תערוכת ISE 2019 הייתה בהחלט אחת המעניינות בשנים האחרונות, אולם מעבר לטכנולוגיות ולהמולה, ישנם את אותם אנשי חזון מובילים אשר מניעים את התחום. אחד הבולטים הוא מייק בלקמן (Mike Blackman) מנכ"ל ISE, השייך לארגון ה-AV העולמי AVIXA אשר מוביל תקינה בתחום ומרכז את הכנסים המשמעותיים ביותר בעולם. בראיון עימו משתף מייק על מאחורי הקלעים של הקמת תערוכה בסדר גודל עולמי וגם את השקפתו על התחום

מייק בלקמן
מייק בלקמן, מנכ"ל ISE (תמונה AVIXA)

תערוכת ISE פועלת מספר שנים, קצת היסטוריה ומספרים ואיך הכל התחיל

בלקמן: "ISE 2019 הייתה ה-16 במספרה מאז החלה בשנת 2004 בז'נבה, שם היו לנו 120 מציגים וכ-3500 מבקרים. השנה הגיעו 81,268 מבקרים רשומים – שיא מבחינתנו. הגידול בתערוכה לאורך השנים ניתן להסבר חלקי על ידי הגדלת החדירה והנוכחות שלנו לערוץ ה-AV וכמובן הגידול האורגני של התעשייה עצמה. 

AVIXA, אחד האיגודים ש-ISE נמצאת בבעלותם, ערך מספר מחקרים ואומדנים לאורך השנים וכולם מראים צמיחה יציבה בתחום בכל העולם. מעבר לכך, בשנים האחרונות הצלחנו למשוך כמות גדולה של מבקרים שהם משתמשי קצה לתערוכות – אנשים שאינם עובדים בשרשרת האספקה בתחום ה-AV אולם עושים שימוש בטכנולוגיות והפתרונות שלנו בחיי היומיום שלהם."

ב-ISE אנחנו פוגשים מציגים מורטיקלים שונים בשוק; בתים חכמים, מבנים חכמים, תצוגות מסכים, Unified Communications ובשלוש השנים האחרונות גם מציאות רבודה, מציאות מדומה ומציאות מעורבת (AR/VR/MR). כיצד מתמודדים עם האתגר בחיבור כל הורטיקלים הללו למקום אחד כשהם מקבלים כל אחד את מקומו ?

בלקמן: "התערוכה (ISE) תמיד שיקפה את השינויים בשוק, אולם היא גדלה בשטח ובהשפעה ובהדרגה סייעה בהובלת שינויים בתעשייה (תעשיית ה-AV). ה-AV המקצועי ושוק האינטגרציה נרחבים ומבודלים, למרות שכיוון חברות האינטגרציה הוא דווקא התמחות במקום מענה רוחבי לכלל הטכנולוגיות. היתרון של תערוכה מגוונת כדוגמת ISE היא שהמבקרים יכולים לראות ולחוות טכנולוגיות או פתרונות שפותחו עבור ורטיקל אחד ולשקול את יישומו בורטיקל אחר לחלוטין.

במשך השנים יצרנו אזורי טכנולוגיה (Technology Zones) אשר מקבצים יחד מספר מציגים בשטחי התערוכה אשר חולקים טכנולוגיות או שווקי יעד דומים. פעולה זו לא רק מסייעת למבקרים לנווט במתחם התערוכה, זו גם הכרה כי חברות ומציגים אלו מייצגים קולקטיבית חלק משמעותי בתעשייה. לדוגמא, יש ב-ISE יותר מציגים בתחום השילוט הדיגיטלי מאשר כל תערוכה אחרת בעולם, כולל אירועים ותערוכות המיועדים המיועדים רק לשילוט דיגיטלי. לבסוף, הגענו לקיבולת המקסימלית ב-RAI (מתחם התערוכה באמסטרדם) ואנו נאלצים להתמודד עם האתגר להציג יותר חברות באזורי הטכנולוגיה השונים מאשר המתחם הנוכחי באמסטרדם מאפשר". 

וכעת עוברים לברצלונה, אמנם רק ב2021 התערוכה תיערך שם, אולם יש להניח כי החלתם בהיערכות למעבר ISE למקום גדול בהרבה – במה כרוכות ההכנות ?

"אכן, התחלנו בהכנות למעבר. ערכנו כבר מספר פגישות עם השותפים החדשים בברצלונה – לא רק עם הצוות בפירא (Fira – המתחם בו תיערך התערוכה בברצלונה) אלא גם עם נותני שירות מקומיים כגון סוכנויות מטיילים. בדצמבר האחרון כל הצוות הקבוע שלנו נסע למתחם החדש ובחודש מאי הקרוב נארח שם אירוע למציגים הגדולים ביותר שלנו.

הסיבה למעבר לברצלונה היא בראש ובראשונה כי ה-Fira בברצלונה גדול בהרבה מה-RAI באמסטרדם, כך שהמעבר יאפשר לנו לעמוד בקצב הגידול אותו אנו צופים לתערוכה. חלל תערוכה הוא הגורם המשמעותי ביותר, אולם הוא אינו היחיד. ישנו מספר עצום של חדרי פגישות, חדרי ועידות, חדרי הדגמות וכן הלאה – אנו מתחילים לגבש תכניות שיאפשרו לנו למקם את המציגים כך שהמבקרים יוכלו לראות את מרביתם. בין הראשונים בסדר העדיפויות שלנו הוא שרטוט קומת המציגים, כך שהם יוכלו לדעת מה זמין עבורם כשיזמינו מקומות ל-ISE 2021, מה שהולך לקרות כבר ב-ISE 2020 שתתרחש עוד פחות משנה !".

על התעשייה

התעשייה עברה שינויים רבים, שווקים התרחבו ואז הצטמצמו, דרישות חדשות נוצרו והשוק שוב התרחב. דבר אחד בלט במיוחד הוא הזליגה מתחום ה-AV הביתי אל המקצועי – כיצד היית מסביר תופעה זו ?

"בעבר טכנולוגיות AV ביתיות נשרכו מאחורי הטכנולוגיה לתחום המקצועי: המחקר והפיתוח של היצרן תכנן עבור ה-High End (תחום היוקרה), פתרונות מקצועיים בעלי רווח גבוה, ולאחר מכן הוצגו פתרונות מוגבלים יותר הכוללים פחות פונקציונאליות לשוק הביתי. כל זה השתנה לפני כעשור בערך עם פתרונות כדוגמת ה-iPad. אלו הפכו את המודל העסקי לחלוטין: אנשים החלו להשתמש במכשירים רבי עוצמה בחיי היומיום שלהם, וזה יצר להם ציפיות לגבי מה ואיך צריך להיות השימוש בפתרונות המקצועיים – בהקשר לפונקציונאליות, חווית משתמש ועלויות. 

טכנולוגיה המיועדת לשוק הביתי בהחלט מהווה איום לחלק מהמודלים העסקיים, אולם החברות החכמות הן אלו ששאבו את המודלים לתחום הביתי ובנו סביבם מודל עסקי. זה נכון גם ליצרניות וגם לחברות האינטגרציה. לדוגמא, קונסולות אודיו ניתנות לשליטה מרחוק באמצעות טאבלט, כך שמהנדס סאונד יכול לטייב הגדרות באופן אלחוטי בעודו הולך במתחם המופע עבורו הוא מכוון את הסאונד. אינטגרטורים יכולים לספח מספר טכנולוגיות ביתיות לפרויקטים שלהם ובמקרים רבים להעניק ללקוח ממשק מוכר יותר לעבוד איתו." 

המונח 'טרנד' משמשת אותנו רבות לקראת תערוכות מאחר ולא מעט הכרזות נבנות סביב כיוון טכנולוגי כזה ואחר. כמנהל גוף AVIXA אתה נחשף למחקרי שוק ומגמות, אילו מגמות אתה צופה ל-2019 ? לאן פנינו מובילות ולאן הולך שוק ה-AV המקצועי ?

"ישנן מספר מגמות אשר היו, עודן ואף יגדלו השנה. AV Over IP היא דוגמא בולטת במיוחד – ראינו הרבה יותר פתרונות השנה לעומת שנה שעברה, והתקנות AV עוברות מפתרונות מבוססי תשתית ייעודית אל כיוון הרשת הארגונית. 

המסכים ושטחי התצוגות ממשיכים לגדול, הופכים צרים, קלים ובעלי רזולוציות גבוהות יותר. רזולוציית ה 4K הופכת במהירות לנורמה והיו מספר תצוגות 8K בתערוכה השנה.

טכנולוגיות שליטה באמצעות מחוות וקול הופכות לנפוצות יותר, ואם נחזור לנושא זליגת הפתרונות הצרכניים לשוק המקצועי, חברות בתחום המקצועי מטמיעות פונקציונאליות באמצעות אלכסה של אמזון למוצרים שלהן. ובהקשר זה, אנחנו הולכים לראות יותר פתרונות המשלבים אינטליגנציה מלאכותית, פונקציונאליות חכמה ואינטגרציה עם IoT. הייתי מסכם בכך שאלו זמנים מלהיבים במיוחד להיות בשוק הזה."

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG