תעשיית ייצור הרהיטים האמריקאית (כולל ריהוט חכם) מונה כ- 20,000 חברות עם מחזור שנתי מוערך של 60 מיליארד דולר. כיום, תחום עמדות המרצה מהווה רק חלק קטן משוק הריהוט המוסדי והמשרדי ומוערך כבר בעשרות מיליוני דולרים

עמדות מרצה חכמות

התפתחות השוק הפרטי הינו הסיבה העיקרית המיוחסת לצמיחת שוק עמדות המרצה, בעקבות העלייה באיכות החיים. כאשר מתמקדים בשמירה על התפתחות זו, ממשלות של מדינות שונות תומכות בצמיחת המגזר הפרטי על ידי עידוד תעשיות ועסקים קטנים ובינוניים.  בזמן שהמשובים וההעדפות של הצרכנים הינם המניע העיקרי לשוק עמדות המרצה, אספקת היצרנים למגוון רחב של מוצרי ריהוט מעצימה את הצמיחה של שוק זה אף יותר. 

הצורך בשילוב פלטפורמה מקצועית ופונקציונלית, הוא שדוחף את אימוץ עמדות המרצה החכמות. אלו גם ממלאות תפקיד מכריע בשיפור יעילותן של ההרצאות המועברות על ידן, וזו הסיבה העיקרית להגברת אימוץ עמדות המרצה ותכונותיהן.

בעידן שבו התיאבון הצרכני לרכישה מקוונת הולך וגובר, יצרני רהיטים חכמים מוכרים את המוצרים שלהם דרך אתר האינטרנט או דרך אתרים קמעונאיים פופולאריים כגון: eBay, אמזון ועוד. עם זאת, בשוק עמדות המרצה החכמות ישנם מכשולים כמו תעשייה מורכבת של ייצור, עלויות הובלה גבוהות והגבלת הייבוא. גורמים אלו, מאתגרים את גידול שוק עמדות המרצה בתקופת התחזית ומצריכות שילוב של מערכי שיווק מבוססי נציגים בשטח.

התקנה של חברת טכום הישראלית באוניברסיטת פרינסטון בניו גרז'י ארה"ב (צילום מאתר טכום)

החשיבות של עמדת המרצה החכמה הינה בשיפור התוקף, המקצועיות והיעילות של העברת ההרצאות וזהו המפתח או הגורם המניע העיקרי לשיפור הצמיחה של שוק זה.

בדרך כלל, מכנים את עמדת המרצה כ"פודיום", דבר שאינו נכון. פודיום הינו פלטפורמה, עליה הדובר עומד על מנת לפנות לקהל. תמיד קיימת עמדה היכולה להתאים לכל הצרכים השונים כמו עיצוב, תקציב ועוד. ישנם יחידים או לקוחות מסוימים המנסים להשיג עמדות מרצה בודדות עם מבנה ומראה מיוחד. עם זאת, התאמות אישיות אלו הינן חריגות והן אינן מייצגות את כלל השוק.  

כיום, היצרנים מציעים ללקוחות מוסדיים כגון אוניברסיטאות ומכללות, המציידות את כלל האולמות וכיתות ההוראה בעמדות מרצה חכמות, עמדות המיוצרות ומותאמות אישית על פי הצרכים והרצונות השונים של לקוחותיהם, דבר המאפשר לשנות ולבחור את המראה של העמדה, המרקם והצבעים. יתרה מכך, יצרני עמדות המרצה מתמקדים ביצירת מוצרים פונקציונליים, אטרקטיביים ואסתטיים במטרה לשפר את הפרודוקטיביות של כל אחד ממשתמשי הקצה.

שימוש נוסף שנעשה בעמדות המרצה החכמות הינו במונחים של שיפור הסאונד והטכנולוגיה בהעברת מצגות, סרטים והרצאות, מאחר שלרוב עמדות המרצה יש מערכות סאונד וקול משודרגות ומשולבות בפודיום עצמו, כמו גם רמקולים איכותיים, מיקרופונים ייחודיים ומגבר ומיקסר קול הכלולים בעמדה.

במאמר – Market Forecast, Trend Analysis & Competition Tracking – Global Review 2018 to 2028 שהתפרסם לאחרונה בארה"ב, אודות שוק הריהוט החכם ככלל ושוק עמדות המרצה בפרט, ניתן למצוא בין חמשת השחקנים הגדולים, העיקריים והעולמיים בשוק זה, את החברה הישראלית הבינלאומית "טכום אלקטרוניקה" “Tecom Electronics”.

חברת טכום, יצרנית ותיקה של עמדות מרצה חכמות ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים, פועלת בשוק מעל ל- 20 שנים ומייצרת בישראל את עמדות המרצה. החברה מתמקדת בשיפור היכולות הדיגיטליות והטכנולוגיות של העמדות, החל מפאנלים חכמים ומסכי מגע ועד לגישה וחיבור לאינטרנט מכל מכשיר חכם. 

התקנה נוספת של טכום במוזיאון הסמית'סוניאן בוושינגטון הבירה (צילום מאתר טכום)

החברה זיהתה, בין היתר, את התהליך החברתי שהתרחש בשנים האחרונות, בשילוב בעלי מוגבלויות ומספקת ללקוחותיה עמדות מרצה ניידות ומתכווננות בגובה על מנת לשפר את השימוש בהן ולאפשר גישה גם לבעלי צרכים מיוחדים.

על אף שהביקוש ל"פודיום" הולך ופוחת בשוק, הביקוש לעמדות מרצה חכמות הולך וגובר. מבחינה גיאוגרפית, שוק עמדות המרצה העולמי מיועד בעיקר לשישה אזורים: צפון אמריקה, אמריקה הלטינית, אירופה, אסיה (באזור הפסיפי) מלבד יפן, המזרח התיכון ואפריקה.

צפון אמריקה מהווה כיום את השוק הגדול ביותר עבור עמדות המרצה, כמעט כשליש מהשוק העולמי. מיד אחרי צפון אמריקה, נמצאת אסיה הפסיפית, אשר צפויה להציג את שיעור הצמיחה השנתי הגבוה ביותר, במהלך תקופת התחזית. צמיחה גבוהה זו באסיה, מיוחסת להקמה ולייסוד חברות, בנייני משרדים ומוסדות להשכלה גבוהה במספרים גדולים. התחזית הכוללת, לשוק עמדות המרצה העולמי, הינה חיובית וצפויה לצמוח בקצב שנתי קבוע לאורך תקופת התחזית.

•המאמר תורגם חלקית מתוך מאמר בנושא באתר Fact.MR

Share.

Leave A Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

מתכננים לשנות אווירה?

קבלו חמישה טיפים מהאדריכלית המובילה שירלי זמיר

הכירו את המקרן החדש מבית

LG