במסגרת פרויקט החוצות ״דרך מרפסת״, יצא מוזיאון תל אביב לאמנות, בשיתוף חברת ״דורון הקרנות״ ומקרני העל של Epson, לסיור לילי בעיר במסגרתו הוקרנו יצירות וידאו להנאת התושבים ה׳נצורים׳ בבתיהם

קרדיט צלם (תמונות הסטילס): גיא יחיאלי (באדיבות מוזיאון תל אביב)

העובדה שמוזיאון תל אביב לאמנות סגור בתקופת הקורונה, הביאה את אנשי המוזיאון להחלטה שאם המבקרים לא יכולים להגיע למוזיאון, המוזיאון יגיע אליהם. במסגרת הפרוייקט, תחת הכותרת ״דרך מרפסת״, מוקרנות מבחר עבודות וידאו מאוסף המוזיאון על קירות מבנים, מול חלונות ומרפסות בתים של תושבים בסגר. בערב הראשון של המבצע שכבר יצא לדרך, מבחר עבודות וידאו הוקרנו על מבנים ברח' טשרניחובסקי, על קירות הדיזנגוף סנטר ועל הבתים ההיסטוריים שברחוב נחלת בנימין. לדברי הנהלת המוזיאון ״הקרנת העבודות במרחב העירוני, מאירה את כושרו הנוודי של המדיום ואת יכולתו לממש את הופעתו על מצע שונה מקירות הגלריה״.

הפקת המבצע הוטלה על חברת דורון הקרנות מחשב ווידאו, מהגופים המובילים בישראל בתחום פתרונות מתקדמים להצגת מולטימדיה, וידאו ארט ווידאו מפינג וההקרנות בוצעו באמצעות מקרני הלייזר רבי עוצמה של Epson – ה-EB-L25000U . המקרנים הוצבו על גג רכב נוסע והאירוע צולם ע"י רחפן ווידאו והועבר בשידור לווייני לעמוד הפייסבוק של מוזיאון תל אביב ושודר בו זמנית גם בעמוד הפייסבוק של דורון הקרנות מחשב ווידאו.

 

קרדיט צלם (תמונות הסטילס): גיא יחיאלי (באדיבות מוזיאון תל אביב)

בין האמנים שעבודותיהם הוקרנו: בן הגרי, ראפת חטב, הילה לולו לין פרח כפר בירעים, אלונה רודה וגלעד רטמן. יוזמה: לילך שטיאט. אוצרות: דורון רבינא ודלית מתתיהו. לדברי האוצרים, ״הקריאה של העבודות מחדש בהקרנתן על קירות העיר העירומה, בעת הזו, עשויה להטעין אותן מחדש או לחזק את הגרעין הטראומטי הטמון בכל אחת ואחת מהן״.

״אין כלל ספק שאירוע בו יש רכיבים חוויתיים, משאיר חותם חזק יותר על המשתתפים״, אומר קובי כהן, מנהל תחום המקרנים ב-Epson ישראל. ״חווית הצופים שפועלת על הרגש יוצרת חיבור רב עוצמה עם הקהל״. לדבריו, אימוץ ״יישומי החוויה״ בימים רגילים, הוא קריטי במיוחד לעסקי האירוח, תיירות והפקות אירועים. כהן מציין כי המחשב שנבחר למשימה המטלטלת הוא מקרן רב עוצמה שכוללת טכנולוגיית לייזר ששינתה את חוקי המשחק. לדבריו מדובר באחד ממוצרי הדגל של החברה שמשתתף כיום באופן פעיל באינספור כנסים, אירועי חוצות ומופעי ענק ברחבי העולם. ״זהו מקרן קל ביותר בשימוש, לא גדול במידות אך בעל עוצמה מרשימה במיוחד שמפגין מקור אור של 25,000 לומן ובעיקר ׳קשוח׳ ועמיד ביותר לכל פגעי הסביבה.

על פי התוכנית, ההקרנות ייערכו בערבים, במוקדים שונים ברחבי העיר תל אביב והודעות על מועד ההקרנות ומיקומם יישלחו לתושבים.

צלמים: יוני שפר ויאיר פרידמן, חברת גו לייב שידורים

קרדיט צלם (תמונות הסטילס): גיא יחיאלי (באדיבות מוזיאון תל אביב)

 
קרדיט צלם (תמונות הסטילס): גיא יחיאלי (באדיבות מוזיאון תל אביב)
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG