"בלי מערכות VC, חברת מלאנוקס תתקשה לתפקד ולהשיג את מטרותיה"

פורום משתמשי פוליקום נערך זו הפעם העשירית והיה בסימן שיתוף הפעולה בין בינת לפוליקום במגרש הפרטי של מלאנוקס. בעלי תפקידים בארגונים מובילים במשק אשר אמונים על התקשורת הפנים והחוץ ארגונית, התארחו ביום עמוס בתוכן ופעילויות.

היום התחיל בארוחת בוקר מפנקת במסעדת קאזה-ברונה הממוקמת בזיכרון יעקב, ממנה יצאו אורחי הפורום למשרדי חברת "מלאנוקס" הממוקמים ביקנעם.
מנכ"ל חברת בינת, אלון בן צור פתח את האירוע תוך שהוא מזכיר את השינויים הגלובליים הנכפים על סביבות העבודה השונות, על האתגרים והיעילות הנדרשת בניהול פרויקטים והציג לכ 50 חברי הפורום את הצפוי בהמשך היום. יאנס ברואר, סמנכ"ל מכירות מרכז אירופה, אפריקה והמזרח התיכון בפוליקום העולמית, השתתף אף הוא בפורום ובירך את המשתתפים בדברי פתיחה.

חיים כהן, מנהל מכירות בחברת בינת, שהנחה את היום הודה למלאנוקס המארחת והוסיף שבינת שמחה תמיד לקיים אירועים באתרי לקוחות אשר עשו איתה כברת דרך, מכיוון שההיכרות האינטימית מאפשרת אווירה נעימה ואיכותית עבור האורחים.

פוליקום-מסע בין ענקיות

יהודה דביר – מנהל חטיבת המולטימדיה בבינת תקשורת, פתח עם ההרצאה הראשונה ובה סקר את פרויקט עיר הבהד"ים העצום, פרויקט שראשיתו בחזון ליישוב הנגב בשנת 1962 ו- 50 שנה אחר כך, בשנת 2012, חברת בינת זוכה בפרויקט עם לוחות זמנים מטורפים. אורחי הפורום שמעו על אבני הדרך של הפרויקט ותהליכיו המורכבים אשר זוקקו on the fly במטרה להשלים במועד את בנייתם של 135 הבניינים בעיר כך שתאפשר לכלל יושביה קיום הדרכות וסימולציות, שירותי פרט, בידור, לינה הסעדה וכל מה שעשרות האלפים אשר פוקדים את העיר מדי יום, זקוקים לו.

לא כל אילוצי הפרויקט היו ניתנים לצפיה והם כללו מגוון אתגרים, גדולים כקטנים אשר השפיעו באופן ישיר על קצב התקדמותו. יהודה פירט מניסיונו על האתגרים בהם ניתקל למשל, תהליכי עבודה בעולם הבניה שמאלצים שינוי סדרי עדיפות בעולם התקשוב, יצירת שפה משותפת בין כלל גורמי התקשוב, האדריכלות והבניה, שיקולי בחירת ציוד מתוך ראיה כוללת של מחזור החיים שלו, הקמת פס ייצור קפדני ומתוכנן ברמת חדר, תחת מגבלות העיסוק בציוד צבאי, על מנת להביא בפרק זמן קצר מאוד אלפי פריטים למאות חדרים, דבר שיאפשר עמידה בזמני אכלוס קצרים ומוגדרים. כתב הכמויות של הפרויקט מאכלס קובץ אקסל בן 7600 שורות וכ- 500 עמודות (אתגר ניהולי בפני עצמו). במהלך הפרויקט בוצע מיפוי לפיו כל חלל או חדר קיבל מספר חד-חד ערכי אשר איפשר "שפה" משותפת בין כל העוסקים במלאכה ובינהם מהנדסים, טכנאים, מנהלי פרויקטים, אדריכלים, אנשי רכש, לוגיסטיקה, תפעול והתקנות.

יהודה ציין שקבוצת רד בינת, באמצעות חברות הקבוצה, בינת תקשורת שהובילה את הפרויקט, בינת יישום ובינת תוכנה, נתנו מענה in house לרוב מערכות התקשוב בעיר, מקצה לקצה. כיום, תחת חברת התפעול של העיר, מתחזקת חטיבת הנגב של חברת בינת תקשורת את כלל מערכות התקשוב של העיר וזאת למשך 25 שנה.

פוליקום-מסע בין ענקיות

על מנת לעמוד ב- SLA קפדני הוקמה מערכת ניהול עיר המוזנת מצד אחד בדרישות הצבא להקצאת אמצעים בעיר ומצד שני מוזנת ממערכת שו"ב אגריגטיבית ראשית המרכזת תמונת מצב זמינות אמצעים בזמן אמת. "מדובר במערכת ניהול עיר(!) מורכבת על כל המשתמע אשר "מסתכלת" על העולם כקומפלקס בינוי חי וזמינות כלל משאביו ולא כמערכות IT בודדות" סיכם יהודה.

יהודה המשיך להרצאה נוספת בנושא "מסכים מחשבים ומה שביניהם" בה סקר את פעילות ה- AV של בינת תוך ציון יכולות התכנון, תכנות, הקמה, אינטגרציה, הטמעה ושירות בעולם של חדרים חכמים, טכנולוגיות IPTV, שילוט דיגיטלי מבוסס הענן DSaaS, ה- VOD – יו-טיוב ארגוני, מערכות הקלטה ותחקור לעולם ההדרכה, תשתית ה- CDN מענן בינת, וידאו אנליטיקה מבוסס טכנולוגיות deep learning המתקדמות ביותר, מערכת Mezzanine של חברת OBLONG לשיתוף תוכן מרתק ובלתי שגרתי.

בינת תקשורת כחברת IT מובילה מתמחה בתכנון והקמה של מרכזי שליטה ובקרה המשלבים פתרונות AV מסורתיים ומתקדמים בפתרונות תוכנה מתקדמים וייחודיים לשיתוף תכנים. "עולם ה- AV מתקדם בצעדים בטוחים לעבר עולם ה- IT / IP והדבר מחייב ידע נרחב מעבר לעולם ה- AV. הדבר מאפשר לבינת להנות מיתרונות מובנים כחברת ICT מתקדמת המעסיקה עשרות מומחים גם בתחומי ה- NETWORKING, SYSTEM, SECURITY ו- AV".

הוא סיפר על פרויקט הקמת משל"ט בלקוח בטחוני מוביל בו משולב פתרון מערכת KVM מאובטח גדולה מאוד ובעל יכולות מידור ייחודיות, מהמאובטחים ביותר הקיימים בעולם. בפרויקט משולבת תוכנת שת"פ הפועלת על בסיס הרשת הארגונית המאפשרת למשתמשיה ביצוע צאט, שיתוף אפליקציות / חלקי מסך בינהם ובין קירות התצוגה תוך שמירה על סביבת עבודה נקייה למשתמש בה מותקן בשולחן העבודה (שגם סופק על ידנו) רק מה שחייבים וצריכים. מדובר באחד מפרויקטי ה- AV הגדולים והמאתגרים שנתקלתי בהם בו נדרשים מומחים ממגוון עולמות ה- IT ולשמחתי הם in house בחברת בינת" סיכם יהודה.

זה היה הרגע שבו התחיל מופע הקסמים של דן אנגל, מנהל מכירות אזורי ונתן גולדשטיין מהנדס מערכות מחברת פוליקום.

דן פתח בתשאול האורחים על סטטיסטיקות נתוני הציוד והמימושים בחדרי הישיבות הפזורים בארץ. תשאול אשר שימש משפך מצוין לתוכן שהועבר בהרצאתם שכלל הדגמות LIVE של מוצרי החברה.

פוליקום-מסע בין ענקיות

הרצאתם של השניים עסקה באתגרי החיבור לסביבת עבודה אפקטיבית בחדרי הוויעוד המגוונים וברכיבים הרבים הנדרשים בהם מול החלופות הפשוטות להתקנה, אותן מאפשרת היום פוליקום באמצעות מגוון מוצרים אשר מייצרים יחד מנעד פתרונות עצום.

מערכות ה"טריו" המוכרות של פוליקום נסקרו באופן מעמיק תוך הדגמות חיות אשר הוכיחו את איכות הרכיבים בהם משתמש היצרן. ניכר כי פוליקום משקיעה בטכנולוגיות החדשניות ביותר במטרה לאפשר לקהל לקוחותיה חיבור מכל מקור תוכן לכל אמצעי תצוגה בקלות וביעילות.

כל תצוגת התכלית המרשימה הזו התבצעה באמצעות שימוש במערכת ה PANO ומסך מגע שהשילוב של שניהם מזכיר את הסרט "דוח מיוחד".

הנושא הבא עליו דיברו השניים הוא הצורך בשיתוף מצגות, ולצורך כך הוצג ה"ויזואל פלוס" שבעבודה משותפת עם הטריו מאפשר את הצגת התוכן הרחב של הטריו על גבי מסך שקיים כמעט בכל חדר ישיבות.

לכל אורך ה"הופעה" הציגו השניים חיבורים וסוגי הצטרפויות למגוון וועידות, אשר עושים שימוש בחיבורי USB פשוטים ותכונות אשר קיימות בכל מחשב.

"מה עם דרייברים ?" שאל מישהו

"אין דרייברים".

דן ונתן לימדו בהרצאה משותפת וממוקדת, איך הופכים חדר ישיבות רגיל שסטטיסטית רוב הסיכויים שיש בו מסך, לחדר ישיבות אשר כולל פתרון VC מלא, בלי צורך בפרויקט או הנדסה כלשהי.

ההרצאה הבאה הועברה על ידי ניל פלוסטר, שתפקידו הרישמי הוא "מנהל פתרונות בכיר" אולם בפועל הוא משמש כ"סנסור" של פוליקום העולמית והופך את חציית היבשות, בה הוא עסוק, לפיד-בק של אנשי התעשייה ולקוחות קצה במטרה להבין מה הדבר הבא שהם היו רוצים לראות בפתרונות של היצרן.

וזה לא מהפה אל החוץ – במהלך הפורום התקיימה אינטרקציה עם הקהל על פיצ'רים מתוכננים של מוצרי החברה.

פוליקום-מסע בין ענקיות

ניל שיתף את הפורום המקומי של משתמשי פוליקום באסטרטגיה של החברה, סקר את התכניות והחזון של פוליקום לשנים הקרובות ודיבר על המוצרים והפתרונות והקשר ביניהם בתפישת העולם של החברה.

הוא המשיך בשיתוף הטרנדים העולמיים השונים, בחשיבות ממשק המשתמש אשר מקבל מקום של כבוד בשלבים המוקדמים ביותר של תכנון המוצרים ועל השקות צפויות.

נראה כי פוליקום תמשיך להוציא לשוק מוצרי היי-אנד אולם במחיר שלא כדאי ללקוחות הקצה לפספס.

פוליקום-מסע בין ענקיות

את חלק ההרצאות סיים אודי ויינשטיין, ה CIO של חברת מלאנוקס אשר מנהל מחלקת מחשוב דומיננטית המנתחת נתונים ברזולוצייה של 4K. אודי שיתף את האורחים על הפרויקט שנעשה באתרי מלאנוקס, לא לפני שריתק את הקהל עם נתוני החברה הישראלית אשר חולשת על משרדים בעשרות ארצות בעולם תוך ציון תחומי הפעילות ותפישות הניהול שלה.

הרצאתו של אודי סקרה את תלות הארגון ב AV הארגוני ואיך מאות אלפי שעות עבודה של עובדי הארגון יצרו סטטיסטיקות מהן נבנו מודלים של "ביזנס אנליסיס" וחיזוי.

בפרויקט המאתגר שנעשה עם בינת ופוליקום, הגישה מחלקת המחשוב של מלאנוקס פתרונות וויעוד אפקטיביים לאלפי עובדי החברה. אודי הציג את נקודות המוצא מול היעדים לצד האתגרים הרבים שהיו בדרך.

חברת מלאנוקס הבינה שאלפי שעות עבודה יקרות נחסכות עם מתן כלים מקצועיים ונטולי צורך בהבנת תפעולם. נטולי צורך בהבנת תפעולם עד כדי כך שהדור החדש המיושם במלאנוקס עלה לאוויר ללא תקשור או הדרכה של עובדי הארגון, אשר נכנסו לחדרים והפעילו את המערכות באופן עצמאי ובקלילות.

החברה מיישמת אפליקציה מקומית שבאמצעותה יכול כל עובד להצטרף לשיחות הוועידה שלו בשלוש לחיצות על גבי הטלפון החכם. עובדים רבים בחברה עובדים מהבית ולטובת אופי עבודה זה, מממנת להם החברה "קיט" ביתי/משרדי אשר מאפשר להם עבודה באווירת "HOME-OFFICE".

בבניין החדש אשר נבנה בימים אלה בסמיכות למיקום הנוכחי, יהיה צורך בפתרונות לחללים ציבוריים קטנים אשר יקבלו כיסוי כאזורי וועידה פתוחים. גם לרעשים הקיימים בפינות אלו יודעת הטכנולוגיה של פוליקום לטפל.

פוליקום-מסע בין ענקיות

"האם ירדה כמות הנסיעות לחו"ל מאז יישום המערכות הללו ?" נזרקה שאלה.

"בלי מערכות VC, חברת מלאנוקס תתקשה לתפקד" היתה התשובה.

בסיום חלק ההרצאות, המשיכו המשתתפים לסיור חוויתי במערות בבית שערים, שם למדו על העבר היהודי וסיימו מרוצים בארוחת שף פרטית בביתו של השף דורון בר און במושב היוגב.

 

ניפגש בפורום הבא.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG