המעבר לעבודה מהבית גרם לרובנו ליותר שעות ישיבה. פתרונות עמידה הפכו ליותר נפוצים ורבים כבר גילו את היתרונות הטמונים בשילוב עבודה בעבודה.

מאמר אורח -- גיל בן טובים, יועץ ארגונומי, mph בבריאות הציבור, מנכ"ל חברת ארגו פור יו

המושג "מחלת ישיבה", מתייחס לנזקים הבריאותיים אשר ישיבה ממושכת עלולה לגרום. תנוחת הישיבה הינה תנוחה שאינה טבעית לעמוד השדרה. היא עלולה לגרום להצטברות עומסים באזור הגב התחתון, לדחיסת הדיסקים, ללחץ על עצבים וכל שאר הצרות שרבים מאיתנו חווים (80% מהאנשים בעולם המודרני סובלים מכאבי גב).

אז מה עושים ?

 

קודם כל מבינים ומפנימים שאין פתרונות קסם או כיסא פלאים שיפתור לנו את כאבי הגב. הפתרון הינו פתרון הוליסטי המשלב שמירה על בריאות גופנית וסידור נכון וארגונומי של סביבת העבודה שלכם. מהבחינה הגופנית חשוב להגביר את הפעילות האירובית (הליכה, שחיה, ריצה, אופניים וכו'…) לשמור על גמישות הגב וגמישות עמוד השדרה ולחזק את שרירי היציבה או בשם אחר שרירי הליבה. 

כיצד עושים זאת ?

כיום יש עמדות ישיבה עמידה רבות, לדוגמא- שולחנות ישיבה עמידה יידנים, פנאומטיים וחשמליים. מתקני ישיבה עמידה למסך אחד או שניים הממוקמים על שולחן קיים. 

אז האם מומלץ לעמוד כל היום? לא, בדיוק כמו ישיבה ממושכת, גם עמידה ממושכת טומנת בחובה סיכונים ארגונומיים להתפתחות כאבים ולכן הדבר הטוב ביותר הינו לשלב בין שתי תנוחות העבודה.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG