חברת Crestron נוסדה לפני כ 50 שנה על ידי יזם יהודי בשם ג'ורג' פלדשטיין ז"ל. יובל מאוחר יותר מגלגלת החברה מחזור שנתי של למעלה מ 2 מיליארד דולר, אך שומרת על 'משפחתיות' וההוכחה לכך היא ש Crestron נותרה חברת פרטית בבעלות המשפחה ובראשה עומד היום דן פלדשטיין, בנו של המייסד המיתולוגי. ראיון מיוחד עם אדם מיוחד שמוביל את היצרנית המובילה בדרך כ"כ מיוחדת  

 
דן פלדשטיין, מנכ"ל Crestron. תמונה - Crestron

האם תוכל לשתף מעט על הדרך האישית?

פלדשטיין: "Crestron הוקמה על ידי אבי, ג'ורג' פלדשטיין, בשנה בה נולדתי כך שלמעשה אני חלק מהחברה כל חיי. אני זוכר את עצמי מתרוצץ במחסן החלפים בגיל 8, אוסף פריטים שונים במטרה להרכיב איזו המצאה שראיתי בעיני רוחי. 

"את עבודות הקיץ בתור נער, העברתי בהרכבה של מעגלים חשמליים על פסי הייצור ובחופשות מהקולג' אפילו ביצעתי משימות תכנות. במשרה מלאה אני עובד בחברה מאז 1994 כאשר בעשור הראשון שימשתי כמהנדס תוכנה. יש עד היום מספר מוצרים המכילים 'שאריות' קוד שכתבתי בזמנו, אף על פי שצוות ההנדסה טוען שהם כתבו מחדש כל שורת קוד שאי פעם כתבתי.   

"מהפיתוח עברתי לצד התפעולי, פעילות שלימדה אותי לאפיין תהליכים רחבים על מערכת ה-SAP המיושמת בארגון. מה שהיה מעניין מאוד באותה תקופה הוא שנדרשת גם הבנה טכנולוגית לצד הבנת התהליכים וההיכרות העמוקה של צרכי הארגון. במסגרת מילוי התפקיד יצא לי להכיר מקרוב את האספקטים השונים של הארגון; מייצור ועד להנהלת החשבונות- זכיתי להיחשף לממשקים ארגוניים רבים". 

איך אתה מסכם את שנת ניהול החברה הראשונה שלך בנעליים הגדולות אליהן נכנסת?

אבי ז"ל, היה אדם ייחודי מאוד שלימד אותי ואת הסובבים אותו כמעט בכל אספקט, אולם אין לי יכולת או רצון להיות הוא. הוא היה הרבה יותר טכנולוגי והעוצמה הניהולית שלו התרכזה סביב הפרטים הנדסיים הקטנים ביותר. זו כנראה הסיבה שלקחתי על עצמי הרבה מהתפקידים שקשורים לאספקטים אחרים. 

"נהגנו לצחוק במסדרונות החברה שאני "VP של כל מה שג'ורג' לא רוצה לעשות". בפרספקטיבה אני חושב שזה בדיוק מה שהביא לכך שקיבלתי הזדמנות לראות את התמונה המלאה. סגנון הניהול שלי הוא מעט שונה. בעידן הנוכחי מנהל חייב להבין שהוא אינו יכול להיות מומחה לכל דבר, לכן אני נעזר  במומחים מכל תחום על מנת להיות מסוגל לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר".

 
תמונה - Crestron

Unified Collaboration הוא כנראה הנושא החם ביותר היום בתעשיה, איך Crestron משתלבת בזה?

"לפני מספר שנים היינו עסוקים לייצר פתרונות לסביבת העבודה ולחדרי הישיבות. כשעבודה 'היברידית' הפכה להיות נפוצה יותר ופתרונות Unified Collaboration הפכו להיות חלק בלתי נפרד משגרות הפעילות הארגונית, היה עלינו להפוך את זה לחלק בלתי נפרד מהפתרון הכולל שלנו, חלק מה-Eco system שלנו. 

"זה קרה די הרבה זמן לפני המגיפה, כבר אז הבנו שלשם הדברים הולכים. המגיפה כמובן הובילה לאימוץ אקספוננציאלי של סביבת עבודה היברידית, אז באיזשהו מקום היינו קצת במקום הנכון ובזמן הנכון". 

איך נראה העולם אחרי מגיפת הקורונה? 

"אין דרך חזרה. צרכי השוק השתנו, התעשייה השתנתה וגם Crestron כבר לא אותה חברה. יכולות ה- Collaboration הן כבר לא Nice to have שמיושם בחדר ההנהלה. זו תפישת עולם שחייבת טכנולוגיה תומכת. 

"בלתי אפשרי להיערך להתקנה של עשרות ומאות חדרי ישיבות מהיום למחר. המשמעות היא שגם אחרי שאתגרי שרשרת האספקה העולמיים יפתרו, הלקוחות, השותפים ואנחנו- כולנו נצטרך לגשת לתכנון פרויקטים בקנה מידה חדש, בדרך אחרת ותוך שיתוף פעולה בכדי להשיג את ההצלחה ושביעות הרצון. 

"Crestron מעולם לא עבדה במודל של "Just in Time”, אולם ככל הנראה נצטרך לעבור למודל שמאפשר תכנון משמעותי קדימה. גם האינטגרטורים יצטרכו לשנות את שיטות העבודה שלהם. כאשר מדובר בחדרים רבים כל כך, לא מעשי לעבור חדר חדר לחלק מההגדרות בנפרד, זה יקח יותר מדי זמן.

"אני מאמין שהאינטגרטורים יאמצו שיטות עבודה חדשניות אשר מותאמות לפרויקטים בקנה מידה גדול. אנחנו מבינים היום היטב שחווית המשתמש לא נמדדת רק בתוצאה הסופית אלא מתקיימת לאורך כל התהליך- משלב החשיפה לחדשנות, דרך התכנון, ההתקנה ההדרכה והליווי השוטף".

 
רונן ברוקשטיין, מנכ"ל Crestron ישראל. תמונה - Crestron

בעידן של כפר גלובלי, מה לדעתך היתרון של הנציגות בישראל?

"כבר די מזמן הבנו, שמצד אחד כולנו דומים ואפילו עושים שימוש בשפה טכנולוגית משותפת, אולם אנחנו גם מאוד שונים. זו הסיבה שבישראל אנחנו עובדים עם רונן ברוקשטיין שמכיר את הצרכים והדרישות הייחודיים של השוק הישראלי המפותח. אנחנו בהחלט שומרים על הערכים הבסיסיים של Crestron אך מתאימים אותם לסביבה ולתרבות בכל מקום.

"עם רונן אנחנו עובדים במתכונת של Crestron" ישראל" כעשור אולם במצטבר משתפים פעולה כבר למעלה מ 30 שנה ולכן, מעבר להיכרות העמוקה שלו עם השוק הישראלי, הוא מכיר אישית כמעט את כל בעלי התפקידים בCrestron  ונגיש באופן בלתי אמצעי לנצל קשרים אלו בכדי לקדם את האינטרסים של השותפים והלקוחות בשוק הישראלי. אפילו בפיתוח המוצרים, אנחנו קשובים לשווקים השונים על מנת להבטיח שהפתרונות שאנחנו מספקים ייקחו בחשבון את הצרכים, הניסיון, התובנות ולא פחות חשוב- התשוקה, שמגיעים מהשטח, וישראל מצוינת בכל ארבעת המדדים הללו". 

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG