עם התפשטות מגיפת הקורונה בישראל ואורח החיים שנכפה על התושבים, אירועים המוניים הפכו למשהו שאפשר רק לדמיין, אבל ממש לא מזמן אירחה ועידת ה Muni Expo אלפים רבים בגני התערוכה בתל אביב במשך יומיים עמוסים בתוכן ובפתרונות מתקדמים לתחום המוניציפאלי. הועידה מנוהלת על ידי מרכז השלטון המקומי ואנחנו משתפים את הראיון המיוחד שקיימנו עם מר חיים ביבס, מי שעומד בראש המרכז לצד תפקידו כראש עיריית מודיעין מכבים רעות.  

משמאל- חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות ודן דוקטורוף, מנכ"ל סיידווק (תמונה יח"צ)

"נבחרתי לעמוד בראש הארגון בתחילת 2014, ע"י מרבית מראשי הרשויות בישראל" מספר לנו מר ביבס, "עם בחירתי העמדתי מספר נושאים על ראש סדר העדיפויות- קידום החינוך, שיפור מוכנות העורף לחירום וקידום החדשנות המוניציפאלית. בחלוף השנים יזמנו את ועידת השלטון המקומי, ה Muni Expo, מתוך הצורך לחבר בין הטכנולוגיה והשירותים המתקדמים לעבודת הרשויות המקומיות, כך שיוכלו להתייעל, לשפר את השירותים לתושב ולחסוך משאבים רבים.
לאחר ארבע שנים שאנו מקיימים את הועידה, אנחנו עדים לעלייה בשימוש בשירותים מתקדמים לפינוי אשפה, גני שעשועים חכמים, ספסלים נטענים, תאורה חכמה, פריסת ווי פי ועוד.
השנה השקנו גם את מרכז החדשנות של השלטון המקומי שילווה רשויות לאורך כל השנה, יסייע להן להטמיע חדשנות ויהווה מרכז למידה עבור עובדי השלטון המקומי בתחום."

 

מה זה להיות יו"ר מרכז השלטון המקומי עבורך ?

"עבורי, לעמוד בראש מרכז השלטון המקומי זה הרבה מעבר להגדרה הפורמלית של התפקיד. אני רואה במרכז גוף משמעותי מאוד שמאחד תחתיו את הרשויות המקומיות ופועל לקידומן בכל התחומים. השנה יותר מכל, אני חושב שכולם הבינו עד כמה הרשויות המקומיות עושות עבודה מצוינת ובהעדר ממשלה מתפקדת אנחנו היינו אלה שלקחו על עצמם את העול ועשינו הכל כדי שהחיים של התושבים לא ייפגעו. השנה פעלנו בעיקר להשגת תקציבים נקודתיים בצל קיצוצים רבים שנובעים באופן ישיר מהיעדר תקציב מדינה. כיום אנחנו דורשים שגם אם נלך לבחירות רביעיות- יעבירו תקציב מדינה. 

יו"ר מרכז השלטון חייב להיות ראש עיר מכהן, על מנת לייצג נאמנה את העומדים בראש הרשות. מודיעין מכבים רעות היא עיר מתפתחת עם תושבים וקהילה מאוד אכפתית ומסורה. יחד, בשני התפקידים אני מרגיש שאני יכול באמת להוביל לשינוי משמעותי בחברה הישראלית."

וועידת Muni Expo - תמונה יח"צ

מהו החזון שלך בכל הקשור לועידה ?

"תערוכת ערי המחר נולדה כדי לתת השראה לערי ישראל ולהציג להן רעיונות ופרויקטים חדשניים בתכנון עירוני, תחבורה וקיימות, שהן תוכלנה לאמץ בעתיד הקרוב. התערוכה סוקרת את היוזמות החדשניות שלאו דווקא עוסקות בטכנולוגיות, אלא בדרך שונה לתכנון המרחב העירוני באופן שיחבר בין קהילות, יעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ויהווה ריאה ירוקה בלב העיר. 

בועידת Muni Expo מציגים למעלה מ 150 חברות וספקים שונים בתחומים מוניציפאליים , בפני אורחי הועידה שמונים למעלה מ 5000 מקבלי החלטות מהרשויות המקומיות ומשרדי הממשלה. לכן, הועידה הפכה לכר הפורה ביותר להתחדשות מוניציפאלית בישראל ועומדת בשורה אחת עם התערוכות המתקדמות בעולם. 

לצד זאת, אנו מקיימים כנס בינ"ל, Muni World, שמביא לישראל מאות ראשי ערים, מושלים ובכירים מוניציפאליים מכל העולם, כדי ללמוד יחד על האתגרים המשותפים. נוסף לכך קיימים דיונים ופאנלים מעניינים עם בכירי המשק הישראלי והמחזיקים בעמדות מפתח בהנהגה הארצית והמוניציפאלית."

 
וועידת Muni Expo - תמונה יח"צ

דגשים שלך בועידה

"הדבר החשוב ביותר לנו הוא להביא לכך שכל הרשויות בישראל תדענה שעליהן לצעוד לעבר ניהול ערים חכם שחוסך משמעותית זמנים ומשאבים ומייעל את עבודתן. כשרשויות רואות את כל הדברים שהן יכולות לאמץ במקום אחד, הן מבינות את הכוח והפוטנציאל הגלום בנושא. 

מטרה נוספת שלנו היא לגשר בין המגזר העסקי והטכנולוגי לרשויות המקומיות. פעמים רבות אנו למדים שחברות אינן מכירות את ההתנהלות של הרשויות המקומיות מה שמהווה חסם משמעותי. לכן, אחד הדברים שרצינו להשיג בועידה היה ליצור מפגש ולחשוף את פעילות השלטון המקומי בנושא."

וועידת Muni Expo - תמונה יח"צ

אילו תגובות קיבלתם ואיך אתה מסכם את הועידה ?

"קיבלנו תגובות מצוינות שמעידות על הצורך באירוע מסוג זה. רשויות משריינות ביומן מראש ומגיעות ליומיים בהם מתקיימת הוועידה כבר באופן מסורתי, והיא הפכה לאירוע הרלוונטי ביותר למגזר המוניציפאלי בישראל. מדי שנה אנחנו מגדילים את הועידה באמצעות הוספת תכנית משיקים וזוכים למבקרים נוספים, לכן אני מסכם את ועידת Muni Expo 2020 כהצלחה גדולה."

בשורה לקהל הקוראים שלנו ?

"לצד פתיחת מרכז החדשנות, שהוא בשורה משמעותית לעובדי השלטון המקומי, במהלך השנה נעבוד על תכנית אב לחדשנות שתהווה מקור ידע ותיתן כלים לרשויות המקומיות לאימוץ חדשנות על כל פניה. עם סיום המשבר אשר פוקד את ישראל בעקבות וירוס הקורונה, אני מזמין את כלל עובדי הרשויות להגיע ולהתרשם מהפיתוחים שמוצגים במרכז ובכל פלטפורמה שאנו מנהלים."

וועידת Muni Expo - תמונה יח"צ
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG