לנובו מכריזה היום ב-IFA על הדור הבא של ThinkPad X1 Fold שמגדיר מחדש את קטגוריית הנייד המתקפל, קטגוריה  שלנובו יצרה ב-2020. ThinkPad X1 Fold החדש תוכנן להציע ביצועים מלאים של נייד עם שטח מסך גדול יותר, תוך שהוא שומר על האולטרה-ניידות שהציע המחשב המקורי פורץ הדרך. כנייד העסקי עם מסך 16 אינץ' הקל ביותר בשוק, ה- ThinkPad X1 Fold next-genמציע גמישות, עוצמה וניידות – עם עיצוב דק יותר המקל על השימוש בו כמחשב עיקרי. 

תמונה - Lenovo

לא קל לשפר מחשב אישי שמגדיר קטגוריה, אבל זה בדיוק מה שלנובו מציעה. באמצעות שילוב של משוב מלקוחות ותובנות של משתמשי קצה, העיצוב החדשני מציע תצוגת OLED מתקפלת בגודל 16 אינץ' שגדולה ב-22% לעומת הדגם הראשוני, שלדה דקה יותר ב-25%, ומסגרת דקה יותר שמשתלבים יחד כדי ליצור מראה אלגנטי עם מסגרת האלומיניום וכיסוי גב המיוצר מבד ארוג ממוחזר ב-100%.

חוויה מתקפלת מהדור הבא

עם עוצמת VPro של אינטל, עיצוב בתקן Evo של אינטל, מעבד עד Core i7 מהדור ה-12 של אינטל ושבב גרפי Iris Xe של אינטל, ה-ThinkPad X1 Fold next-gen מספק ביצועים עילאיים בתצורה מתקפלת. כשמוסיפים לתמונה אחסון SSD בנפח של 1 טרה-בייט ואפשרויות זיכרון RAM של עד 32 גיגה-בייט מסוג LPDDR5, התוצאה היא ש-Windows 11, בגרסת Home או Pro, תרוץ היטב ולא משנה מה מצב השימוש שתבחרו לעבוד.

אחד הדברים החשובים במחשב הוא חוויית ההקלדה. הדור הבא של ThinkPad X1 Fold מציע מקלדת ThinkPad בגודל מלא עם תאורה אחורית ועם TrackPoint ומשטח שליטה גדול, שפועלת כשהיא מחוברת או מנותקת מהמחשב בהתאם למצב העבודה. המקלדת יכולה להתחבר בצורה מגנטית לחצי התחתון של התצוגה בתצורת מחשב נייד קלאסי, כשהיא מספקת חוויית ביצועים מלאה על מסך 12 אינץ'. 

למי שרוצים וצריכים שטח מסך גדול יותר, ה-ThinkPad X1 Fold החדש מספק תצוגה גמישה המתאימה את עצמה לשימוש. פאנל ה-OLED המתקפל בגודל 16.3 אינץ', עם יחס גוף מסך של 4:3, בהירות של עד 600 ניט ותמיכה ב-HDR וב-Dolby Vision, מציע שטח מרבי באריזה קלת משקל, שמאפשר עבודה לאורך או לרוחב, או במצב מקופל. את הגדרות המסך ניתן לבצע גם באמצעות עט אלקטרוני המתחבר בחיבור מגנטי ופועל תוך שימוש בפרוטוקול Wacom. 

לא מעט משתמשים מחפשים היום עיצובים שמביאים לידי ביטוי את האישיות שלהם ומייצרים חיבור רגשי יותר לטכנולוגיה. תכנון של מחשב מתקפל עם מסגרת צרה יותר, תצוגה גדולה יותר שהיא גם דקה יותר, וכל זאת מבלי להתפשר על עמידות, מציגים אתגרים הנדסיים מורכבים. ה-ThinkPad X1 Fold החדש מציג מסגרת צרה בגודל של לא יותר מ-10 מ"מ, ועם עובי של 8.6 מ"מ בלבד כשהוא פתוח לרווחה, ועובי מדהים של 17.4 מ"מ בלבד כשהוא מקופל. כמו כל הניידים ממשפחת ThinkPad, ה-ThinkPad X1 Fold עבר את הבדיקות המחמירות ביותר של לנובו והוא עומד גם בתקן MIL-STD-810H כדי לספק עמידות ואמינות מקסימלית. גם כיסוי הגב שמיוצר מבד ממוחזר ב-100% עבר בדיקות עמידות.

 
תמונה - Lenovo

רב גוניות מרבית 

הדור הבא של ThinkPad X1 Fold מעצב מחדש את עתיד השימוש במחשבים בכך שהוא מספק חוויית מסך וחוויית צפייה של מחשב נייד בגודל 16 אינץ' בחצי מטביעת הרגל של מחשבים בתצורת צדפה. הוא מתקפל באופן קומפקטי ובנוחות לגודל של מחשב נייד עם מסך שקטן מ-13 אינץ', ומאפשר נשיאה ואחסון קל משקל. עיצוב חדשני ועתידני שכזה יספק למשתמשים את אחת מחוויות המחשוב המשכנעות ביותר אי פעם. פרודוקטיביות, עבודה בשיתוף, צריכת תוכן, קריאה, כתיבה, עריכה ועוד מתבצעים כולם על פני שורה ארוכה של מצבים משתנים המנוהלים בידי ממשק מחליף מצבים אינטואיטיבי:

  • צדפה קלאסית, או מצב מחשב נייד, עם תצוגה ראשית בגודל 12 אינץ' ועם מקלדת המוצמדת למסך  התחתון, או אפשרות למקלדת ThinkPad Bluetooth TrackPoint בגודל מלא. מצב זה אידאלי לתפקודיות מלאה במקומות מוגבלים כגון מטוסים, רכבות ומכוניות.
  • מצב Landscape, או מצב all-in-one מאפשר למשתמש לפרוש את המכשיר לרוחב, עם המעמד, ואז לצרף את המקלדת – מחוברת או מנותקת מהמעמד – כדי ליצור מחשב נייד עם מסך בגודל 16 אינץ' המאפשר עבודה בריבוי מטלות או להצגת מצגות.
  • מצב Portrait  יוצר מסך ענק בגודל 16 אינץ' – והוא מוכח כיעיל ביותר לקריאה ועריכה של מסמכים ארוכים, עדכונים ועוד.
  • מצב Book מאפשר קריאה של רב המכר האחרון עם מסך מקופל באופן חלקי בגודל 16 אינץ'. זהו גם מצב פרודוקטיבי מאוד להגהה של מאמרים או עיון בפרסומים דיגיטליים.
  • ניתן להשתמש במחשב כטאבלט, במצב Portrait  או Landscape והוא מאפשר רישום וכתיבה בעט המגנטי וצריכת תוכן בתצוגה התומכת ב-Dolby Vision.
תמונה - Lenovo

תוכנן כדי לעצב את העתיד

המעצבים והמהנדסים של לנובו עבדו ללא לאות על הדור הבא של ThinkPad X1 Fold והתוצאה היא מחשב ששוב משנה את קטגוריית המתקפלים. התצוגה הגדולה יותר דרשה עיצוב מחדש לציר וגם לפאנל והתוצאה היא מחשב דק יותר וציר מערכת בצורת פעמון המאפשר לקפל את פאנל ה-OLED, כך שיהיה שטוח לחלוטין כשהוא פתוח וסגור עד הסוף. למעלה ממאתיים חלקים נעים באופן סינכרוני בתוך הציר המעוצב כדי להבטיח תצוגה עקבית ועמידות. לצד זה, פותח גם ממשק תצוגה חדש, שמקפל את האזור הלא פעיל, משפר את העמידות ומאפשר שימוש במסגרת דקה יותר. גם מסגרת התריס ההיברידית עברה תכנון מחדש והיא היום דקה יותר ומאפשרת יותר מקום לאנטנות. מהנדסי לנובו פיתחו גם מערך של דפי גרפיט מתקפלים, כדי לפזר את החום בכל חלקי המחשב וכך לעזור להשיג עיצוב חזק שאינו דורש שימוש במאוורר.

את העיצוב והתכנון ההנדסי פורצי הדרך משלימה חוויית משתמש יוצאת דופן. המקלדת מגיעה עם TrackPoint Communications Quick Menu App שהוצגה לאחרונה ומציעה גישה מהירה לפונקציות המצלמה והמיקרופון, אבל מה שבאמת מרשים בה הוא החשיבה שהושקעה בעבודה בריבוי מצבים. המחשב מציע שלושה חיבורי USB Type C, כולל שני חיבורי Thunderbolt 4 של אינטל, כך שלפחות שני חיבורים נגישים תמיד בכל מצב עבודה. אותו עיקרון חל במקרה של הרמקולים והמיקרופונים, עם שלושה רמקולים תומכי Dolby Atmos כאשר שניים מהם פעילים תמיד ומספקים צליל סטריאו. ה-ThinkPad X1 Fold next-gen גם מצויד בשני מערכי מיקרופון כפולים, שאחד מהם פעיל בהתאם למצב השימוש, ו-Dolby Voice המייעל את ביצועי המיקרופון והרמקול תוך מינוף טכנולוגיית אודיו מרחבית לטובת חוויות שיחות ועידה באיכות גבוהה.

כדי לנצל עוד את היתרונות הייחודיים של ThinkPad X1 Fold החדש, לנובו היא הראשונה להשיק גרסה משופרת של Visual Sensing Controller (VSC) של אינטל, שבב מבוסס בינה מלאכותית המבטיח חוויה חלקה, ולא משנה אופן השימוש במחשב. בין אם המכשיר הוא לאורך, לרוחב או במצב מחשב נייד, ה-VSC של אינטל מנהל את המצלמה באופן אוטומטי תוך שימוש בשדה הראייה האופקי המוגדל, בגודל 75 מעלות, ובתכונת המסגור האוטומטי של Windows 11. חישה חכמה זו הופכת את ThinkPad X1 Fold החדש לתגובתי להפליא. 

תכונת wake-on-approach מזהה באופן אוטומטי את המשתמש (ורק את המשתמש המוגדר במערכת) ומעירה את המערכת באופן מיידי כך שתהיה מוכנה לשימוש כאשר המשתמש מתקרב למחשב, בנוסף, בשילוב עם Windows  Hello המערכת מציעה את הפשטות של כניסה למערכת ללא צורך במגע. תכונת אבטחה נוספת, onlooker detection, עוזרת למשתמש לשמור על המידע שלו ומודיעה אם עיניים סקרניות מציצות מאחורי גבו, ותכונת walk-away-lock יודעת מתי המשתמש עוזב ונועלת את המערכת כדי למנוע גישה לא רצויה. 

ה-VSC של אינטל משתמש בחישה החכמה גם כדי לייעל את הגדרות התצוגה על ידי הפחתת קצבי הריענון בהתאם לתוכן המוצג, וכן באמצעות שימוש בעמעום חכם כדי למזער את צריכת החשמל כאשר המשתמש אינו מפעיל בפועל את המסך. יכולות אלה משתלבות והופכות את ה- ThinkPad X1 Fold next-gen לטבעי יותר וקל יותר לשימוש. בעזרת ה- VSCשל אינטל ובאמצעות השימוש בפתרונות חישה חכמים לניהול מושכל של צריכת החשמל וחווית המשתמש, מקבלים המשתמשים מחשב מאובטח, מגיב, סוחף וחסכוני בצריכת חשמל מבלי להתפשר על ביצועים, איכות או חיי סוללה.

תובנות של לקוחות והנדסה בסיסית חברו במקרה זה ליצירת אחת מחוויות המחשוב החדשניות והעתידניות ביותר. כל פריצת דרך טכנולוגית ותכונה שימושית יושמו מתוך מחשבה לספק את חוויית המשתמש המוחלטת. לנובו מחויבת לעתיד ארוך הטווח של המחשוב האישי, והיא מממשת את הבטחתה ליישום הטכנולוגיה המתקפלת. עיצוב העתיד מתחיל היום עם הדור הבא של ThinkPad X1 Fold.

 

"יצירת המחשב המתקפל הראשון בעולם הייתה אתגר טכנולוגי גדול. השיפור שלו הוא הישג אמיתי. אנחנו רוצים שהדור הבא של ThinkPad X1 Fold יהיה אמת המידה לפרודוקטיביות, יצירתיות והנאה ברמת הפרמיום", אמר ג'רי פרדייז, סגן נשיא מרכז המוצרים המסחריים, קבוצת המכשירים החכמים, לנובו. "היסודות החזקים שלנו בעיצוב, הנדסה ושותפויות יוצאות דופן עם אינטל, מיקרוסופט ואינספור חברות אחרות עזרו לנו לבנות יצירת מופת הנדסית רב-תכליתית. ThinkPad X1 Fold החדש מגדיר מחדש את הקטגוריה שיצרנו".

"אינטל מתגאה בכך שהיא מספקת ערך מובנה ללקוחות עסקיים עם השותפות החדשנית שלנו עם לנובו. שיתוף הפעולה ההדוק שלנו עם לנובו בדור הבא של ThinkPad X1 Fold, מחשב המסך המתקפל הראשון עם אבטחה מבוססת חומרה מפלטפורמת vPro של אינטל בולט בכל היבט, וממדרגה ראשונה. עסקים זקוקים לאבטחה, לניהול מרחוק ולמצבי היצירתיות השיתופיים ומרובי האפשרויות שהפתרון החדש הזה מספק", אמרה סטפני האלפורד, סגנית נשיא קבוצת מחשוב הלקוחות של אינטל ומנכ"לית פלטפורמת הלקוחות העסקיים.

"החדשנות שלנובו ממשיכה להניע עם מחשבים מתקפלים מספקת חוויות מדהימות ללקוחות Windows 11", אמר פול דונובן, סגן נשיא מיקרוסופט לשותפות עם לנובו. "ה-ThinkPad X1 Fold החדש מציע מסגרת קטנה יותר, מארז דק להפליא וכיסוי בד ארוג ממוחזר ב-100%, והוא בטוח ישמח לקוחות שאכפת להם מביצועים וקיימות".

זמינות ומחירים: הדור הבא של ThinkPad X1 Fold עם Windows 11 יהיה זמין מנובמבר 2022 בהזמנה מיוחדת מהמשווקים המורשים החל מ-3000 דולר.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG