חברת פוליקום, מהחברות המובילות בעולם בפתרונות וטכנולוגיות של תקשורת בין-אנושית (Collaboration) בתחום הטלפוניה והוידאו פרסמה בימים האחרונים מסמך תחזית טכנולוגית לשנת 2016, אשר מכיל את הידע הרב ואת ה"אני מאמין" של החברה בתחום הקולבוריישן.

חברת פוליקום לוגובמהלך השנה האחרונה תעשיית ה-Pro AV חוותה תמורה של ממש עם פתרונות טכנולוגיים המהווים תשובה לאתגרים שיצר השינוי בחללי העבודה בארגונים (חללים פתוחים וחדרי Huddle), הטכנולוגיות החדשות שהושקו ב-2015 עשו את הקולבוריישן קל ופרודקטיבי יותר: הפתרונות השונים מאפשרים לזהות את מספר האנשים בחדר, לחסום רעשים חיצוניים האופייניים לחללים פתוחים, והחשוב ביותר – השפיעו על הדרך בה ארגונים ברחבי העולם מסתכלים על הכלים הללו.

אם כן, מהם 7 הטרנדים הצפויים בשנת 2016 לתחום הקולבוריישן?

1- דור ה-Y מעצב את חללי העבודה של העתיד

דור ה-Y (דור המילניום) פעיל ומתמצא ביותר ברשתות החברתיות, ומשתמש בטכנולוגיה בצורה רבה יותר על מנת לשמור על קשר עם משפחה, חברים וקולגות, לצורך לימוד ולצורך תקשורת מסוגים שונים. מחקר של פוליקום לאחרונה הניב כי 78% מבני דור ה-Y ציינו כי כלים טכנולוגיים מסייעים להם להיות יצרניים יותר במקום עבודתם.  הדור הטכנולוגי מצפה לחוויה הביתית בסביבה הטכנולוגית, ולכן צופה פוליקום, כי לדור זה תהיה השפעה גוברת על עיצוב חלל העבודה החדש. החברה מאמינה שחברות אשר לא ייצרו חווית עבודה מאתגרת וממריצה עם סט של כלים לקולבוריישן, יהיו בסכנה לאיבוד הכשרונות המובילים. בנוסף לכך, מאמינים בפוליקום כי סביבת עבודה שכזו, תתרום לשילוב מוצלח יותר של דור ה-Y עם כוח העבודה הוותיק יותר.

פוליקום 2016

2- מקום העבודה של העתיד הוא לא מקום, הוא בכל מקום, ואיננו "המקום שאתה הולך אליו בשביל לעבוד"

בשנה זו תהיה חשיבות ליכולת לבצע משימות מכל מקום, בכל זמן ומכל התקן, עם אותה רמת פרודקטיביות אשר הייתה יכולה להיות מושגת מהמשרד.
מחקר שהוזמן על ידי פוליקום הראה כי 90% מהעסקים בארה"ב מציעים אפשרות לעבודה מרוחקת,  ומשום כך תהיה חשיבות מיוחדת לדרך שבה ההתקנים השונים מדברים אחד עם השני ויוצרים חווית קולבוריישן אינטגרטיבית: החשיבות של היכולת להתחבר בצורה עקבית וקלה, מכל התקן, מחשב אישי או מערכת עם אותה סביבה ואיכות קול, מידע וחווית וידאו, תעלה בצורה דרמטית. אנו נראה יותר ויותר עובדים שמשתמשים ב"שלטים אישיים", המאפשרים להם ולהתחבר, לשלוט ולתקשר עם פתרונות הקולבוריישן של הארגונים, מכל מקום, ובכל זמן.

3- WebRTC

טכנולוגיית WebRTC מאפשרת קשר וידאו בין דפדפנים ללא הצורך להתקין תוספים, למרות העניין הרב, צפוי לעבור זמן מה עד שטכנולוגיות אלו יאומצו בקהל הרחב, בשל בעיות של חוסר סטנדרטיזציה, תמיכה וחוסר תאימות לפתרונות ארגוניים. פוליקום צופה ש-WebRTC  ישחק תפקיד חשוב בהפצה של תקשורת וידאו למשתמשי קצה וכי עד שהוא יבשיל, ייעשה שימוש בטכנולוגיה נוספת שתאפשר קולבוריישן איתו. האנליסטית אירה וינשטיין, חוקרת ב -Wainhouse Research, חוזה שב-3 עד 5 השנים הבאות, יהיו יותר ויותר דפדפנים ידידותיים ל-WebRTC, כאשר בהמשך תאומץ הטכנולוגיה על ידי הארגונים.  טכנולוגיה זו תאפשר אינטראקציית וידאו קלה יותר בין משתמשים, אשר צפויה להתרחב למישור העסקי.

4- מגוון סביבות עבודה במשרד ומחוצה לו

בפוליקום צופים כי התעשייה תפתח פתרונות אשר יאפשרו שיתוף פעולה של צוותים במגוון סביבות עבודה, עם התרחבות של תופעת העבודה מחוץ למשרד, ובמשרד עצמו – החללים הפתוחים, ה-Huddle Rooms והחדרים הקטנים, אשר יצויידו בטכנולוגיות אודיו, שיחות וידאו ושיתוף תוכן, אשר היו עד כה בעיקר נחלתם של חדרי הישיבות המסורתיים. מחקר של Wainhouse מציג נתון לפיו רוב חדרי ה-Huddle ברחבי העולם, אשר מספרם נע בין 30 – 50 מיליון, לא תומכים בקולבוריישן. הטכנולוגיות חדשות יאפשרו לכל חלל לתמוך באינטרקציה ושת"פ בין צוותי עבודה, ישיבות וכו' כאשר חדר הישיבות כפי שאנו מכירים אותו כיום יהיה הרבה יותר מולטיפונקציונלי והרבה יותר קל לשימוש.

5- הענן מאפשר הרבה יותר ממה שחשבנו

הענן מאפשר לארגונים ועסקים קטנים להשתמש בטכנולוגיות הללו ולהתחרות בחברות הגדולות, על יכולות ה-IT והתקציבים הגדולים יותר. אולם בפוליקום צופים כי מעבר לכך, ב-2016 תהיה עלייה בשימוש בפתרונות שיעלו את הפרודקטיביות והאינטראקטיביות לכל העסקים, שירותים כמו: אנליזה, דיאגנוסטיקה, תרגום ועיבוד שפה על בסיס הענן, ישחקו תפקיד משמעותי, יקדמו את חווית המשתמש ויספקו ללקוחות כלים ומידע חשובים לצורך תפעול יעיל ורווחי יותר.

6- הפצת הידע הארגוני Collective memory

עובדת קיום אזורי הזמן השונים תהפוך ליתרון: בפוליקום מאמינים ששנת 2016 תהיה שנה של Video content capture עם יותר ויותר חברות אשר עוקבות אחרי אסטרטגיית "Follow the sun" כלומר עבודה מסביב לשעון, כאשר מסיימים את העבודה באזור זמן מסויים היא עוברת לאזור הזמן הבא.
משום כך ישנה חשיבות רבה לזכרון ולידע הקולקטיבי הארגוני, וכן לאפשרות לשתף, ליצור ולהעביר אינפורמציה חשובה ברחבי שלוחות הארגון בעולם. בחברה סוברים כי טרנד זה יביא לאימוץ ופיתוח של פתרונות אשר יאפשרו למשתמשים כלים לצילום וידאו, שיתוף תוכן ויתמכו באסטרטגיה זו. חברות שימנפו את האסטרטגיה הזו, כך על פי פוליקום, יוכלו לשמר טוב יותר את הנכסים האינטלקטואליים שלהם ולהגביר את היצרניות, יצירתיות ולימוד.

7- מה שאתה רואה זה מה שכולנו רואים

המגמה האחרונה מראה כי ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת חוויות משתמש עשירות הרבה יותר ולמעשה "מה שאני רואה" או מה שאני עובד יכולים להיות משותפים עם חברים לצוות On-Line ובדיוק מירבי, בין אם מדובר במצגת, וידאו ובמספר ערוצים מקבילים. מגמה זו מאפשרת שיתופיות חשובה ויקרה מפז עבור הארגונים בביצוע משימות "מרחוק" תוך ניצול הכישורים והידע של העובדים המפוזרים באתרי הארגון השונים.

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG