טוב, בואו נדבר שניה ברצינות, אלא אם אתם בעלי מניות במודרנה, זום, פייזר או וולט – סביר להניח שהשנה האחרונה באה לכם פחות טוב בעין. אל תדאגו, אתם לא לבד. שנת 2020 תיזכר לדראון עולם כאחת השנים המזעזעות שחוותה האנושות ונותר רק לקוות ש-2021 תהיה משב רוח חיובי ורענן שיביא את השינוי המיוחל. רגע לפני שהשנה הזו סוגרת את הבאסטה ומפנה את מקומה לדברים טובים יותר, אנחנו מביאים בפניכם את עיקרי דבריו של פול קלארק, סמנכ"ל בכיר בחברת פולי העולמית, כדי שיספר לכם על המגמות הטכנולוגיות שעומדות להכות גלים ב-2021 ויש למה לצפות.

Photo Credit: uctoday.com

מגמה ראשונה: פיצול הבינלאומיות

כשבוחנים את הנושא לעומק, לאורך ההיסטוריה, אחוז מהותי בסגירת עסקאות גדולות, כלל נסיעות עסקים לחו"ל. כשחברה רצתה להגיע לשווקים חדשים, לא היה מנוס מלארוז מזוודה ולצאת לדרך. כל זה השתנה עם התפרצות מגיפת הקורונה בעולם וסגירת השמיים במרבית המדינות, דבר שהשאיר את תעשיית התיירות במצב עגום. פתאום, המשקל על סגירת העסקה עבר מנסיעות לאנשים, כאשר צורות תקשורת אחודות תפסו את החלל שנוצר בשוק.

אלו שפחדו לטבול במים העמוקים שסיפקה הטכנולוגיה החדשה עד כה, מצאו את עצמם מתנסים בה ובסופו של דבר מצטיינים בהפיכת עבודה מרוחקת לכזו שמצליחה לענות על צורכיהם.  אין טעם להכחיש כי תוכנות לשיחות וידאו ואודיו חוו פריחה מטורפת שצפויה להימשך גם לתוך 2021, גם אם יתאפשר לכולנו לשוב ולטוס לפגישות עסקים מעבר לים, עולם הנסיעות העסקיות כבר לא ישוב להיות כפי שהיה.

 

העובדה כי נסיעות העסקים הצטמצמו באופן ניכר, סייעה להפחית באופן משמעותי את טביעת הרגל הפחמנית והמגמה תימשך גם ב-2021 כך שחלומם הרטוב של גרטה תורנברג, פעילי סביבה ומדענים שחששו מהמשך ההתחממות הגלובלית בעקבות זיהום אוויר, יכולים לנשום לרווחה, תרתי משמע. 

מגמה שניה: תחייתו של צרכן/יצרן התוכן

קו דק מבדיל בין צרכן רגיל לכזה שמייצר בעצמו תוכן נוסף מלבד זה שהוא צורך והקו הזה ימשיך להיטשטש לאורך 2021. השימוש בטכנולוגיה לצרכים אישיים ומקצועיים יביא לעליה בביקוש למוצרים שיספקו שימוש נוח, אסתטי ויעיל במכשירים החכמים שברשותינו. כוחו של הצרכן ימשיך לעלות בזכות אינדיבידואליות הטכנולוגיה שתמשיך להציג לנו חידושים.

תוכנות לתקשורת אחודה תהפוכנה לפשוטות יותר וסביר להניח כי נראה יותר מוצרים שיאפשרו עבודה מהבית, כאשר המכשירים עצמם יהיו כה מעוצבים עד שישתלבו בסביבה המשרדית באופן מושלם. 

 

תאגידים שישכילו לנצל את המצב החדש ביעילות ולאפשר ליותר ויותר מוצרים לתקשר זה עם זה, כאשר המשתמש הביתי, זהה בצרכיו לזה שעובד מהמשרד, יצאו כשידם על העליונה. 

מגמה שלישית: עבודה היברידית כאן כדי להישאר

 בין אם אתה עובד מהבית או מהמשרד, מחלל עבודה משותף או ממקום אחר, יצירתיות משגשגת כאשר אנו נפשגים זה עם זה, חיבור בין אנשים ולא בין דברים. כאשר התפרצות הקורונה הביאה לכך שמרבית המשרדים נאלצו להעביר את עובדיהם לעבודה מהבית, נוצר מצב שבו מחפשי העבודה וציידי הכשרונות בתחום ה-HR יכולים לפנות כעת לכל אחד בכל זמן מבלי להתחשב במגבלות המרחק הגיאוגרפי. כעת ניתן למצוא כח עבודה רלוונטי בקלות וביעילות. הנכס הגדול ביותר בשנת העסקים הקרובה עומד להיות האנשים. העבודה ההיברידית עומדת להישאר גם ב-2021 וארגונים גדולים שירצו עובדים טובים יאלצו לשנות את התרבות הארגונית בהתאם, על מנת להמשיך ולשים את העובד במרכז, גם כשהוא לא נמצא פיזית במשרד.

קרדיט – UCtoday.com

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG