דור חדש, צריכת תוכן משתנה, שיטות לימוד וטכנולוגיה. העולם בשלבי אבולוציה מרתקים

כולנו מכירים את המושג שנקרא מציאות רבודה או באנגלית Augmented Reality ובקיצור AR

אם לא, כל מה שצריך לעשות זה להוריד את אפליקציית Pokemon Go ולצאת למסע חיפושים ברחבי העיר אחר חיות ודרקונים שמחכים לכם בפינות נסתרות. אמנם המשחק עצמו אינו חדש, אחרי הכל עברה משהו כמו שנה (נצח במושגי טכנולוגיה), אבל הקונספט הוא כזה: בעזרת אמצעים דיגיטליים כמו סמארטפון, אנחנו יכולים ליהנות ממעטפת נוספת של תוכן שלא ניתן ליהנות ממנו בעין בלתי מזוינת. כלומר, זהו תוכן דיגיטלי שנצפה על גבי מכשיר אך מתמזג ומשולב עם פני השטח בפועל. 

ואכן, Pokemon Go היווה מהפיכה בתחום המציאות הרבודה. בפעם הראשונה מאז שהמושג AR קפץ לתודעה שלנו, במקום לראות רק מייצגים סטטיים בשדות תעופה או בכנסים ופאנלים עסקיים גדולים, ה AR הפך לחלק מהחוויה היומיומית שלנו. לא מן הנמנע שבזמן הקרוב מאוד, ה AR ייכנס לחיים של כולנו בשלל תחומים ואפליקציות עם שימוש נרחב הרבה מעבר לאיתור של חיות מיתולוגיות.

העוצמה של ה AR תוך target tracking, היא בעצם לקשור חוויות תוכן דיגיטלי לאזורים גיאוגרפיים מסוימים כך שהשכבה המדומה תהיה הגיונית ובעלת משמעות למשתמשים בה. כל מה שצריך לעשות זה פשוט לפתוח את המצלמה ולחוות את התוכן. בעזרת בינה מלאכותית, המערכת מזהה את הסביבה גם בתנאי תאורה משתנים, והשלב הבא הוא לקשר לסביבה תוכן AR ספציפי, כל זה במגוון רחב של מכשירים.

משמעות המעבר מצפייה פאסיבית ב AR לשימוש אקטיבי, תהיה דרמטית, חדשנית ואפילו 'משנה מציאות'. אפשר לומר שזהו הפרק הבא באבולוציה של התעשייה. עם האפשרות לשימוש וליצירה של תוכן חוויתי וייחודי, כל ענף מסחרי יימצא את עצמו על מגרש ה AR במטרה להביא ערך חדשני לקהל הלקוחות שלו, בין אם זה מפות תלת מימד המכוונות בזמן אמת, משחקי AR אשר מופעלים על גבי משטח מסוים סטטי או אפילו חפצים ועוד הרבה מעבר.

 

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG