שיתוף פעולה ייחודי בין סימנס לביירן מינכן כדי להציג את ביצועי האוהדים (תמונה: לכידת מסך)

 

אלו שגדלו בסמיכות למגרש כדורגל כנראה זוכרים את הרגעים ששאגת הקהל בישרה שנפל שער, וככל הנראה לטובת הקבוצה הביתית. בסימנס (Siemens) החליטו לקחת העונה את הנושא הרבה מאוד צעדים קדימה בעזרת כלי מיוחד שמנתח את הביצועים הקוליים של הקהל במשחק הכדורגל בהיבטים שונים ומעניינים – אנליטיקה של ביג דטה לטובת חוויה ויזואלית מבוססת אודיו שמגישה עוד נקודת מבט שיש לציין שעל פניו נראית מלהיבה.

סימנס משתמשת בטכנולוגיית מיפוי אודיו ויזואלית חדשה, כדי לספק את התמונה המיוחדת שמתקבלת במשחקים של קבוצת הפאר הגרמנית באיירן מינכן כשהיא משחקת באצטדיונה הביתי המפורסם אליאנץ ארנה.

החברה כבר מציגה את המידע עבור שני משחקים, בעזרת שיתוף פעולה עם צוות של העיתון הכלכלי אקונומיסט (Economist). במהלך המשחקים היא אספה, וכאמור גם תאסוף בעתיד, בטכנולוגיית מצלמה אקוסטית כדי לקלוט את כל הקולות של הקהל במהלך המשחק, מרגע עליית השחקנים ועד לשריקת הסיום של השופט. לאחר מכן היא מיפתה את המידע באמצעות חישובים מתמטיים לתצוגה תלת ממדית של האצטדיון כדי לאפשר לחיות מחדש את הביצועים של האוהדים במשחק.

מי שיבקר באתר המיוחד שנפתח (לחצו כאן) יוכל לבחון את הביצועים הקוליים לאור כל המשחק, ברגעים הבולטים ואפילו התגובות שלהם אל השחקנים של הקבוצה הביתית. התוצאה מרשימה מבחינה ויזואלית, ומספקת עוד מבט מיוחד וחדש אל עולם הכדורגל.

"עד היום אף אחד לא נתן דעתו לאוהדים ולביצועים שלהם. כיצד הביצועים שלהם בהשוואה לאלו של הקבוצה? מה אותם רגעים שמפיקים מהם את התגובות הכי חזקות? וכיצד אנחנו יכולים להביא את העוצמה ואת הפוטנציאל של המידע הסיפורי לקהל רחב יותר?", כתבה סימנס בהודעה.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG