למרות הזמן הרב שעבר מאז תאונת הרכב האוטונומי הקטלנית האחרונה, נראה כי הרוחות לא נרגעו; 71% מהאמריקאים עדיין מביעים חשש מנסיעה במכוניות הנוהגות בכוחות עצמן. כך עולה מסקר שנתי של איגוד הרכב האמריקאי (AAA), שפורסם לאחרונה.

למעלה מאלף משתתפים בסקר הביעו רמת חשש גבוהה יותר מהשיעור שנמדד לפני התאונה שאירעה לפני כשנה, ובה נהרגה הולכת רגל שהתפרצה לכביש לפני מכונית אוטונומית של אובר (Uber). בסקר השנתי הקודם, שפורסם לפני האסון, היה שיעור החשש 63% – גבוה, אמנם, אך נמוך באופן משמעותי למדי מהתוצאה של הסקר השנה.

האיגוד בדק את גישתם של נהגים שונים כלפי רכבים אוטונומיים וגילה כי מי שרגילים לנהוג במכונית בעלת מערכות דוגמת מובילאיי (MobileEye) ומערכות בקרת שיוט נוטים לסמוך על מכוניות אוטונומיות בשיעור גבוה ב-68% מאשר נהגים שאינם רגילים למערכות הללו.

53% מהנשאלים אמרו שהם יסמכו על מערכות נהיגה אוטונומיות מוגבלות – כמו כאלו שמתקדמות אוטומטית בפקקים. 44% סומכים על רכבי משלוח אוטונומיים לחבילות ומזון, אך רק 20% היו נותנים לבני משפחתם לנסוע ממקום למקום במכונית אוטונומית.

הבעיה אינה טכנולוגית

מעניין לציין כי 55% צפו כי תוך עשור רוב המכוניות על הכביש יוכלו לנהוג בעצמן – אך בין 45% האחרים הנימוק המרכזי לסקפטיות לא היה חוסר בשלות טכנולוגית, אלא חוסר האמון שלהם במכוניות כאלו. במלים אחרות: הרבה יותר ממחצית הנשאלים חושבים שמכוניות בעלות יכולת תאורטית לנהוג בעצמן יהיו הרוב על הכביש תוך 10 שנים, אך שיעור אלה שמתכוונים להשתמש ביכולות כאלו נמוך בהרבה.

לא רק בארצות הברית, שבה אירעה התאונה הקטלנית, לא מוכנים עדיין לשילוב של המכוניות האוטונומיות: סקר שנערך בשנה שעברה על ידי חברת הביטוח האוסטרלית באדג'ט דיירקט (Budget Direct) בקרב יותר מאלף משתתפים מצא כי 57.2% מאמינים שרכבים אוטונומיים הם רעיון מסוכן.

החשש היה גבוה בהרבה בקרב נשים (64.1%) לעומת גברים (49.9%), וצעירים חוששים משמעותית פחות ממבוגרים – 40.6% בקרב בני 18-24 לעומת סביב 60% בקרב כל שאר שכבות הגיל. עם זאת, שיעור הנשאלים שמוכנים לנסוע ברכב כזה מראה שגם אלה שאומרים שהוא מסוכן עדיין פתוחים לרעיון, והוא עומד על 47.2%.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG