יצרני מסכי OLED מגלים עניין רב במצלמות הממוקמות מתחת למסך ה OLED – טכנולוגיה חדשנית זו יכולה לאפשר ייצור של מסכים חסרי מסגרת לחלוטין לטלפונים ניידים ללא צורך במצלמות סלפי נשלפות.
בשנת 2018, חברת סמסונג הודיעה שהיא מפתחת חיישנים הממוקמים מתחת למסך הOLED, ובכללם גם מצלמות. לבסוף, הייתה זו חברת Visionox הסינית שהפכה לראשונה שהשיקה טכנולוגיה כזו באופן מסחרי.    

חברת מיקרוסופט פרסמה לאחרונה מחקר מרתק (בראשו Sehoon Lim) שדן בשימושים האפשריים  שניתן לעשות במצלמות הממוקמות מתחת למסך ה OLED, יתרונות הטכנולוגיה והאתגרים העומדים בפניה – עם דגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית שיתכן ויוכלו לסייע בפתרון בעיות אלו.  

החוקרים מספרים ששימוש מעניין במיוחד של טכנולוגיה זו, מעבר לסמארטפונים, הוא מיקום של מצלמה בתוך מסך לשימוש בשיחות ועידה – נושא חם בפני עצמו בימים אלו. יישום זה יכול להוביל לשיחות וידאו טבעיות יותר ולשיפור חווית המשתמש כולה. 

אחד האתגרים העומדים בפני הטכנולוגיה הוא הסיכון בעיוות התמונה, והחוקרים במאמר דנים בדרכים לשפר את איכות התמונה על ידי שימוש בבינה מלאכותית. הם טוענים שהעיוותים נוצרים בגלל הדרך בה האור עובר דרך מסך הOLED השקוף, ולדעתם צפוי כי יהיה אפשרי ליצור מנגנוני תיקון מצוינים בעזרת בינה מלאכותית. 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG