תשכחו את כל מה שידעתם על מקרנים. שכחתם? יופי. לא שכחתם? אנחנו כאן כדי להזכיר ולהכריז על מהפכה אמיתית בתחום ובדיוק בשביל זה תפסנו את חן פישמן, מנהל מוצר BenQ בחברת גטר, לראיון קצר שיציג בפניכם את הבשורה האמיתית אותה מביאה  BenQ לעולם המקרנים. 

בשורה אמיתית בעולם המקרנים תמונה מתוך: https://www.benq.com/

שלום חן, רגע לפני שאנחנו צוללים לעובי הקורה ומשתפים את קוראינו בבשורה החדשה. חשוב להבהיר, אנחנו לא מדברים על מקרן אחד נכון?

 אהלן, וכן, אתם צודקים. לא מדובר על מקרן אחד אלא על מוצר בשם BenQ Smart Projector שמהווה סדרה של 5 מקרנים מתקדמים, אשר מתבססים על על דגמים וותיקים ומוכרים יותר.

 אוקי, אז מה החידוש הגדול?

מהיום כבר לא צריך להתפשר על מקרנים באיכות ירודה כדי ליהנות ממגוון פיצ'רים מתקדמים. הכל מתחיל ונגמר בהבנת צרכי המשתמש. יש כאן בשורה של ממש מכיוון שבעבר, אם רצית ליהנות מאנדרואיד מובנה במקרן, היית צריך לרכוש מקרן LED קטן שנתן ביצועים ותפוקה נמוכים יחסית, כך שהאיכות שהתקבלה הייתה בינונית.

 מה גורם להבדל?

למעשה, בסדרת המקרנים החדשה, BenQ הכניסו 2 שיפורים משמעותיים: הראשון -אנדרואיד מובנה בתוך המכשיר. בנוסף, הערכה מגיעה עם דונגל אלחוטי, המאפשר שיקוף ישירות למכשיר מטלפונים חכמים, מחשבים וטאבלטים. זו מהפכה של ממש כיוון שכעת, הלקוח יכול ליהנות מביצועים של מקרן מקצועי אמיתי, עם עוצמת תאורה ותפוקות מדהימות – מבלי להתפשר על כלום. זו הפעם הראשונה שמקרן התקנה מגיע עם מערכת הפעלה מבוססת אנדרואיד באופן מובנה והיתרונות מגוונים.

באילו יתרונות מדובר?

 

התקופה האחרונה הוכיחה יותר מתמיד עד כמה חשובה העבודה מרחוק והשליטה ביכולות התקשורת הפכה למשמעותית. המקרן החדש מסוגל למשל להקרין שיחות זום על מסך גדול. בנוסף, יש אפשרות לחיבור בלוטות'  – לשימוש במקלדת אלחוטית ובכך, יחד עם האפליקציות המובנות, לדלג למעשה על הצורך בשימוש במחשב. 

מהפכה אמיתית בעולם המקרנים. תמונה: https://www.benq.com/

עד היום כל המקרנים המקצועיים היו מחוברים למחשב?

התלות הייתה קיימת. בעיקר בכיתות לימוד ובחדרי ישיבות, אבל BenQ שאפה לבטל אותה. המקרן מגיע עם דפדפן מובנה אליו ניתן להתחבר ב'הוטספוט' ולהקרין ישירות אליו. וזה עוד לפני שדיברנו על אפשרויות השיקוף הקיימות בסדרה. 

הוא מתאים גם לשימוש ביתי?

בהחלט. BenQ החליטו לאתגר את המוסכמה לפיה מקרן אמיתי חייב להיות כבד ומגושם. המקרנים בסדרה שוקלים כ 2.5  ק"ג ומאפשרים גם שימוש ביתי, תוך ביצועים יוצאי דופן. מקרן EH600 למשל, יאפשר התקנה ביתית וצפייה בנטפליקס ב-Full HD .

מקרנים וציוד אלקטרוני באופן כללי, רגישים לאבק – איך פתרתם את הסוגיה?

באקלים מדברי כמו שלנו, נושא האבק הפך להיות מרכזי בתחזוקת המכשיר. כלל המקרנים בסדרה החדשה מגיעים עם מנגנון אנטי DUST המגן על המסך ומאפשר עבודה גם בתנאי שטח מאובקים ומלוכלכים. בנוסף, המקרן מגיע עם פיצ'ר שמתריע כאשר הוא זקוק לתחזוקה נוספת. דרך אגב, בנוסף לעבודה בתנאי אבק, המקרן גם יודע לבצע תיקון צבע ולהקרין על קירות שאינם לבנים. כאמור, אם ישנו צורך – המקרן עונה עליו.

 אילו אפליקציות ניתן להתקין על המקרן?

כפי שציינתי קודם, המקרן מאפשר התקנת יישומים רבים, נגינת סרטים והפעלת יישומי אופיס ללא תלות במחשב. מלבד מערכת הפעלה מבוססת אנדרואיד, המקרן מגיע עם 16 ג'יגה זיכרון כך, שכל אפליקציית אנדרואיד יכולה לרוץ עליו בקלות וביעילות. 

מי הלקוחות הטבעיים של סדרת המקרנים המדוברת?

המקרנים בסדרה מיועדים לקהלי יעד מגוונים החל ממוסדות חינוך, להם המקרנים יהוו פתרון אידיאלי כאשר הם נדרשים באופן שוטף להקרין לסטודנטים ותלמידים עזרים ויזואליים וקטעי וידאו בהרצאות השונות, דרך מוזיאונים, מוסדות תרבות וגופים ממשלתיים, אשר רוצים לערב את קהל היעד שלהם באמצעות הקרנה בחדרי תצוגה ייעודיים. בסדרה ניתן למצוא למשל מקרן EX800ST המאפשר הקרנה לטווח קצר ובזכות היכולת להפעיל עליו אפליקציות באופן אלחוטי, ניתן לתקשר עם קהל המבקרים במוזיאון ולייצר חוויה מקיפה ושלמה יותר.בנוסף, כאמור, המקרן מתאים גם לאנשים שמעוניינים להציג ללא תלות במחשב.  

Photo by Deanna J on Unsplash

לסיכום, סדרת המקרנים החדשה שלBenQ  מציגה איכות תצוגה גבוהה ביותר לצד מגוון יתרונות חדשניים בפתרונות הקרנה החל ממערכת ההפעלה האנדרואידית המובנית, דרך הדפדפן, יכולות מימוש שיחות ועידה והשימוש באפליקציות חכמות ועד לשיקוף אלחוטי למכשירים חכמים והפיכת הסמארטפון לשלט המאפשר שליטה במקרן.
נותר רק לקוות שמשרד החינוך וגופים נוספים ישכילו לאמץ את הטכנולוגיה המרהיבה הזו, כדי שרבים ככל הניתן יהנו ממנה. 

אנו מזמינים אתכם לגלול ולגלות את המפרט הטכני של כלל המקרנים בסדרה:

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG