מחדרי ישיבות, בתים פרטיים, ברחבי העולם – ועד למאדים, Crestron הציגה בשבוע האחרון, באירוע ה-Keynote השנתי, את ה"דלק" שמניע את החברה והתעשייה כולה קדימה. האירוע כלל עדכונים מהשנה האחרונה, יוזמות חדשניות ופאנלים עם מובילי התעשייה.

תמונה - Crestron

השנה האחרונה שינתה את התעשייה כולה. כלל החברות בתעשייה ניסו להגיב במהרה ולהתאים עצמן, וכן את הפתרונות שבידיהן לצרכים המשתנים; לא עוד משרדים צפופים, ישיבות תכופות, כיתות צפופות וחדרים עמוסים. 

העולם אימץ עבודה מרחוק, שיחות וידאו, שליטה מרחוק ועבודה משותפת שאינה תלויה במיקום המשתתפים. בנוסף מצאנו את עצמנו מחפשים פתרונות נטולי מגע ככל הניתן ועשינו הרבה מקום לוורסטיליות שתפקידה לאפשר לנו לפעול באופן שוטף כאשר נפגוש אתגרים בלתי צפויים נוספים. Crestron הובילה בשנה האחרונה, יחד עם שותפיה בתעשייה, לא מעט קווי מוצרים שהיוו פתרונות מנצחים לדרישות "העולם החדש". אירוע ה-Keynote שפתח את שבוע ה-MASTERS השנתי, עסק במה שהיה ובמה שעתיד לבוא. יחד עם שותפים ומובילי התעשיה משתפת Crestron את הסיכום המתומצת מאירוע שמותיר נקודות לדמיון ומחשבה להמשך.

רקע, פתיחה, תחזיות קדימה ומגמות

Brad Hintze, סגן מנהל החברה לשיווק, פתח וסיפק מבט כולל על ה'דלק' של החברה והחזון: "במשך כמעט כ-20 שנה, Crestron Masters היה למקום מפגש של ממציאים ומפתחים מובילים ומוכשרים מרחבי העולם. מחדרי ישיבות, להפצת תוכן ואודיו מסביב לעולם ועד להנחתת רכב במאדים – היום כולו עוסק בחדשנות שאנחנו מאפשרים ויוצרים ביחד". 

במבט וחזון קדימה, הוסיף סגן מנהל מוצר וטכנולוגיה, Ranjan Singh: "ישנן מספר מדרגות עליהן לקוחות יחשבו בקרוב מאוד. אחת, זו ההשערה שמשתתפים בישיבה מרחוק ואלו היושבים באותו החדר 'שווים', ולאחר מכן האם החוויה צריכה להיות דומה. מה שאומר, כבסיס, שכולם צריכים את האפשרות לראות ולשמוע את כלל המשתתפים. בשלב זה נוצר יתרון למשתתפים מרחוק. איך נותנים מקום לכל אחד מהאנשים שכן יושבים בחדר? גם Crestron  וגם השותפים שלנו מקדישים לנושא הזה מחשבה רבה. לפני המגפה, רק כ-10-15% מחללי הפגישות כללו יכולות וידאו ולכן אני חושב שכיום לקוחות רבים ישאלו מה אפשר לעשות כדי להגיע ל-40, 60 או 100% הכי מהר שאפשר, ואיך תומכים בזה". 

כהמשך לדברי Singh, הוסיף Ilya Buksheyn, מנהל מוצרי ה-TEAMS של Microsoft (שותפה אסטרטגית של Crestron  לאורך השנים): "עם מוצרים ייעודיים יש יותר אפשרויות להשתמש באודיו ווידאו בצורה חכמה,  באמצעות פתרונות מבוססי AI ותוכנה, ניתן יהיה לייצר מקום שוויוני למספר משתתפים בחדר ותחושה של סביבה אחידה לכל המשתתפים. עם שימוש ב-AI, גם במצב של חדר עם מספר נוכחים, גם אלו שנמצאים בחלל אחר יוכלו לזהות ולדעת מי אומר מה תודות לטכנולוגיות וידאו מתקדמות. אנחנו מאוד ממוקדים בחשיבה על אותה חוויה מדוברת מקצה לקצה".

 

Crestron, NASA ומאדים

כפי שפורסם לפני מספר חודשים, ל-Crestron היה תפקיד משמעותי באירוע ההיסטורי שבו הונחת ה-Mars Rover על מאדים על ידי נאס"א. בחדרי השליטה, מרכז המבצעים וכן גם ב-Headquarters של נאס"א, הוצבו מספר פתרונות של היצרנית כשהמובילה ביניהם היא משפחת מוצרי DM-NVX שתפקידה היה לקבל ולהפיץ וידאו איכותי במהירות. הבעלים של חברת האינטגרציה שהובילה את ההתקנות (Amplified Design), Tony Caraffa, הצטרף ל-Hintze לשאלות ותשובות בנושא ועל התהליך,  שבצורה מסוימת יכול להוות 'דוגמא' לעתיד לבוא במשרדים וארגונים ברחבי העולם: "למעשה, התמונות הראשונות וההיסטוריות שהגיעו והוצגו בלייב מהרכב במאדים עברו דרך Crestron", הוא הסביר. 

בנוסף לתצוגת תמונות בחדרי השליטה, הוסיף Tony כי עקב תקנות הקורונה ומגבלות הנוכחים בכל חלל, הותקנו גם כ-45 מוצרים מסדרת  Crestron Flex במשרדי נאס"א לטובת הפצת וידאו ממורכזת, בכדי לשתף וידאו בכל חדר. בזכות הפתרון המדובר יכלו צוותי נאס"א לשתף, לצפות ולעבוד יחד מכל חדר במתחם, לא משנה היכן ישבו.

האירוע המדובר והמעורבות של Crestron בתהליך כה מסובך, מעיד על יכולות החברה ואולי גם על רמות היעילות אליהן נשאף בהמשך, בעידן חדש שידרוש עבודה משותפת, היברידית ויעילה.

יכולות הענן של החברה, חשיבותו והשפעותיו

נקודה נוספת וחשובה שמעידה לא מעט על השינויים מן השנה האחרונה, וכן על חשיבות השפעותיה לעתיד, היא פיתוח יכולות הענן של החברה, ה XiO Cloud. על השנה האחרונה ומה שעתיד להתרחש בתחום התייחס ופירט Singh: "במהלך השנה האחרונה הרחבנו באופן משמעותי את יכולות פלטפורמת הענן שלנו עם תמיכה רחבה במוצרי Crestron, כמו NVX ומערכות שליטה נוספות. כל מוצר חדש המחובר לרשת מתחבר גם ל-XiO כבר בהתקנה. כל מרכיב בטכנולוגיית Crestron הוא גם חיישן המספק מידע לפלטפורמת הענן". 

הפלטפורמה מבית החברה מהווה ממשק נוח ופשוט לתפעול, מבוסס ענן ומאפשר לנטר, לנהל, להגדיר ואף לפתור תקלות של מערכות כאלה ואחרות ומכל מקום. היכולת הזו משדרגת למעשה את תרומת הפתרונות לארגון, וכן גם בראי עידן המגפה – פשוט פותרת את הצורך של צוותי IT בשטח, חוסכת זמן וחוסכת עודף אנשים באותו מרחב.

"היום, אנחנו מבינים ש-Crestron היא לא הטכנולוגיה היחידה במרחב. השקנו ניטור שמותאם גם למוצרים שאינם פרי פיתוח החברה, המאפשר ניהול כל הטכנולוגיה בחדר ממכשיר אחד". 

אחד משיתופי הפעולה המסקרנים ביותר הוא דווקא עם חברת סמסונג: "נכון להיום, המסכים של סמסונג שהושקו בשנתיים האחרונות ניתנים לניטור וניהול בפלטפורמת ה-XiO". 

 

"העתיד של העבודה"

נסיים עם שיחתם של Hintze ו-Jeff Smith, מנהל ומוביל Zoom Room, שציין את עמדתו לעתיד בהתבסס על השנה האחרונה: "השנה הייתה ניסוי גדול בה הוכחנו שאנחנו יכולים להיות יעילים ופרודוקטיביים מרחוק, עכשיו האתגר יהיה להוכיח שאנחנו יכולים להגיע לאותן תוצאות בסביבה היברידית ומשולבת". ועדיין, ככל הנראה אין דבר המתעלה על מפגש פנים אל פנים: "נחזור למשרדים בכדי להיות עם חברינו לעבודה, להתחבר לצוותים ולעבוד יחד. מציאות זו תדרוש חללי עבודה שונים". 

בנוסף, הסביר Smith כי למוצר Zoom Room ולחברה כולה תלות חשובה ביחסים עם Crestron, כדי ליצור פתרונות שיתאימו למגוון רחב של חללים, חדרים וצרכים שונים.

לסיכום, אין ספק כי השנה האחרונה היוותה עוגן בכל הקשור לפתרונות לעבודה איכותית מכל מקום וסוג עבור Crestron. האירוע המחיש כי היצרנית ושותפותיה יודעות לאן נושבת הרוח, ולשם הן מכוונות את המשך פיתוח הפתרונות. אין ספק כי השנה הקרובה תהיה מסקרנת הן בהיבטי העבודה וסביבתה והן בהיבטי הפתרונות שיגיעו מכיוון מובילות התעשייה.


Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG