רבים מאיתנו זקוקים ליותר מקום על שולחן העבודה, קל וחומר אם אנחנו עובדים עם יותר ממסך אחד. מסתבר שיש פתרונות שיעשו את ההבדל- צבי זוסמן, מנכ"ל 'מבט מסכים וזרועות', מספר על הפתרונות הורסטיליים שמביאות הזרועות המקצועיות ואיך הן משדרגות את עמדת העבודה שלנו בין אם במשרד הביתי או ברחבי הארגון 

מסתבר שזרועות הן פתרון למגוון בעיות ואף מאפשרות שימושים שונים שלא חשבנו עליהם. זוסמן: "התרומה של זרוע מקצועית באה לידי ביטוי בשני ממדים עיקריים- בריאות ונוחות המשפיעה על יעילות העבודה. אחד האתגרים הגדולים עבור המשתמש המקצועי הוא ביצוע הפעולות לאורך שעות עבודה רבות על שולחן עמוס.

"הרגלי השימוש שלנו במסך אשר עומד על הרגל המקורית איתה הוא נרכש, נתקלים לא אחת במגבלה כאשר ננסה להפנות אותו להצגת תוכן משותפת או להתאימו לצילומי הוידאו קונפרנס הפופולאריים. שני האירועים הללו נפתרים בקלות על ידי זרוע שגם מפנה המון מקום על שולחן העבודה, וזו הסיבה שלסדרת המוצרים של נובוס קוראים more space- היא בהחלט מייצרת יותר מקום ומשפיעה מאוד על סביבת העבודה". 

תמונה - NOVUS

ארגונומיה מתחילה לעניין רק כשמתחילים כאבים בצוואר או בגב

"קיים מאמץ רב להסביר איך לבנות את סביבת העבודה המותאמת לשינוי שעובר המין האנושי עם הישיבה הארוכה מול המסכים, אולם זה פחות מעניין את רוב האוכלוסיה עד שהיא "פוגשת" כאבים בצוואר או בגב. בשלב הזה מתחילים להתעניין ומבינים שזרוע מאפשרת להעמיד את המסך בגובה ובזווית אידיאליים. לצערי מדובר בסוג של "חינוך שוק" מאתגר במיוחד היות והצטיידות קפדנית ומאופיינת, כזו השומרת על בריאות המשתמש, מתקיימת לרוב כתחזוקת שבר". 

כולנו נעשה שימוש ביותר ממסך אחד, זה רק עניין של זמן

"בדומה למסכי הטלוויזיה, אם בוחנים את גודל מסכי המחשב לאורך השנים, ניתן להבחין בעלייה מתמדת. עברנו מ 19 אינטש ל 21, ל 24 ול 27. יצרניות מובילות משווקות את המסך הרחב שהוא למעשה מסך כפול או משולש באותו מארז. זה נובע מהאינפורמציה הרבה והרלוונטית לביצוע המשימות השונות של כל אחת ואחד מאיתנו ולכן, שימוש בשני מסכים הפך נפוץ וזו מגמה שרק תלך ותתגבר. 

"מי שינסה לעבוד עם שני מסכים בעמדה מקצועית במשך יומיים או שלושה, יתקשה לחזור לעבודה עם מסך אחד וכאשר עובדים עם שני מסכים, ההבדל בין זרוע לבין שימוש ברגל המקורית שלהם הוא שמיים וארץ".  

תמונה - NOVUS

איך אני יודע מהי הזרוע המתאימה עבורי?

"ישנם שני סוגי לקוחות של זרועות- בעלי המודעות ואלה שנכוו מעבודה בסביבת עבודה 'רשלנית'. הדבר הראשון שחשוב להתחיל איתו כמו בכל תחום הוא להבין מה אנחנו רוצים להשיג ומדוע. מהם המניעים שגרמו לי להתעניין ברכישת זרוע למחשב? מכאן הייתי מציע ללמוד את הנושא ולהבין את הפרמטרים השונים הקיימים בפתרון. 

"קיימים פתרונות רבים בתחום הזרועות. ניתן היום להזמין מכל אתר קניות ממוצע זרוע זולה, אבל פעמים רבות (מדי) רכישה כזו אינה משיגה את התוצאות הרצויות. הלקוחות שלנו נהנים מהתאמת מענה מדויק לצרכים כחלק מהשירות. מדובר על מוצר שישרת אותנו שנים ארוכות ויש משמעות רבה לקניה מקצועית. אני ממליץ בחום להתייעץ". 

איך משתלבות הזרועות במגמת ה'הום-אופיס' הצוברת תאוצה?

לדברי זוסמן, התודעה בקרב המשתמש הפרטי והארגוני במגמת עלייה אולם אינה מספקת: "אנשים מתרגלים לצורת עבודה לא נוחה אולם פעמים רבות לא ישקיעו מחשבה איך לשפר את עמדת העבודה ואפילו לא מעלים על דעתם שיש פתרון. אני חושב שזה קורה מאחר ואין שם לחוסר הנוחות הזה. רק כשמישהו מבחוץ מעיר או מציע משהו, הם אומרים – "וואלה, לא ידעתי שזה קיים".

"למרות שאינה מספקת, אנחנו מזהים מגמה של מודעות גוברת. שנת 2020 הביאה עובדים רבים לעבוד רק מהבית וכעת מדברים על עבודה 'היברידית' שזה גם מהמשרד וגם מהבית. העובד רוצה עמדת עבודה בריאה ולכן עליו לתכנן. התכנון מתחיל בשלושת הממדים הבאים ואיך הזרוע עונה עליהם באופן מיטבי: 

  1. אישי – שימושים עיקריים, משתמשים נוספים ואף גיל הילדים 
  2. פיזי – מיקום בבית, מבנה החלל, הימצאות קורות ומדפים, איכות התאורה
  3. מקום – איזה ציוד היקפי או משרדי נוסף מונח על השולחן? טלפון, אוזניה, טאבלט, מדפסת, כלי כתיבה וכו'.
תמונה - NOVUS
תמונה - NOVUS
תמונה - NOVUS
תמונה - NOVUS
תמונה - NOVUS
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG