בעקבות השנה החולפת והצורך הגובר של ארגונים לייצר תכניות גיבוי, התאוששות מערכות ושחזור מידע, מטריקס מוצרי תוכנה נערכה עם חבילת פתרונות מובילים בעולם בכל הנוגע לנושא  של גיבוי מידע, שחזור מהיר והתאוששות מערכות מאסון עבור ארגונים קטנים וגדולים. החטיבה מייצגת מספר פתרונות ומוצרי תוכנה העוסקים בגיבוי ושחזור נתונים, קבצים ומידע בסביבת הארגון המקומית או בענן. מרכז הידע שהוקם מספק יעוץ, תכנון, רישוי, הטמעה ויישום של מגוון פתרונות להתאוששות מאסון המשתלבים בתוכנית ההמשכיות העסקית של הארגון.

יונתן רוזנטל. תמונה - יחצ

תכנית לגיבוי, התאוששות ושחזור נועדה להבטיח רציפות תפעולית של תהליכי הליבה העסקיים בארגון בשעת משבר ובעתות חירום, בפרקי זמן וברמות שהוגדרו מראש. השנה האחרונה והאתגרים שצצו ביחד איתה, המחישה לארגונים עד כמה ההיערכות לזמן חירום היא קריטית על מנת לשמור על פעילותם היציבה ועל רווחיות העסק בזמן חירום ובתנאים משתנים. תכנית גיבוי, התאוששות ושחזור בארגון מתייחסת לאירועי חירום שונים והתרחישים האפשריים שהם מעלים, ומגדירה למעשה נהלי עבודה להתאוששות מלאה או חלקית של תהליכי הליבה הקריטיים בהתאם למדיניות הארגון שנקבעה. 

אנשי גיבוי, התאוששות ושחזור בארגונים שונים מגדירים מראש מהם מצבי החירום אליהם יש להיערך, אשר לרוב כוללים אירועי חירום ואסונות, כמו התמודדות עם רעידת אדמה, מצב מלחמה, התמודדות עם מגפה ועוד. ההשפעה של מצבי החירום השונים על הארגון עשויה להתבטא בקשיים תפעוליים או פיזיים כמו פגיעה פיזית במבנים, תשתיות ואף בכוח אדם, אך השפעה מרכזית נוספת שיש לקחת בחשבון בעתות חירום היא השבתה טכנולוגית של תשתיות הארגון לפרקי זמן שונים. לכן תכניות גיבוי, התאוששות ושחזור בארגונים חייבות לכלול בתוכן תוכניות התמודדות עם השבתה טכנולוגית בדרגות שונות או שיבושים באספקת שירותי המחשוב, זאת במטרה לקצר את זמן ההתאוששות הטכנולוגית ולאפשר המשך התפקוד העסקי גם בזמן השבתה או שיבוש תפעולי. 

מטריקס מוצרי תוכנה נערכה לתת מענה מקיף לכל ארגון בדמות מרכז הידע בנושא עם מומחים המחזיקים בתעודת CBCP, הגבוהה ביותר בתחום גיבוי, התאוששות ושחזור מטעם ארגון ה-DRI INTERNATIONAL (Disaster Recovery Intitule International) ומדברים באותה שפה של מתכנני הגיבוי, התאוששות ושחזור בארגונים. פתרונות גיבוי ושחזור נתונים בסביבת הלקוח ובענן, פתרונות SAAS המאפשרים גיבוי והפעלת סביבת מחשוב מרחוק ופתרונות ארכיון עבור מערכות הקבצים ודואר אלקטרוני אשר מאפשרות לארגונים לשמור שכבות של מידע בענן תוך הקפדה על נהלים רגולטוריים ואבטחת המידע המועבר. 

הרחבת פתרונות הגיבוי והאחסון מאפשרים לחטיבת מוצרי התוכנה להרחיב את היריעה ולפנות לארגונים בגדלים שונים וסקטורים מגוונים. כגוף מידע מומחה, מומחי גיבוי, התאוששות ושחזור של מטריקס מאפיינים בשיתוף עם מחלקות גיבוי, התאוששות ושחזור בארגונים את הפתרונות המומלצים בהתאם לצרכי הארגון, הסיכונים והיעדים ההתאוששות העסקיים. מרכז ההתמחות מאגד את קשת השירותים תחת קורת גג אחת, ואחראי גם על מכירה, הטמעה ויישום בארגון לאחר בחינה והצעה של הפתרונות המתאימים לאופי הארגון ופעילותו. 

יונתן רוזנטל, מוביל מרכז הידע בנושא גיבוי, התאוששות ושחזור במטריקס מוצרי תוכנה: "ארגונים המקדימים תרופה למכה ונערכים מבעוד מועד להמשך פעילות תקינה גם לנוכח מצבי חירום, צפויים או בלתי צפויים, מזכים את עצמם ביתרון עסקי אדיר אל מול מתחריהם. השינויים הדינאמיים של השנה האחרונה הוכיחו לכולנו עד כמה גיבוי,התאוששות ושחזור היא יכולת קריטית עבור ארגונים. היום כבר ברור שכל ארגון הינו ייחודי בעלי צרכים שונים, ולכן הידע הטכנולוגי וההיכרות עם מגוון מוצרים ופתרונות מסייעת לנו לתת לכל ארגון את המענה המתאים ביותר". 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG