שני מהנדסים שהפכו לחברים במסגרת עבודתם המשותפת ב VALENS, המציאו פתרון שלא ברור איך הסתדרו בלעדיו, ואולי אף יותר מכך – איך הוא לא הפך לתקינה בתעשייה (מה שאנחנו מאמינים שעוד יקרה). אלירן תורן ואריאל מרקוס הקימו את MSolutions בשנת 2016 והביאו את בשורת הטסטר המוכר שלהם לבדיקת כבילה לתחום ה-HDBaseT, AVoIP וגם כבלי HDMI (כן, תתפלאו כמה צרות הם יכולים לגרום). מאז עברו הרבה אותות בכבלים והם הוסיפו ליין פתרונות הכולל בין השאר מרחיקי USB, מרחיקי HDMI וממתגי HDBaseT והיד עוד נטויה.

מייצרים בישראל ומפיצים בכל העולם

הטסטר של MSolutions , הנחשב למוצר הנמכר ביותר, נהגה לאחר שאלירן ואריאל הבחינו כי בעיה אחת חוזרת על עצמה אצל כלל היצרנים: המרחיקים עובדים לרוב ללא בעיות כל עוד הכבל המחבר בינם מותקן בצורה תקינה. אבל איך בודקים את הכבל בצורה מהירה ואמינה? עבור הצורך הזה בדיוק החליטו השניים לפתח יחידת בדיקה -טסטר ייחודי שמטרתו לאפשר לאנשי ההתקנות לבדוק את הכבילה שהונחה ולוודא כי היא תקינה. בנוסף הם גם הוסיפו בדיקה של היחידת קצה -כל זאת תוך שניות בודדות- ובמידה ולא, לאתר את התקלה במהירות. 

כבר בגרסאות הראשונות נרשמו הצלחות מרשימות כאשר יצרנים הגדירו את הטסטר ככלי עבודה חובה לכל מעבדה ובכל הדגמה אליה יצאו. במקביל, חברות אינטגרציה מובילות בעולם הבינו את הפוטנציאל והוסיפו את הטסטר לארגז הכלים שלהן.

לדיוק יש מחיר, לחוסר דיוק יש מחיר כבד

פתרון ה-HDBaseT נמצא בשימוש נרחב בקרב תעשיית ה-AV מכיוון שהוא פשוט ואיכותי: מרחיקים אות AV דיגיטלי על גבי כבל רשת (לרוב CAT6A) כאשר סיומת הכבל היא אותו חיבור RJ45 מוכר. על פניו אין בעיה עבור כל מי שאי פעם לחץ כבל. השוני מתחום התקשורת הוא כי בעוד בתחום התקשורת (IP) קיים מנגנון לתיקון טעויות תקשורת, שימוש בHDBaseT  מעביר אות ברוחב פס של 10 ג'יגה ומחייב כבילה מושלמת. כל טעות בסיומת עולה בזמן, הרבה זמן.

אלירן מציין כי הטסטר יכול לחסוך עד ארבעים אחוזים בזמן ההתקנה עם בדיקת המרחיקים, בעיקר בגלל שמקור רוב התקלות הנו בכבילה, בתוואי שלה ובאורך הכבל. תחשבו על שמונה או עשרה חדרים, חצי שעה לכל בדיקה, עוד חצי שעה לתיקון – עכשיו תכפילו וקיבלתם יום עבודה של צוות. תארו לעצמכם מה קורה בפרויקטים בהם יש מספר קומות וחדרים. הטסטר בודק כי כל החיבורים נעשו בהתאם לסטדרט, מייצר דוח מפורט עם עצמת האות, כמות שגיאות על הכבל, אורך הכבל ועוד – אין צורך בחיבור למחשב להמרת דוחות, הכל על גבי היחידה עצמה. לדברי אלירן זהו אישור סופי ברמה הגבוהה ביותר וסוג של הבטחה כי ההתקנה מתבצעת ברמה הגבוהה והנכונה ביותר. מכירים לקוח שלא היה רוצה אישור כזה ? 

אלירן ואריאל הספיקו לככב בתערוכות רבות לצד Valens ואפילו כבשו את אמריקה, אסיה ואירופה כאשר בשנה האחרונה החלה התעוררות משמעותית גם בישראל. לדברי אלירן הגורם העיקרי לכך הוא הצורך בעמידה ביעדי התקנות ובעבודה מדויקת בה המתקין מגיע, בודק, מוציא דוח מרוכז בפורמט PDF מהטסטר ומסיים את ההתקנה מבלי לחזור לאתר.

ממשיכים להתרחב ומתמקדים בקהל הישראלי

חברת MSolutions החלה בהתרחבות תוך שהיא מנצלת את הידע והיכולות שלה- פתרונות הרחקה עבור USB3, פתרונות הרחקה לאותות HDMI ברזולוציה גבוהה ולמרחקים של עד 100 מטרים, ואפילו ממתג HDBaseT חכם בעל הפרדת מעגלים (בידוד גלווני)  ייחודית אשר יכול לשמש גם את המגזר הביטחוני. אלירן משתף כי הדרישות להרחקה עבור USB3 עולה בעקבות הצורך במצלמות, אותה רואים יותר ויותר בתקופת הקורונה ולכן החליטו להמשיך להעמיק ולפתח פתרונות בתחום זה. לדבריו, MSolutions מספקת מענה איכותי ומהיר, בשפה המקומית לרבות ייצור מקומי (!) דבר המהווה יתרון עצום שהקהל הישראלי מזהה ונענה לו.

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG