תפישת העולם של הצוות הפדגוגי במכללת דוד ילין הירושלמית היא שתפקיד המורה הוא כבר לא רק להעביר ידע, אלא להבנות ידע במטרה לאפשר לסטודנטים להיות מוכנים לכיתות של המחר עם פדגוגיה חדשנית המשלבת טכנולוגיה מהשורה הראשונה, ולאפשר חוויה עוצמתית ומפתחת. כיתת הלימוד צריכה לשקף ולקדם מטרה זו

צוות המכללה בכיתה

טכנולוגיה שעומדת מאחורי היישום

"צוות Kramer, הצוות הפדגוגי של המכללה וצוות ה IT  שלה, בנו יחד פתרון המאפשר גמישות מקסימלית, תפעול פשוט ונוח לכל משתמש ולשמחתי התוצאה נהדרת ולשביעות רצון המכללה. הצורך המרכזי שהמכללה העלתה, היה לאפשר לסטודנטים תשתית נוחה ללמידה משותפת (Collaboration)״ כך מסכם ניר אליזוב, מנהל ה Pre-sale ב- Kramer Electronics את הפרויקט שביצעה Kramer במכללת דוד ילין ומוסיף: ״לאחר הבנת הדרישות והצרכים, הגדרנו את הפתרון המלא אשר כלל את פתרון ה VIA הייחודי של Kramer לצד הקונספט של KCC- Kramer Collaborative Classroom המסייע למרצים לייצר דינמיקה טובה יותר עם הלומדים בסביבה לימודית עשירה, משתפת וחדשנית. הפתרון מאפשר לכל תלמיד להציג על מסך הלמידה האישי שלו מכל מכשיר באופן אלחוטי וללא תלות בכבילה. כחברה עם ניסיון בעולמות החינוך, Kramer מאמינה שלמידה אפקטיבית מתרחשת כאשר הסטודנטים נהנים מסביבה אינטראקטיבית, כאשר המרצים מתקשרים עימם בטכניקות שונות.  

בנוסף, מעבר לחשיבות הנגשת הטכנולוגיה לסטודנטים, מושם דגש רב על ממשק השליטה והניהול של המרצה בעמדת הפודיום/שולחן ולשם כך הושקעה מחשבה רבה יחד עם נציגי המכללה, חברת האינטגרציה ו Kramer. 

חברת האינטגרציה שביצעה את הפרויקט בהצלחה רבה הינה ANS-TECH  מנס ציונה, אשר הייתה שותפה לאורך כל תהליך הבנת הצרכים ובניית הפתרון המלא למכללה״.

 

צרכים מול פתרונות טכנולוגיים

אליזוב: "את הדרישה ללמידה קבוצתית מול מסך ייעודי ומתן האפשרות לשיתוף קבצים, פתרנו באמצעות משפחת מוצרי ה VIA שלנו. פתרון זה יחד עם מערכת השליטה והבקרה של Kramer מאפשרים שיתוף ושליטה של המרצה, שנהנה מניהול כל החדר באמצעות מסך מגע ייעודי הממוקם על הפודיום. מטריצת וידאו מאפשרת סבב תחנות בו מתבצעת הלמידה הפעילה, ועמדת צילום ייעודית נבנתה על מנת לאפשר לכל קבוצה להציג ולצלם רפרטים על מנת לקבל משוב. בנוסף עלתה דרישה מהצוות הפדגוגי בדוד ילין לאפשר שיתוף וחלוקת עבודה בין קבוצות ובין החברים בתוך הקבוצות. דרישה זו נפתרה באמצעות המטריצה בשילוב פתרון ה BYOD של Kramer".

סביבת עבודה חדשנית למרצה
פאנל מגע לשליטה קלה

חשיבה ותכנון של יזמים

ניר אליזוב- מנהל Pre-sale ב Kramer
עמדת שליטה של המרצה בכיתה

מענה של מכללת דוד ילין ל'קול קורא' של משרד החינוך, אפשר לצוות הפדגוגי של המכללה להגשים סוף סוף את החלום של הקמת חדר ללמידה אינטראקטיבית – חדר מטר"ה ( מתחם טכנולוגיות רבודות להוראה"),  שכשמו כן הוא, יקדם את המטרה של שילוב מתודולוגיות חדשות בהוראה.

שלב האפיון והתכנון כללו סבבי סיעור מוחות מעמיקים שנפרשו על שבועות ארוכים במטרה לטפל ביסודיות במכלול הפרמטרים שהוגדרו; שילוב ישן עם חדש, שימור הטוב שבהוראה הפרונטלית הקונבנציונלית תוך יישום כלים וטכניקות חדשניות שיאפשרו ללומדים להתחבר בעוצמה ו'להרוויח את השיעור' תרתי משמע. 

העיצוב, החומרים, הצבעים, הטכנולוגיה וההרגלים האנושיים, כל אלה קיבלו תשומת לב רבה בשלב התכנון במטרה לבנות כיתה שבה כולם ירצו ללמוד אבל גם ללמד. אולם הדבר שקיבל את מירב תשומת הלב הוא חווית המשתמש של הלומדים. הם אלה שהיו בראש סדר העדיפויות של צוות ההיגוי, וסימולציות רבות 'כיכבו' בשלבי התכנון; מהי הנוחיות המקסימלית עבור הלומדים, איך נכון ויעיל להעביר את שעות הפעילות בכיתה, עם אילו כלים יהיה נכון להשתמש והאם בעידן הנוכחי המכשיר הסלולרי הוא אויב של המרצה או בעצם כלי משמעותי להצלחת הלומד?! 

קהילה רוכשת ידע

הכיתה נבנתה במודולריות מרבית ומאפשרת התאמה לכל סוג שיעור או תוכן. היא מכילה עמדת מרצה הבנויה משולחן שעוצב לשליטה פשוטה על מגוון הטכנולוגיות, לצד חמש עמדות עבודה קבוצתיות אשר פוזרו בחדר, אליהן יכולים הלומדים להתחבר עם כל מכשיר כולל הטלפון הנייד, לצלם, להציג ולדון על תכנים של מספר עמיתים המוצגים בעת ובעונה אחת על גבי מסכים גדולים. 

השולחנות בהן הצטיידה המכללה מעוצבים כך שיאפשרו למידה יחידנית, זוגית וקבוצתית. נשמע כמו ספינת חלל משוכללת, אבל לחלוטין לא. הכיתה עוצבה בחמימות רבה ובמידה ונושא הלימוד תואם יותר את לוח הכתיבה המחיק והמוכר- שניים כאלה מוקמו בכיתה באזורי נוחות עבור הלומדים.  

שיעור שגרתי

ממשק מבריק בין ארבעה שותפים- מרצה, תוכן, טכניקה ולומד

ה'מיינד-סט' לפיו לכל תלמיד סגנון קוגניטיבי שונה; האחד מתאפיין ביכולות רפרזנטטיביות בעוד שהשני יעדיף כתיבה או יצירה אישית, והשלישי בכלל 'מתעורר לחיים' בעבודה קבוצתית- כל אלה מאפשרים למרצה להתאים את השיעור ללומדים באמצעות הכלים הרבים הקיימים בכיתה ואף 'לרוץ' על מגוון נושאים באותו זמן תוך כדי 'ניווט טכנולוגי' קליל בין שטחי הכיתה השונים, בעוד שהלומדים חלקם יושבים על כיסאות או ספסלים נוחים וחלקם אף יכולים לשכב באזור שהוקצה לכך. 

סביבת העבודה הזו, אשר כוללת מכשירים טכנולוגיים למרצה וכלי עבודה ללומדים, היא סביבת אימון אפקטיבית והדינמיקה חוגגת. 

 
כיתה מעוצבת וטכנולוגית התומכת במערכי השיעור השונים
דינמיקה לא קונבנציונלית- כך ילמדו בעתיד

לסיכום- חוויית לימוד מועצמת ללומדים ושינויים תפישתיים למרצים

עם פתיחתה, הפכה הכיתה המיוחדת לסיפור הצלחה במכללה- היא 'קולעת' למגוון סגנונות, מאפשרת 'ביחד' ו'לבד', מתאפיינת באנרגיה מיוחדת ובשיעורים זורמים וחווייתיים. לא מדובר ב'זולות' בסגנון בדואי, אלא בתמיכה בהעברת התכנים באופן מוחשי ומעניין על ידי צוות מרצים שמצדו מבין שעליו לעשות 'התאמות' אישיות לניצול מקסימלי של הכיתה; לא עוד העברת פרונטאלית בלבד של החומר תוך שימוש במקרן אלא יכולת 'בימוי' רחבה תוך שימוש במגוון הכלים והבנה שמרצה בכיתה מעין זו הוא גם מאמן אשר לא רק מעביר ידע אלא גם מייצר אותו לצד דיונים, משובים ותובנות. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG