשינויים הם הקבוע החדש. ההתאמה עולה כסף, כרוכה בהשקעת זמן ומשאבים ולא פחות מכך בתקורות ניהוליות ומיומנויות מעודכנות – חייבים להשתמש בטכניקות חדשות כדי להתמודד עם המהפכה המודרנית – עידן השינויים ההולך ומתגבר.

למהפכה הזו שלוש זרועות מרכזיות המשפיעות על עולם העבודה:

מכונות לומדות אשר עושות את זה מהר יותר מאנשים תוך שימוש בחושים מלאכותיים שהאדם הממוצע לא יכול להתחרות בהם; IOT, סנסורים חכמים, לכידת וידאו חכמה, ניתוח מאגרי BIG DATA ועוד. 

מערכות מפתחות בינה אשר מגיעות למסקנות ותובנות ריאליות ללא שילוב של רגש או שיקולים זרים. 

המשתמש האנושי שהוא למעשה המוצר ברשתות החברתיות אשר כבשו מזמן את המקום הראשון והמרכזי להפצת תפיסות, רעיונות ומוצרים. 

התוצאה – התפקידים (ולא העובדים) כפי שהם מוכרים לנו היום, ילכו וייעלמו ואת מקומם יתפסו תפקידים אחרים לחלוטין. העובדים, בכל דרג, יהיו חייבים לפתח שרירים ומיומנויות חדשות בכדי לשרוד את הטרנספורמציה הזו, היות והפשטות שבה ארגון יכול לאבד את הרלוונטיות שלו בעידן המודרני מפחידה והמהירות שבה המתחרה שלכם יכול להפוך ל STAR עולמי מבהילה לא פחות. 

לפיכך, המודלים הישנים לפיתוח העסק אינם רלוונטיים יותר. השקעות לצמיחה מתמקדות כיום בארגונים בהם קיים מתאם מובהק בין החזון לבין היכולת המעשית לרכב על ה"גל החדש". 

 
גדי רחלזון. צילום - יניב קנטור

הפתרון – לחבק את האתגר, לאהוב את השינוי !

ארגונים שינסו להילחם ולהתנגד- יפסידו בקרב, בעוד שארגונים שילמדו לחבק את האתגר ולאהוב את השינוי יישרדו וישמרו על פוטנציאל צמיחה. 

לדוגמא, בנק שישלב AI ורשתות חברתיות בבסיס הפעילות – יטוס למעלה. יצרנית/מפיצת רכבים שתמצא את הדרך 'להשטיח' את שרשרת האספקה ועדיין לשמור על מקסימום התאמה פרסונלית- עשויה להגדיל משמעותית את נתח השוק. חברת מזרנים שתצליח לספק חוויית שינה מותאמת מבוססת DATA – תפרוץ ותנגוס במתחרותיה. חנויות דיגיטליות שלא תמצאנה את הדרך לשלב מציאות רבודה במסע הלקוח תסגרנה ויצרני פתרונות לעולם החקלאות שיפספסו את מהפכת הרחפנים-והווידאו ישארו מאחור. 

זהו עתיד העבודה בדיוק – גמישות ושינוי מתמיד בין התפקידים, הא.נשים וההנהלות שיותאמו למהפכה הדיגיטלית. האחרים פשוט ימשיכו לספר עד כמה המוצר שלהם חדשני, המחיר שלהם זול או הסניפים שלהם מזמינים והם מכבדים את כל כרטיסי האשראי כולל גוגל-פיי, אולם הם ינועו על הקו המסוכן שעובר בין צמיחה קונסרבטיבית לדעיכה. (ומחשבות על מיזוג או רכישה) 

אני רואה את זה קורה בעיקר בארגונים בסדר גודל בינוני. אותם ארגונים שעושים "מה שצריך" בכדי להתמחשב או אחרים ש"חושבים דיגיטלית" כדי להמציא את עצמם מחדש. צמיחה ותעסוקה תהיה תמיד נחלתם של אלו המבינים את חשיבות ההתבוננות 3-5 שנים קדימה כחלק מהשגרה, בניסיון לזהות את המגמות אשר יעצבו את אותם תפקידים רלוונטיים בעתיד הנראה לעין. מנקודה זו יכול הארגון להכשיר את עצמו ולהטמיע שינויים אשר ישמרו על נתיבי הצמיחה. ארגונים שלא יפנימו ויתמכו בתהליכים אלו יכניסו עצמם לסיכונים משמעותיים. 

לסיכום "כדי להתמודד עם אתגרי המחר על המין האנושי לפתח מיומנויות שיאפשרו לו לגשר על הפער שבין הבינה המלאכותית לטיפשות הטבעית", כפי שניסח זאת פרופ' יובל נוח הררי. 

 

הכותב הינו מנכ"ל חברת INCREMENTUM המתמחה בפתרונות ייעוץ עסקי חדשניים מבוססי שותפים 

 

תמונה ראשית – יניב קנטור

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG