מלחמת מסכים-מקרנים השניה רק הולכת ומתעצמת. אמנם חובבי כל ז'אנר שומרים על הסטטוס-קוו אולם עם ההתפתחות הטכנולוגית של פתרונות ההקרנה, המחירים האטרקטיביים של תמונת הענק החדה ואורח החיים שכפתה הקורונה, "ערקו" חלק מחובבי המסכים לצד השני, סופר: "נוצרה מציאות שבה הדרישה לפתרונות בידור ביתי ברמה גבוהה זינקה משמעותית. חוסר היכולת לצאת לבלות הביא רבים לארגן לעצמם תמונה גדולה וחדה לצד סאונד איכותי". אומר קובי סופר, סמנכ"ל המכירות בחברת ט.ר המשווקת את פתרונות ההקרנה של אפסון בראיון מיוחד לאתר אי וי מאסטר.

תמונה - AVM

מאה אינטש בחצר

"אנחנו מרגישים גידול משמעותי בביקוש למקרנים ביתיים ברמה גבוהה, גם באזורים מפתיעים בהם נפגשת המשפחה לצפייה משותפת כמו מרפסות וחצרות. הקורונה היתה טריגר למאה אינצ' בחצר והשוק רוכש פתרון שלם שכולל גם קופסאות מיוחדות בהן יושב המקרן אותן אנחנו מייצרים או לחילופין מתקינים מקרן בצורה כזאת שהוא מכוסה ומוגן גם בחוץ. 

"למרות החשיבות הרבה של האודיו, קיימים היום פתרונות אודיו המוצמדים למקרן ברמות מחיר אטרקטיביות ביותר עם קישוריות אלחוטית ובהתאמה לכל אחת ואחד. יש כאלה שרוצים לראות משחקי כדורגל במסך ענק, אחרים צופים ושומעים הופעות ויש את מכורי הקולנוע שחייבים לראות את הסרט עם כל החוויה וכלום לא יעצור אותם, גם לא הקצאת חלל ובנייה של חדר קולנוע ייעודי באיכות שלעיתים עולה על חוויית הקולנוע האמיתי. מחיר האיכות פר גודל בתחום ההקרנה עדיף משמעותית מזה של הטלוויזיות ובנוסף עולם ההקרנה כולל גם הוא את האלחוטיות, הזרמת התוכן גם מהטלפון, שיקוף מסך וכל מה שאפשר לעשות תוך שימוש בטלוויזיה". 

מה כדאי לדעת לפני שבוחרים מקרן ?

"כאשר מחליטים לקנות מקרן, מומלץ לענות על מספר שאלות מקדימות שיעשו הרבה סדר וישפרו את איכות הרכישה והחוויה לאורך שנים ארוכות. זה יכול להישמע מיותר אולם פעמים רבות הלקוחות לא עושים את זה ולא מממשים את הפוטנציאל וחבל. 

"שאלה הכי בסיסית היא היכן ימוקם המקרן? האם מדובר בסלון, מרתף, מרפסת, חצר וכו'. המידע הזה ישפיע על פרמטרים שונים כמו עוצמת ההארה, גודל ועוד. שאלה נוספת היא – עבור הצגת אילו תכנים ישמש המקרן בעיקר? כפי שסקרנו קודם את האפשרויות השונות של ספורט, סרטים, הופעות וכו'. עוד שאלה חשובה היא מהי חשיבות האודיו עבור המשתמש ומהם אילוצי החלל המיועד בממד זה? ישנה משמעות רבה לאופי החלל מול התכנים העיקריים אותם יצרוך בממד האודיו. 

"לתחום האודיו גם חשיבות עיצובית עבור חלק מהלקוחות וכפי שניתן להבין לכל לקוח שיקולים בעלי חשיבות שונה אשר משפיעים על ההמלצה שלנו בין אם רמקול עומד, שקוע, רמקול "מדף" או אפילו רמקולים סמויים לחלוטין. הלקוחות שנושא האודיו באמת חשוב להם, והם רק הולכים ומתרבים, מתניעים את הרכב ומגיעים לראות ולשמוע את האפשרויות השונות. לא צריך להיות פריק שעומד להוציא עשרות רבות של אלפי שקלים, קיימים היום פתרונות מקצועיים ביותר במחירים סבירים שעד לפני מספר שנים היו דמיוניים".

חלום שחור (תמונה - AVM)

איזה סגנון את.ה מקרין?

סופר: "כמו בתחומים רבים גם כאן יש חלוקה ל Entry level, Mid range, High end ואפסון (EPSON) תומכת בכולן. 

"מקרני ה Entry level יהיו לרוב ברזולוציה בסיסית שזה 1080P ובטכנולוגיית מנורות. אלו מקרנים שנעים סביב ה 4,000 ש"ח פלוס מינוס, בעלי עוצמת הארה גבוהה והם מתאימים למרפסות, לפרגולות ולמקומות בהם יש הרבה אור. לקוח של המקרן הזה לא יחפש את הדיוק והרזולוציה ברמה הגבוהה ביותר. הוא רוצה מקרן קטן, שקט, אמין שנותן תמונה טובה ובמחיר מטבי. המנורה מחזיקה בין 6,000 ל 10,000 שעות שזה לא מעט, ובשונה מבעבר- עלות החלפת מנורה כמעט זניחה היום. 

"בנוסף, אין צורך לנקות פילטרים ואין שום צורך בפעילות תחזוקה שוטפת. מקרנים אלה קורצים ללקוחות הטלוויזיות הגדולות באותם טווחי מחיר שנחשפים לאיכות של מקרני אפסון ומבינים שזו עסקת ה value for money שהם מחפשים. 

"חלק מהקהילה הזו רוצה יותר בלי לשבור תכנית חיסכון. לעיתים הם גם חוששים ממקרן מנורה ומעדיפים את הלייזר שעובד 20,000 שעות, שזה באזור שמונה שנים.

לקוחות אלה מתערבבים מעט בצבעים של הרמה הבאה שהיא מקרני 'רמת אמצע'".

האמצע הוא העליון החדש

"אלו מקרנים שתומכים ב 4K, הם מעט גדולים יותר, אבל ממש מעט, מוציאים תמונה נהדרת ומגיעים ללקוח עם תג מחיר שפוי שמתחיל בכ 7,000 ש"ח. חלק מהלקוחות של פתרונות ההקרנה הללו הם אותם בונים או משפצים ואותו מעצב, אדריכל או איש האודיו וידאו/אזעקות/מצלמות ממליץ. ההחלטה של לקוחות אלה יכולה להיות תוך חמש דקות ולעיתים ללא מעורבות כלל תוך אמון באיש המקצוע שעובד איתם. הייתי מעריך שסוג זה של לקוחות אצלנו הוא כ 50%. ואגב, אם לא מדובר בבית הראשון שאותו לקוח בונה עם איש המקצוע, הוא לרוב יראה את המקרן עובד אצלו בבית החדש לאחר המעבר. 

יש לציין שחברת ט.ר הכשירה משווקים מורשים שמציגים ומדגימים את המקרנים במטרה לסנכרן באופן מקסימאלי בין הלקוח לפתרון. אנשי מקצוע אלה הם הטובים שבטובים, אנחנו מעבירים להם הדרכות, ימי עיון וכו' והם משקיעים בזה מתוך הבנה עמוקה שהידע והבקיאות הם העסק שלהם". 

לא לכולם

"מעל אלה יש את עולם מקרני ה'וידאו-פילם' לאנשי ה'וידאו פילם'. אלה מקרנים עם תמונה שלרוב נמצא בחדר קולנוע, או חדרי הקרנה. המקרנים האלה נרכשים על ידי לקוחות שמחפשים את איכות התמונה הטובה ביותר, הם מגיעים עם תכנים וחומרים משלהם, עושים השוואות ורוצים לבדוק ולהשוות. מדובר בקהל טכנולוגי שרוצה את הפורמטים הכי חדשים. הוא לומד וקורא כולל ביקורות מקצועיות לפרטי פרטים. לרוב הם אינם זקוקים למידע אלא להתנסות עם זוג העיניים שלהם".

תמונה - AVM

לא כולם מבינים את ההבדל בין 65 ל 100 אינטש

"התפתח עוד ליין שתופס תשומת לב משמעותית והוא מקרני טווח קצר. אלו מקרני לייזר שיכולים לתת תמונה של 100 אינטש בסלון שבו יתלה הלקוח טלוויזיה של מקסימום 65 אינטש. חשוב לזכור שטלוויזיה של 100 אינטש היא 'אירוע' בכל חלל. מעבר למחיר היקר שלה באותה רמת איכות, מדובר בעצם פיזי ענק שלא מעט פעמים מוגזם מבחינה עיצובית. 

"אותו אדם מניח מקרן של אפסון על המזנון אשר 'יורה' על הקיר או על גבי מסך ייעודי, תמונה של מאה אינטש ללא צורך בתשתיות, השחלת כבילה וכו'. חוויה ברמה הזו מתחילה ב 13,000 שבהשוואה למסכי 100 באותה איכות תמונה זה בין חצי לרבע מהמחיר. 

"המקרנים האלה עובדים 20,000 שעות, הדלקת אינסטנט בשניה, אנדרואיד טי וי מובנה וכל מה שאפשר לבקש מפתרון הקרנה ביתי. זה מקרן חכם שניתן להתקין עליו נטפליקס, יוטיוב וכו' וכמובן לנגן באמצעותו את כל תכני ספקיות הכבלים. לזה ניתן כאמור להוסיף סאונד שנמכר היום במחירים מאוד נוחים ובאיכויות גבוהות ומסך, לאלה שרוצים להשיג באמת את המקסימום". 

קובי סופר (תמונה - AVM)

אפיק ויז'ן - מותג חדש נולד

"הכניסה של טכנולוגיית הלייזר הביאה לעולם משפחה חדשה של מקרנים ניידים. המקרנים האלה יהיו קטנים משמעותית ויחד עם זאת איכותיים ביותר ויתנו מענה למשחקי המחשב של הילדים למשל. דמיין מקרן קטן ונייד שמונח על שולחן בחדר הילדים ומציג תמונה של 80-90 אינטש עם עוצמת הארה של עד 2,000 לומנס למשחקי הפלייסטיישן שלהם. מי שאוהב פלייסטיישן או משחקי תנועה אחרים, יתמכר לתמונה הזו ברגע. המשחק הסתיים? המקרן והרמקול נכנסים יחד לארון בלי לתפוס מקום על הקיר או בחדר. זווית נוספת היא שליטה של ההורים בזמן המשחק היומי, לאלה שמעוניינים בכך."

אי אפשר ליפול עם אפסון

"על השאלה מדוע בחרה ט.ר את אפסון אומר סופר: "אי אפשר ליפול עם אפסון. המוצרים שלהם ברמה מאוד גבוהה ובתור חברה שמשווקת פתרונות אודיו וידאו ועושה הכל על מנת לשמור על השם שלה, זהו פרמטר מאוד חשוב לנו כאן בט.ר. אנחנו מחויבים לתת ללקוחות שלנו אמינות מנצחת, עם שאיפה לאפס תקלות.

"היצרנית מובילה גם בממדים נוספים לדעתי, כמו גמישות בהתאמת גודל למרחק ופרמטרים נוספים אותם קהלי המקרן הראשון לא בהכרח מכירים כמו איכות הצבע השחור או עוצמת הארת הצבעים שאינה נופלת מהלבן במקרני אפסון בהשוואה לברנדים מתחרים. 

"לכל הטוב הזה חייבים להוסיף את נושא השירות. אפסון נותנת שירות ייחודי באיכותו במעבדה שלהם בישראל. הם מבינים את הלקוח ומנסים להקל עליו באמצעות שירות מהיר, חלפים מקוריים וזמינים ועוד. מדובר בשירות הכי טוב שאפשר לבקש".

 
Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG