מערכת ההפעלה שפיתחה LG, ה-webOS, מאפשרת לשותפות שלה ובהן NoviSign, YCD ו- Plaier.io הישראליות, לספק ללקוח הקצה פתרונות יעילים לשליטה נוחה ומקסימאלית במסכי התצוגה. מהן האיכויות הבולטות של ה-webOS, עבור מי הן רלוונטיות במיוחד ואיך לנצל אותן באופן מיטבי? כל הפרטים בפנים

תמונה - Plaier.io

אחרי שהטלפונים שלנו הפכו לחכמים הגיע תורם של מסכי הטלוויזיה, ובקרוב יצטרפו אליהם עוד מכשירים רבים, גם במרחבי המגורים וגם במרחבים העסקיים והמסחריים השונים. כדי לנצל את המהפכה הדרמטית שכבר נמצאת בעיצומה יש צורך בכלים אשר מאפשרים למשתמש הקצה להפעיל מכשירים חכמים בקלות ובפשטות – ומי שמפתחת כלים יעילים במיוחד בדיוק עבור משימה זו היא LG או יותר נכון ה webOS- מערכת ההפעלה מתוצרתה. 

שלוש חברות ישראליות – האחת ותיקה, YCD, ועוד שתיים צעירות יותר, NoviSign ו- Plaier.io – כבר חברו לתאגיד האלקטרוניקה הענק מדרום קוריאה. חברות אלה נעזרות במערכת ההפעלה המתקדמת כדי להציע ללקוחות במגוון ורטיקלים פתרונות מותאמים לצרכים הספציפיים שלהם, וכדאי להבין איך הן עושות זאת ואיך כולנו יוצאים נשכרים מכך. 

איך YCD נעזרת ב-webOS?

YCD היא למעשה שתי חברות נפרדות אשר משתפות ביניהן פעולה: YCD Multimedia היא חברת תוכנה אשר משווקת גם בישראל וגם בעולם תוכנות לניהול נוח ואינטואיטיבי של שילוט דיגיטלי והתקנים ויזואליים-חווייתיים אחרים. YCD Atmosphere היא חברת אינטגרציה שמשתמשת בפתרונות של YCD Multimedia ובמוצרים נוספים כדי לספק ללקוחות מעטפת מדיה מלאה. לקוחות החברה מגיעים מכל תחום שבו יש צורך באודיו, שילוט דיגיטלי, תפריטים אינטראקטיביים ו-וידאו כדי ליצור את האווירה המבוקשת ואת החוויה האופטימלית ללקוחות שלהם – פאב שכונתי, רשת בתי מלון, רשתות שיווק, מסעדות ועוד.

דן מעין, סמנכ"ל תפעול, YCD

דן מעיין, סמנכ"ל התפעול ב-YCD Multimedia, מספר שהבחירה ב-webOS הייתה מתבקשת, שכן LG הייתה החברה הראשונה שהציגה API מוכן לפעולה. בנוסף להבשלת המוצר בשלב מוקדם, סיפקה החברה מדרום קוריאה כבר לפני 4-5 שנים מערך תמיכה נרחב, נגיש מאוד ולכן גם רב תועלת – ובהתאם YCD Multimedia רכשה יכולות גבוהות בפיתוח תוכנות ואפליקציות על בסיס ה-webOS.

למעשה עוד לפני השקת מערכת ההפעלה המתקדמת, שיתפה YCD Multimedia פעולה עם LG – למשל בפרויקט בקנה מידה נרחב בשדה התעופה באורלנדו, פרויקט שכלל אלפי מסכי תצוגה. ה-webOS מאפשרת לחברה למצוא פתרונות יעילים בכל מקום, כשהיתרון המשמעותי ביותר הוא היעדר הצורך בציוד נוסף כגון מחשב, ארון תקשורת, כבלים, Windows וכו'. 

(תמונה, YCD) 

מסכים חכמים - גם במקומות מאתגרים

דוגמה טובה למצב שבו היכולת הזו קריטית היא עסקים שפועלים במבנים בעלי תשתיות מיושנות. תשתיות אלה עלולות להוות מגבלה מבחינת פריסת הציוד ושימוש בפתרונות מולטימדיה מתקדמים, מגבלה שמתפוגגת כשנעזרים ב-webOS של LG, משום שכל מה שבעל העסק צריך לעשות הוא לתלות מסך, לחבר אותו לחשמל ולדאוג ל-WiFi.

דוגמה נוספת היא בעל מסעדה שמבקש להתקין מסך במטבח, כך שהצוות יראה באופן נוח את כל ההזמנות. בזכות ה-API של ה-webOS יכולה YCD פשוט להתקין מסך בעמדה הרלוונטית, בלי לחפש מקום במטבח עמוס לארון תקשורת, בלי להעביר כבלים שיקשו על התנהלות העובדים, בלי להידרש למחשב שיסבול מבלאי מהיר בגלל אופי החלל וכו'. עבור לקוח הקצה הרווח הוא גם מינימום חומרה, גם הורדת נקודות כשל אפשריות וגם מסך תצוגה שזקוק רק לחשמל ול-Wi-FI (ולפתרון של YCD, כמובן).

 

הוורטיקלים העיקריים שבהם מערכת ההפעלה של LG מספקת מקסימום תועלת

הדוגמה של מסעדה לא ניתנה ע"י מעיין במקרה. ה-QSR – כלומר, Quick Service Restaurants – הוא אחד הוורטיקלים העיקריים של YCD וגם אחד הענפים שבהם התועלות המשמעותיות של מערכת ההפעלה של LG באות לידי ביטוי מקסימלי. 

עוד ורטיקל שבו מתמקדת YCD הוא קמעונאות מזון: מכולות, חנויות נוחות כמו מנטה או Yellow, סופרמרקטים ועוד. בפלח שוק זה באה לידי ביטוי היכולת הגבוהה של החברה – שכבר רשמה הצלחות רבות מאוד בישראל ופרויקטים גלובליים, הן עבור מתקני תצוגה צנועים והן בקירות מסכים גדולים — לייצר אינטגרציה רלוונטית, למשל בין תפריטים לבין מערכת ניהול מלאי או מודול תמחור.

בהקשר של ורטיקלים אלה, ואחרים, מציין מעיין את הטרנד העכשווי: מעבר לחומרות גדולות יותר ושאיפה להתממשקות קלה ויכולות ניגון על בסיס הצ'יפים שבמסך – טרנד שהופך את ההסתייעות ב-webOS וב-API שלה לכדאיים במיוחד.

שליטה מלאה ונוחה בתוכן שעל המסך - תוך פחות מדקה

המשפט שבכותרת – שליטה מלאה ונוחה בתוכן שעל המסך תוך פחות מדקה – הוא ההבטחה המרכזית של Plaier.io, שחקנית מבטיחה בשוק פתרונות ניהול השילוט הדיגיטלי. גם במקרה של פלייר, מי שמסייעת לה לקיים את ההבטחה היא מערכת ההפעלה של LG.

יגאל לביא, (תמונה - Plaier.io)

הפתרונות החכמים של Plaier.io בהתבסס על webOS

Plaier.io היא תוכנה חדשה, מכוונת במיוחד לשוק הארגוני, שנחשפת כאן לראשונה: "בנינו את הכל מאפס לפי הצרכים שלמדנו מהשטח" מספר יגאל לביא, מנכ"ל ומייסד, "Plaier.io עובדת על כל מערכת הפעלה (Windows, Linux, Android) כדי לתת מקסימום גמישות בתכנון הפרויקט, אבל אין ספק שגולת הכותרת היא מסכים חכמים כדוגמת WebOS שמאפשרים ליהנות ממערכת ארגונית ברמה גבוהה, בלי העלויות של חיבור מחשב נוסף למסך". 

במוטורולה לדוגמא, מנהלים מספר אתרים עם מסכי WebOS, אחרי שחוו בעיות עם מחשבי שילוט דיגיטלי חיצוניים שנזקקו להמון תחזוקה. לביא: "ברגע שאמרנו ללקוח שהוא יכול לזרוק את המחשבים לפח והכל יעבוד טוב יותר, הם רצו את הפתרון. פעמים רבות אנחנו שומעים שהעבודה על מסכים ללא מחשב כדוגמת WebOS , זה הקילר פיצ'ר שלקוחות מחפשים."

איך מתבטא החיבור שלכם לשוק הארגוני?

"את הלקוחות הארגוניים מעניין החיבור של Plaier.io למערכות אחרות, ניהול הרשאות והפתיחות לכל סוגי החומרה. בשביל החיבור למערכות אחרות יש ב plaier.io חנות אינטגרציות שגדלה כל הזמן. כך למשל ניתן להשתמש בכל מסך להצגת דשבורדים למנהלים, מדדים חיוניים, קצב התקדמות פרויקטים ועוד". 

איזו אינטגרציה שימושית במיוחד?

"אני הכי גאה בחיבור שלנו ל Canva, לקוחות שמעצבים בפלטפורמה יכולים לשלוח את העיצובים למסך בקליק."

מה מיוחד ב WebOS?

אם אני מחפש יציבות ואמינות לאורך זמן, WebOS זו הבחירה שלי. עבדנו המון עם LG לאורך הפיתוח והתרשמנו ממערכת הפעלה יציבה ואמינה. כשהגענו להציג להם את המערכת המוכנה, הם התפעלו איך הפכנו מסך בחדר ישיבות למסך מנוהל, תוך פחות מדקה, באמצעות סריקת ברקוד בלבד". 

 
ניר דורון, נוביסיין (תמונה - יח"צ)

האפליקציה הייעודית של נוביסיין ל-webOS

גם ניר דורון, מנהל תפעול טכני בנוביסיין, בית תוכנה לשילוט דיגיטלי, מציין את האיכויות המשמעותיות של webOS. נוביסיין הוקמה בעקבות מהפכת האנדרואיד, שאפשרה לספק פתרונות מרשימים ומתקדמים גם לחברות קטנות ובינוניות ולא רק לאלה הגדולות והעשירות. עם השנים הפכה נוביסיין לאחת החברות הגדולות בתחום התוכנה לשילוט דיגיטלי, ויש לה שלל לקוחות בכל ענפי הפעילות בכל רחבי העולם.

כיום, כששלטים דיגיטליים נמצאים בכל מקום – בתי חולים, חברות, בתי ספר ומכללות, מסחר, תחנות רכבת ואוטובוסים ועוד ועוד – והמסכים הופכים לחכמים, נדרשת עוד עליית מדרגה שאותה מספקת מערכת ההפעלה היעילה של LG.

חברת נוביסיין פיתחה אפליקציה ייעודית עבור ה-webOS. באמצעות האפליקציה, שכוללת גם סטודיו עשיר באפשרויות, יכול כל מי שמתקין שלט דיגיטלי לעצב את המסך בדיוק לפי הצרכים שלו. גם ניהול התוכן מתבצע בקלות ובמינימום זמן, כך שגם מבחינת משאב יקר ערך זה יש תועלת עצומה ל-webOS. רכיב נוסף באפליקציה הוא מגוון רחב של תבניות לכל הוורטיקלים הקיימים, כדי ליצור הלימה מדויקת בין אופי המוסד או העסק, המסרים שהוא רוצה להעביר והתצוגה על המסך. בהקשר זה מדגיש דורון את האיכות הגבוהה של התצוגה במסכי LG, כך שמדובר בסינרגיה אפקטיבית מאוד.

 
שלומי ברוך, סמנכ"ל מותג LG בקבוצת ח.י. ומנהל חטיבת ה Information displays, השותף שלכם בח.י אלקטרוניקה, המפיצה של מסכי LG בישראל

דורון מספר גם על האתגר הייחודי של עבודה עם מערכת ההפעלה, שמשתכללת כל הזמן כך שעבור כל גרסה חדשה יש צורך בהתאמות של האפליקציה. דגש נוסף בפיתוח האפליקציה של נוביסיין הוא הבטחת מקסימום ידידותיות למשתמש, כדי שהתפעול שלה יהיה לגמרי DIY. כל לקוח מקבל חשבון ויכול להתחבר למערכת של נוביסיין, שנמצאת בענן, מכל מקום שרק ירצה – להעלות תמונות, סרטונים ותכנים נוספים, לשדר אותם ולמסכים הרלוונטיים בכל מקום בארץ ובעולם (ובעתיד, מי יודע, אולי גם למסכים בכוכבים אחרים…)

120 מיליון מכשירים ב-150 מדינות – במגמת התרחבות מתמדת

נכון לרגע כתיבת הכתבה, מערכת ההפעלה החכמה של LG מותקנת בכ-120 מיליון מכשירים חכמים בכ-150 מדינות ברחבי העולם. Plaier.io, נוביסיין ו-YCD הן שלוש מתוך כ-300 שותפות של התאגיד הדרום קוריאני שכבר מפיקות תועלת מה-webOS, ובהתחשב בעובדה שאנחנו בפתחה של מהפכת הבית החכם, סביר להניח שתוך זמן קצר כל הנתונים הנ"ל יזנקו מעלה.

כבר היום ניתן ליישם את המערכת במגוון רחב מאוד של מכשירים: טלוויזיות חכמות, מקררים חכמים, סמארטפונים, שעונים חכמים, רובוטים וכאמור שילוט דיגיטלי מכל סוג ובכל גודל. גם בתעשיית הרכב כבר נעשה שימוש במערכת ההפעלה, אשר מתעדכנת באופן קבוע אחת ל-6 עד 9 חודשים. האופציות החדשות שמתווספות ל-webOS מאפשרות לאנשי ונשות המקצוע בשותפות של LG, וביניהן כמובן Plaier.io, נוביסיין ו-YCD Multimedia, לספק ללקוחות שלהן עוד ועוד פונקציות ויכולות, ולמצוא פתרונות לעוד ועוד צרכים של עוד ועוד עסקים – כשבסופה של השרשרת ניצב הלקוח של הלקוחות, למשל אורח במסעדה, שזוכה לחוויה מהנה במיוחד בזכות המסכים והשליטה המיטבית בהם.

 
השותף שלכם ב LG - רועי דרוין, מהנדס מכירות ומנהל הפיתוח העסקי בחטיבת המסכים המקצועית

באופן טבעי מושם דגש רב בפיתוח מערכת ההפעלה על אבטחת מידע מקסימלית. בנוסף, ככל שמתרחב השימוש ב-webOS, כך חנות האפליקציות שלה מציגה מגוון גדול יותר של אפשרויות. נכון להיום יש בחנות כבר למעלה מ-1,600 יישומונים, ומפתחים בכל רחבי העולם מעלים עוד. גם הארכיטקטורה הגמישה והמדויקת של המערכת תורמת לקלות הפיתוח באמצעותה ולהרחבת האפשרויות עבור השותפות של LG ועבור הלקוחות שלהן (וכאמור גם הלקוחות של הלקוחות, כלומר כולנו).

המוטו של LG הוא Life's Good – ואין ספק שמערכת ההפעלה שפיתחה החברה מהווה עוד נדבך מרכזי בהפיכת המוטו למציאות. משמח לגלות שגם חברות ישראליות לוקחות חלק פעיל במהפכה.

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG